Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Snuffie

Snuffie

13-10-2009 om 10:02

Martin gaus interne training

Heeft er iemand ervaring met de interne training voor honden van Martin Gaus? Ik ben heel benieuwd naar de kosten (want die worden op de site niet vermeld) en of de behaalde resultaten tijdens de interne training ook thuis blijven bestaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

13-10-2009 om 11:42

Ervaring

De kosten zou ik echt niet meer weten. Het is al even geleden.
Wij hebben een aantal jaren geleden een aantal trainingen gedaan bij Martin Gaus Hondenschool. We deden een vrij intensieve cursus. We moesten een aantal weken 3x in de week. Hier zat ook theorieles bij. Wij hadden toen trouwens nog geen kinderen. Ik vond het leuk om te doen en degene die les gaven waren erg enthousiast. En wat nog belangrijker is, de hond heeft ervan geleerd.
Wat trouwens wel belangrijk is is dat je thuis verder traint, dus het kost wat tijd.
Succes.
Gr. Salie

100%mama

100%mama

14-10-2009 om 11:06

Voor de interne training ben je rond de 150,= per week kwijt. Waarom een interne training (pure benangstelling hoor)? Wij hebben met onze 1e hond diverse trainingen gevolgt bij MG. 2x per week 3 uur waarvan 1 uur theorie. Erg pittig maar deze intensieve training is wel enorm goed omdat je zo geen kans hebt thuis te verslappen.

Snuffie

Snuffie

14-10-2009 om 16:15

Omdat

ik het op dit moment helemaal gehad heb met mijn hond. Het is binnenshuis een schat van een beest, kan er mee lezen en schrijven, maar zodra we op het trainingsveld staan verandert ze in een hond waar ik heel onzeker van word (en dat voelt ze natuurlijk aan). Ze gromt naar mij (alleen bij het begin van de training), ze valt uit naar andere honden, heeft vaak totaal geen interesse in mij.
En ik ben nu al een tijd aan het tobben en ik ben het gewoon zat. Ik wil een hond die ik gewoon mee naar buiten kan nemen zonder altijd maar alert te zijn op andere honden waar ze misschien tegen zou kunnen uitvallen. En ik wil weer plezier krijgen in de hondentraining, want nu is het een wekelijks iets waar ik enorm tegen opzie.

Lynna

Lynna

14-10-2009 om 21:54

Dit jaar gedaan

In januari is mijn mormeltje 3 weken intern geweest. De trainingen daarna kon ik niet doen, ik moest werken en het was te ver. De angst voor mensen is hij daar grotendeels kwijtgeraakt. Ik kan hem nu door anderen laten uitlaten. De plaatstraining heb ik een beetje laten versloffen, dus hij blaft nog wel enorm als er mensen binnenkomen.

Al met al is hij er erg van opgeknapt en kan ik het je aanbevelen. Ik was bijna 600 euro kwijt voor die 3 weken.

100%mama

100%mama

17-10-2009 om 12:52

Snuffie

Dat is duidelijk en heel begrijpbaar dan!

Wij hebben zelf 2 Bordeauxdoggen waarvan er 1, de teef, enorm dominant is naar andere honden (veelal teven). Ze valt buiten ook aan naar andere honden. Nu train ik ruim 3 weken met de Gentle Leader en ik zie resultaat! De Gentle Leader is eigenlijk bedoeld als hulpmiddel tegen het trekken aan de riem, maar ik merk ook dat ik, omdat je de neus naar jou toe haald, ik makkelijker en sneller kontakt met haar kan hebben om haar niet te laten focussen op de andere hond. Misschien heb je dit al geprobeerd, maar anders is het een aanrader hoor!

Ik snap je frustratie maar al te goed!

Snuffie

Snuffie

17-10-2009 om 22:10

100%mama

Ik heb ook een dog en dacht dat door die wangen een Gentle Leader niet mogelijk was! Ik zal eens gaan googelen!

Snuffie

Snuffie

21-10-2009 om 18:54

Afspraak gemaakt

13 november ga ik haar weg brengen... voor drie weken... Het zal stil zijn in huis!
Afgelopen week had ze dus een aanvaring voordat de hondentraining begon (ik stond even niet op te letten). De andere hond had helemaal niets, maar zij had een flinke diepe snee onder een oog.
Dus i.p.v. trainen zat ik bij de dierenarts (( We wilden niet dat ze onder narcose ging dus we hebben het eerst geprobeerd met de houdgreep en een handdoek over haar ogen. En dat werkte prima. Ze protesteerde wel, door laag te brommen, maar liet heel goed toe dat de dierenarts er 7 krammen inniette. Antibioticaprik erbij en voor de hele week een antibioticakuur mee.
Ik hoop echt dat die interne training werkt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.