Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

esmee

esmee

30-03-2012 om 17:37

Marktplaats

Nou heb ik iets verkocht via marktplaats. In mijn advertentie heb ik 'ophalen' gezet. Gevoelsmatig heb ik het niet zo op 'verzenden'.

De persoon die het product gekocht heeft maakt nu het geld over. Ik heb nog gevraagd of deze het product dan wel op komt halen. Vond het een beetje vreemde vraag omdat het mij logischer lijkt dat je direct contant betaalt als je het komt ophalen. Kan ook zo zijn dat de persoon de tekst 'ophalen' even niet gezien heeft natuurlijk.

Zit er helemaal niet op te wachten om het alsnog te gaan versturen en dan te horen krijgen dat het niet is aangekomen ofzo of beschadigd en dan een hele rel te krijgen in een welles-niettes verhaal.
Heeft iemand sowieso ervaring met dat verzenden op marktplaats?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

30-03-2012 om 19:01

Al jaren

Ik verstuur al vele jaren spulletjes die ik via Marktplaats verkocht heb. Het geeft eigenlijk zelden problemen. Maar de koper moet wel de verzendkosten betalen. Als het dus om een groot/zwaar pakket gaat is het dus soms goedkoper om het op te halen.
Dus nooit last gehad van het welles/niettes verhaal.

Puck

Puck

30-03-2012 om 20:08

Ik stuur niet op

Ik vind het teveel gedoe om dingen op te sturen, als ze iets wilen hebben komen ze het maar halen. En geld naar mij overmaken: alleen via paypal, niet via mijn eigen rekeningnummer.

Limi

Limi

30-03-2012 om 20:53

Als

Als ik iemands bod accepteer, dan mail ik altijd 'u mag het komen ophalen'. Dan merk ik vanzelf wel of ze dat willen of niet. SOmmigen zien het idd niet staan.

Ik verstuur alleen als ik er geen moeite voor hoef te doen, als het in een grote envelop past of zo. Ik ga dus geen doos kopen of zoeken en er mee naar het postkantoor.

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2012 om 21:05

Zelden

Ik handel en koop al jaaaren via MP,en dat is altijd goed gegaan. Ik vind het ook jammer dat iemand niet wil versturen. Dan vindt je eindelijk precies wat je zoekt in oost Groningen....en dan gaat het niet door omdat het te ver weg is.

Ik ook

ik koop en verkoop ook vaak via MP.
ik verstuur ook alles ,dan betaald de koper de verzendkosten.
Maar als het opgehaald wordt ,betalen ze contant aan de deur,nooit vooruit.

Margriet*

Margriet*

30-03-2012 om 22:30

Precies makkelijk dat verpakken

En ik wil graag van mijn spullen af dus vindt verzenden geen moeite.

merel

merel

30-03-2012 om 23:43

En wat dan als....

En wat dan als ze zeggen dat het niet is aangekomen, terwijl je het wel verzonden hebt? Ik heb dat een keer gehad en had toen een boos iemand aan de telefoon die dacht dat ik haar belazerd had en haar geld terug wilde.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2012 om 00:04

Puck

Wij hebben ook wel eens iets verkocht via MP. Eigenlijk waren wij zo verguld met het feit dat er liefhebbers waren voor die spullen dat we meteen verpakkingsmateriaal zijn gaan regelen. Toen het geld binnen was brachten we het gelijk naar het postkantoor.
Vanuit die gedachte bezien begrijp ik niet zo goed waarom jij het teveel gedoe vindt om het op te sturen. Jij wil toch van dat 'ding' af? Jij hebt er toch profijt van als er een koper voor is? Of zie jij het als gunst dat een ander jouw spullen mag kopen?
Wat je rekeningnummer betreft: Ik heb dagelijks toegang tot 3 miljoen rekeningnummers. Er zijn meer mensen die toegang hebben tot rekeningnummers. En dan zou uitgerekend de koper van iets wat jij verkoopt misbruik maken van jouw nummer? Wat zo grappig is bij mijn werk is dat de mensen die fraude plegen dat toch altijd met hun eigen rekeningnummer lijken doen. Ze geven andere namen op, andere adressen, maar toch ook dat alles weer tot compleetmakende rekeningnummer van henzelf. Heel apart is dat. Ze staan er niet bij stil dat wij een mooi lijstje uit kunnen draaien van alles waar dat rekeningnummer bij staat.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2012 om 00:07

Merel

Als je dat wilt voorkomen zul je het aangetekend moeten versturen. Kost meer, dat wel.

Limi

Limi

31-03-2012 om 07:58

"tegenwoordig kun je je pakketjes op zoveel plekken kwijt (bij de AH of de Bruna) dat je daar wel eens per week komt"

Ik kom normaliter alleen bij onze alleenliggende supermarkt. Als ik dus pakketjes zou willen inleveren moet ik daar een eindje voor fietsen. Op zich niet zo erg, maar zo had ik eens een vrachtwagen van buitennissig formaat (60cm lang of zo) met twee losse auto's, en die wilde ook iemand opgestuurd hebben. Dan moet ik eerst aan de gang met hoe dat te verpakken, dan met het gevaarte (en kind(eren)) op de fiets. En vervolgens loop je dan nog het risico dat het zgn niet is aangekomen of dat het er gebruikt uitziet of weet ik veel. Ja, daag. Nee hoor, dan laat ik het er nog wel een maandje langer op staan tot iemand het kan komen halen. (Is gelukt.) En mocht ik het niet kwijtraken kan ik altijd nog gaan versturen als iemand dat wil.
Glazen borden heb ik ook niet opgestuurd. Ik vond het risico toch te groot dat ze niet heel zouden aankomen
Ik heb ook een keer kunnen afspreken dat we toen we toevallig bij die mensen in de buurt zouden zijn een week later, ze het daar kwamen halen. Een mega doos van 12kg was dat. Die had ik echt nooit op de fiets gekregen.
Maar goed, gelukkig is dit een redelijk grote stad en is er bijna altijd wel iemand die gewoon langs kan komen. Als je in een dorp van je spullen af wil heb je minder keus.

Lentezon!

Lentezon!

31-03-2012 om 08:09

Ik laat

het ook altijd ophalen. Ik heb helemaal geen zin om spullen op te sturen. Wachten of er wel of niet betaald wordt of andersom. Nee daar steek ik geen energie in. Ophalen en anders niet. Ik heb idd. 1x een boze mail gehald omdat ik een jas niet wilden versturen. Tja, dan moet je maar goed lezen. Er staat duidelijk bij OPHALEN. En anders laat ik het gewoon staan of geef of gooi het weg. Nu hebben we 2x per jaar een kleding/speelgoedbeurs en 2x een rommelmarkt en daar verkopen we ook het e.e.a..

Ophalen

ik verstuurde meestal alles en liet wat ik kocht ook naar mij versturen maar door schade en schande heb ik geleerd om dat niet meer te doen.

1 voorbeeld: ik had een jottum jurkje gekocht, voor 25 euro en kreeg het opgestuurd. MIdden in het voorpand, duidelijk zichtbaar, zat een gaatje. Reactie van de verkoper: tsja dat is het risico van de koper op marktplaats. En verder kon ik niets meer, ze wilde het niet ruilen/geld teruggeven etc.

was ik langs gegaan dan had ik het gezien voor dat ik had betaald.

Ik stuur niets meer op, en haal liever op dan dat ik het laat opsturen. dan maar iets minder groot bereik. ik zet het er wel heel duidelijk bij en zet het ook meteen in de mail.
ik krijg nog steeds reacties of ik het alsjeblieft wil opsturen (ook bij autostoeltjes etc) maar nee ik doe het echt niet. ik wil er wel van af maar ik wil vooral geen gezeur.

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2012 om 10:33

Klopt p

Ik heb al heel wat keren tevergeefs gewacht. Of mensen die ondanks de prijsafspraak per mail ter plekke hier alsnog gaan afdingen. Dan is versturen makkelijker, het blijft wat anoniemer, betaal je niet dan krijg je niks, klaar.

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2012 om 10:35

Merel

Allereerst: niemand krijgt mijn tel.nummer. En bij pakketten kun je een track en trace nummer krijgen zodat na te gaan is waar het pakket is en of het afgeleverd is. dat lukt bij brievenpost niet, maar problemen heb ik nooit gehad, hooguit ongeduldige mensen die niet weten dat TNT niet meer zo snel is als voorheen.

Meestal versturen

dat vind ik veel prettiger.

Ophalen doe ik zelden of nooit, alleen maar als iets echt heel dichtbij is (ik stel in op 5 km).

Laten ophalen doe ik bij grote spullen, ik spreek dat af op een moment waarop ik niet van plan ben weg te gaan. Nooit meegemaakt dat iemand niet kwam of ging zeuren over de prijs.

Merel

Merel

31-03-2012 om 12:07

Aangetekend ja

Ja ik heb ook eens wat aangetekend verstuurd, maar het was ECHT niet bij de ontvanger aangekomen. Online kan je een handtekening check doen tegenwoordig en zij zei, dit is echt mijn handtekening niet, en mailde me zelfs een kopietje met haar handtekening. (die inderdaad anders was).
Nu was het iets wat ik nog een maal had (ik maak dingen zelf) dus haar dit keer het maar op laten halen, maar dat was dus de laatste keer dat ik iets verstuurd heb.
Uiteraard ben ik hier achteraan gegaan en de TNT meerdere keren aan de lijn gehad maar die zeiden dat ik dan maar naar de politie moest gaan. De vrouw zelf (waar ik het naartoe zond) zei dat ze aan een trappenhuis woonde met meerdere deuren en verscheidene buren die ze amper kent, en dat er een grote kans is, dat het gewoon bij een ander is afgeleverd die even moest tekenen. (ik had het gestuurd naar (fictieve naam, maar net zoiets) Karen de Vries en de handtekening was ook de volledige naam (echt zo overgeschreven leek het wel) terwijl de handtekening uit het kopie paspoort heel anders was (K.deVries)
Ik vind niet dat dat kan als je iets aangetekend verstuurt, maar je hebt als verzender geen poot om op te staan en alleen maar heel erg veel gedoe met de TNT als je er een zaak van probeert te maken. (dus ik heb het erbij laten zitten en die vrouw het nog een keer gegeven, het was iets met een waarde van 15 euro)

Merel

Merel

31-03-2012 om 12:09

Vergeet wat

Dus ik laat het ook alleen nog maar ophalen. Maar ik merk dat het met marktplaats de laatste jaren (hier) niet meer zo hard loopt. Vroeger heb ik vanalles verkocht (toen ook al liet ik het ophalen) bijv. een bed en een wastafel, maar tegenwoordig krijg ik het niet meer verkocht, alleen fietsen gaan goed hier. De rest breng ik maar meteen naar de kringloopwinkel.

Tink

Tink

31-03-2012 om 13:55

Opsturen of afhalen

Ik probeer het de koper altijd zo makkelijk mogelijk te maken. Zelfs een maxicosi krijg je in een doos, weet ik uit ervaring . Gelukkig heeft de supermarkt een stukje verderop een postkantoortje, vroeger moest ik er echt voor de stad in (dat betekende slechte parkeermogelijkheden en een hoop gedoe).
Koper betaalt wel altijd de verzendkosten.
Bij mij thuis afhalen mag ook, ik vind dat niet zo'n punt. Tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke ervaringen mee gehad. Eentje probeerde inderdaad nog af te dingen, maar ik hoefde maar 1x te zeggen dat we een prijs overeen waren gekomen en dat ik me daaraan wilde houden. (Het ging om wel helemaal 7 euro geloof ik, haha.)
Laatst een paar shirts verzonden, eentje had een vlekje (had ik netjes gemeld). Koper mailde later dat die er niet meer uit ging in de was, maar dat ze dat als het risico van MP beschouwde. Ik heb nog teruggemaild of ze iets wilde regelen maar niets meer gehoord.

Limi

Limi

31-03-2012 om 13:57

P, over langskomen

Tot nu toe heb ik echt alleen maar volstrekt normale mensen aan de deur gehad. Net nog, een opa en oma die iets nodig hadden voor een kleinkind dat af en toe kwam logeren. Ik laat ze zelfs binnen (Al doe ik kleine spullen bij de deur, iets grotere in de hal, alleen deze moest ik demonstreren in de kamer.)
Ik geef wel altijd pas mijn adres door als ik weet hoe laat ze komen. Dus niet dat ik zeg hier is mijn adres, we zijn het hele weekend weg, haha. Over het algemeen kwamen de mensen iets te vroeg of precies op tijd. Er is niemand helemaal niet gekomen en een buitenlandse vrouw kwam een dagje later.
Ik vind het op zich wel prettig als er meer mensen thuis zijn, maar ik hou er niet speciaal rekening mee. De meeste kopers waren vrouw, omdat ik veel babyspullen weg heb gedaan. Sommigen stuurden wel hun man om op te halen. Zij weten natuurlijk net zo goed niet van mij of ik geen vieze man ben
Ik denk ook niet dat ze later hier gaan inbreken. Er is alleen maar speelgoed te halen.

esmee

esmee

31-03-2012 om 15:18

He gruffalo

Het bewuste product dat ik dus verkocht heb, gaat nu juist over een jurkje van Jottum…Hoe toevallig is dat! Maar ik was die verkoper niet hoor….LOL

De koper heeft niet meer gereageerd. Nadat ik hem/haar nog heb gevraagd of hij/zij het nog kwam ophalen…niets meer vernomen. Daarna nog een mailtje gestuurd en uiteindelijk aangegeven dat ik het wel wilde versturen, maar dat er dan verzendkosten bijkomen. Het gaat om een Jottum jurkje van €20 euro en dan nog €1,50 verzendkosten erbij.

Voor een feestjurkje dat echt maar een paar uur gedragen is en echt zo goed als nieuw is, zou ik als koper niet lang hoeven nadenken…..Nou, hij/zij reageert dus helemaal niet meer.

Mocht je nog een jurkje van Jottum willen kopen (of je kent iemand die het wil kopen), deze is dus echt puntgaaf en zo goed als nieuw!

Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om iets te versturen wat kapot is zeg! Schaam je je toch dood. Ik ga zelfs 'kussentjes enveloppen kopen zodat ik zeker weet dat het netjes aankomt.'

Ik heb ook een Jottum jurkje op MP gezet waarvan 1 van de 2 drukknoopjes niet helemaal goed blijft zitten. Het jurkje is verder zo goed als nieuw. Ik heb dat ook duidelijk in de tekst erbij gezet over dat drukknoopje! Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om iets te kopen en bij aankomst blijkt dat er toch iets is…..
Tja, risico van het kopen….ik vind dat wat je in de tekst belooft dat je dat ook moet doen…maar ja, zo ben ik.

esmee

esmee

31-03-2012 om 17:55

Vraagje nog….

ik vraag dus nu of ze eerst het geld naar mijn rek. willen overmaken en dat ik daarna dus het pakje zal verzenden. Gaat dat bij jullie ook zo? Ik heb zoiets van: ik ga niet verzenden als ik mijn geld niet heb, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat de koper zoiets heeft van: wie zegt mij dat ik het ook krijg als ik eerst betaal…..? Wat is gangbaar?

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2012 om 18:13

Esmee

Gangbaar is eerst betalen, dan versturen!

esmee

esmee

31-03-2012 om 20:39

En maar wachten…..

heb gereageerd op twee biedingen….maar ze reageren niet meer. Hebben jullie dat ook zo vaak? Dat mensen een bod doen, jij reageert dat je het accepteert, geeft je rek.nr. door en vraagt waar het heen moet….dan hoor je niets meer…..wat is dat frustrerend zeg!! Pfff

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2012 om 20:51

Esmee

Ohja zo vaak,ik geef ze 24 tot 48 uur om te reageren en dan verwijder ik het bod.

Opgelicht

Hier in Schotland ook een soort Marktplaats: Gumtree.
Ik heb in october (2011) geld overgemaakt voor een TomTom en deze nooit ontvangen. Vele emails later, aangifte gedaan en vandaag belde de politie dat ze eidenlijk contact hadden met de verkoper, die inmiddels in Malta zit, en de verkoper zal het geld terugstorten !

Tineke

Tineke

31-03-2012 om 21:28

Esmee

"heb gereageerd op twee biedingen….maar ze reageren niet meer. Hebben jullie dat ook zo vaak? Dat mensen een bod doen, jij reageert dat je het accepteert, geeft je rek.nr. door en vraagt waar het heen moet….dan hoor je niets meer…..wat is dat frustrerend zeg!! Pfff"
Bedenk dat er ook verveelde pubers het lollig vinden om te bieden, en...ook mensen met (licht) verstandelijke beperkingen. Niet om lollig te doen, maar omdat ze het leuk vinden op deze manier spullen te 'kopen' die ze nodig hebben, of als cadeautje voor anderen. Het is erg laagdrempelig om te bieden! Dat ze het vervolgens niet waar kunnen maken, tja, daar kunnen ze niets aan doen. Met de beste bedoelingen.

Ik bied nooit

Ik stuur gelijk een mailtje dat ikbhet graag wil kopen en doe dan een voorstel of bied de vraagprijs. Ik heb het liever in 1x geregeld dan dagenlang aan het speuren en bieden gaan.
Dat gaat meestal om iets goedkoops tot 40 euro schat ik.
Ik vind nl ook dat er vaak belachelijk weinig wordt geboden op bijv een rugdrager met een krasje op het metaal - vind ik geen reden on het voor een prikkie af te troggelen. Die items kies ik meestal juist om er A. Een ok prijs voor te betalen en B. Het snel te kunnen krijgen )

Merel

Merel

31-03-2012 om 23:03

Nee geen gratisophalen

Nee P, aan gratisophalen doe ik ook niet meer. Ik heb een keer een vriezer en een koelkast aangeboden, kwamen er een student en een vrouw op af. De een voor de vriezer en de ander voor de koelkast. (koelkast had een slijtplek bij het handvat) en de vriezer had een wat minder mooie bovenkant (maar was heel hoog, dus daar kon je eigenlijk normaal gezien niet bovenop kijken. Apparaten deden het prima, maar door verhuizing hadden we ze niet meer nodig.
De snobs gingen dus weg zonder gratis apparaat omdat het niet mooi genoeg was, toen heb ik dus maar de kringloopwinkel gebeld, ik begin daar niet meer aan dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2012 om 00:00

Ophalen

Ik zat nog eens verder te denken over ophalen, maar voor ons is ophalen eigenlijk amper een optie. Verzendkosten van een pakketje zijn lager dan de kosten van mijn treinkaartje als het buiten de provincie gehaald moet worden. En als ik dan ook nog met de bus moet... nou ja, laat maar zitten dus.

Puck

Puck

01-04-2012 om 00:18

Nou ja kaaskopje

"Of zie jij het als gunst dat een ander jouw spullen mag kopen?"
Ik snap niet waar je zo'n onzinnige opmerking vandaan haalt. slaat echt helemaal de plank mis.
Ik heb gewoon geen zin om verpakkingsmateriaal te gaan zoeken, naar het postkantoor te gaan en te bekijken of er wel echt betaald is. Ik wil wel van mijn dingen af, maar liever wat langer erop en handje contantje ophalen dan opsturen.
En tja, dat jij toegang hebt tot 3 miljoen rekeningnummers doet totaal niet ter zake. Ik heb zelf meegemaakt dat iemand mij probeerder op te lichten via marktplaats en mijn rekeningnummer dus zo onwaarschijnlijk als jij het doet overkomen is het niet.
Het heeft dus helemaal niets met gunst ofzo te maken, gewoon met mijn eigen luiheid en voorzichtigheid. Jammer dat je gelijk zo aanvallend reageert.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.