Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

04-04-2011 om 13:00

Meisjes kwijt (excursie parijs)

Ik doe het niet gauw, maar ik ga nou toch eens even iets roepen puur vanuit emotie: schaf toch áf al die achterlijke excursies! O mèn o mèn, daar gaat je poppetje dan - met de bus naar Parijs samen met nog 100 anderen. En dan raakt ze kwijt. Wat móet je dan nog, als ouders? Als docenten??

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

06-04-2011 om 07:01

Superpuber (lynna)

Ja, daar zijn pubers goed in, de schuld bij een ander leggen
Serieus: ik ben blij dat het goed is afgelopen, al staan mijn wenkbrauwen wel hoog op mijn voorhoofd vanwege de wat vage achtergrond van het verhaal (weet niet hoe officieel dit is, maar ze zouden hun Franse vriendjes uit de coffeeshop hebben willen opzoeken?!?).

Fiorucci

Fiorucci

06-04-2011 om 07:25

Raar verhaal

Zielig doen dat ze drie dagen op straat moesten slapen, en dan pas naar de politie stappen...een van hen spreekt frans, ze hadden al lang naar de politie kunnen stappen, op de eerste dag al.. en je telefoon niet uitzetten wil ook helpen....

Zelfs de pubers geloven het hier niet

Meteen toen die meiden weg waren was het hier gesprek van de dag (met 2 pubers die ook regelmatig excusies hebben natuurlijk),pubers zagen het somber in.
Zelfs 13 jarige kon zondag (toen het bericht bekend werd) al bedenken dat het wel slecht moest zijn met die meisjes want als je verdwaald bent dan ga je toch gewoon naar de politie? En die heeft pas een half jaar frans,maar wist toch een zin te bedenken die ze zou kunnen gebruiken.......En je zou er toch zeker wel voor zorgen dat je nog iéts aan geld over zou hebben? Dan kan je toch bellen???? (belwinkels all-over-the-place)
Groot was dan ook hun verbazing toen ze weer opdoken.
Moge duidelijk zijn dat pubers hier geen ene moer geloven van het verhaal van de meiden. Dat volwassenen het voor serieus aannemen doet hélemaal hun wenkbrauwen fronsen !
Nou als een 13 jarige al zulke dingen kan bedenken.......laat staan een 16 jarige!
Het is té ongelovelijk om ook maar enigzins waar te zijn. p.s. wij hebben het filmpje waarin het meisje het zelf verteld ook gezien. Conclusie kids is dat wij gek zijn dat we erin tuinen.
groeten albana

Wat ik niet snap

is dat die griet dan op tv mag van d'r ouders om te klagen over de school.

A. had ik geen cameraploeg met journalist binnen gelaten om mijn kind te laten filmen
B. had ik mijn kind zo danig de les gelezen dat als het al wat wou zeggen tegen de media het vooral had verwoord als 'ik heb wel een leuke tijd gehad maar ik ben een beetje dom geweest en ik heb overal heel erg spijt van'

NaShA

NaShA

06-04-2011 om 11:23

Nou manda

omdat de famillie het verhaal dus wel gelooft, want van de week in Hart van Nederland lieten ze een tante aan het woord die dit verhaal dus ook al verkondigde...Vandaar dat ze A. niet op hun kop krijgen en B. de camera toelaten om de school de zwarte piet toe te schuiven....

Jee nasha

nou ja zeg ! Dus die familie gelooft dat ze dagen rond hebben gezwalkt op zoek naar een telefoon ? En in tegenstelling tot wat de mede leerlingen zeggen niet al van te voren van plan waren er een leuk lang weekend van te maken ?

En wat willen ze nu dan met die mediaoffensief bereiken ?

Jolanda123

Jolanda123

06-04-2011 om 12:25

Simpel (manda)

't is heel simpel waarom dat meiske dat verhaal verteld, en er bij blijft dat het ook op die manier gegaan is.

Als ik het filpje bekijk ( http://www.hartvannederland.nl/nederland/limburg/2011/limburgse-meisjes-boos-op-school/)Dan zie ik een keurig meisje dat precies datgene verwoord waarvan zij denkt dat haar ouders dat willen horen.

Misschien is ze banger voor de straf van de ouders (en de sociale omgeving) (als ze eerlijk opbiecht wat er gebeurd is) als voor de straf van school?

Frappant vond ik dat ze aangaf dat ze al één keer eerder verdwaald was, en dat ze tegen een leerkracht hadden gezegd dat hij dan maar bij hun moest blijven, omdat ze bang waren weer te verdwalen..

Pardon? Het is de taak van de leerlingen om bij de leerkracht te blijven in plaats van andersom.

Maylise

Maylise

06-04-2011 om 13:08

Nou

Ik zou ook banger zijn voor straf van mijn ouders dan voor straf van de school dus ik kan me wel voorstellen dat die meisjes een onzin verhaal verzinnen. Alleen ik zou wel verwachten dat een 16jarige slim genoeg is om een iets geloofwaardiger verhaal te verzinnen. Ik verbaas me ook zeer dat die ouders dit verhaal lijken te geloven.

Jolanda123

Jolanda123

06-04-2011 om 14:16

Ook voor de ouders geld...

Dat zij het verhaal naar buiten toe wel moeten geloven, en dat als zij al serieuze twijfels hebben, het de vraag is of zij dat publiek zullen uiten.

Ook zij zitten met hun sociale omgeving, en als jouw status en aanzien bepaald wordt door het gedrag van jouw dochter(s)dan is het makkelijker om "de schoool" de schuld te geven.

Jawel

Ik heb collega's (die geen kinderen hebben of erg jonge kinderen)die serieus dachten dat dat best waar kón zijn. Oke ze hadden ook zo hun vraagtekens maar dachten b.v. dat de meisjes misschien niet bijster intelligent waren of niet erg assertief of zelfstandig...en daarom niet konden bedenken wat mijn 13 jarige wel kan bedenken.
De media brachten het ook zo'n beetje als 'zijnde mogelijk waar' hier lagen de pubers vooral van in de deuk. Zo van: je verzint iets als excuus en dan komt het nog in het 20.00 uur journaal ook!!
Dat die familie het gelooft is toch ook te ongelovelijk om waar te zijn?
Misschien is het niet zo slim zijn en zeer afwachtend en goedgelovig zijn een erfelijke kwestie in dit geval???
In ieder geval is het wel prettig te weten dat de dames hier talloze mogelijke oplossingen zo wisten te fantaseren bij elkaar en dat is dus niet bang hoef te zijn voor een vergelijkbaar scenario en met zulke smoesjes hoeven ze bij mij dus ook niet aan te komen.
Om ze er ook nog mee op televisie te laten komen is helemaal hilarisch........dat ze denken dat er iemand is die het gelooft.
Ik had nog eerder gelooft dat de maan in de zee was gezakt.
groeten albana

Communicatie ouders - kinderen

ik denk dat het in de cultuur van deze meisjes (en zo ken ik er nog wel enkele) gebruikelijk is om aan ouders sociaal wenselijke (maar onjuiste) antwoorden te geven. Vriendin van dochter, moslima, had jaren verkering met een leuke Nederlandse jongen, maar haar familie wist officieel nergens van. Het was gewoon zomaar een kennis

De school de schuld geven is handig, dan treft de meiden zelf geen blaam en is de eer van de familie gered.

Beau Ter Ham

Beau Ter Ham

06-04-2011 om 17:17

De schuld buiten jezelf zoeken

is echt niet cultuur gebonden. Wat is er nou gemakkelijker dan de schuld buiten je zelf te leggen. Overigens laat SBS zien welk niveau de zender heeft. Een beetje journalist zou de school en de meisjes niet verder schaden.

mirreke

mirreke

07-04-2011 om 09:32

Bekennen kan ook betekenen: meer straf

Waar ik woon, Dld, liegen de kinderen ook bijna automatisch, omdat volwassenen ze ten eerste niet schijnen te geloven, en er ten tweede, als je dan toch de waarheid durft te zeggen, veel meer straf uitgedeeld wordt.
Dochter (op Nldse school) is nu net op uitwisseling in Turkije, waar met de gastkinderen enkele incidentjes hebben plaatsvonden. Niet bijzonder, maar wel serieus genoeg om uitgepraat te moeten worden. Gastkinderen en 'onze' kinderen bespreken dat met hun school, en gastkinderen worden direct van school getrapt. Onze kinderen zijn verbijsterd, onze docenten ook. Onze kinderen voelen zich nu schuldig dat er over gesproken is...
Kortom, wat leer je daar: wat je ook doet, altijd ontkennen en een ander verhaal verzinnen... Wie weet speelt dat ook in de gezinnen van deze meiden.
Overigens, wat die meiden en hun families nu doen, direct anderen knalhard de schuld geven, past m.i. ook wel de huidige trend: Draai wat er gebeurt gewoon om, ga direct in de aanval, dan hoef je lekker niet naar jezelf te kijken. Zie je ook veel in het verkeer...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.