Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moeiemoe

Moeiemoe

14-05-2010 om 17:10

Meningen nodig over overlast van feest

Nou, komt ie: onze buren (2 huizen verder) gaven gisteren een feest. Een van de kinderen was jarig. Kinderen zijn tussen de 16 en 18 jaar oud. Feest begon om een uur of 10 en ging gepaard met hele hard muziek in de achtertuin, gegil en geschreeuw. Man of 20 was er. De hele avond was er keiharde muziek en geschreeuw. Na een uur of 12 was er een deel van de gasten al dronken en liep lallend over straat. Plasten overal (ook bij mij vlak aan de overkant op straat) en gilden de hele boel bij elkaar. Ik woon in een rijtjeshuis en heb hier heel erg veel last van gehad. Ben heel moe, want dit ging dus door en door. Hun ouders waren overigens weg.
Zomer vorig jaar was er ook zo'n feest. Toen kregen we een aankondiging dat het tot een uur of 1 zou duren, maar ouders waren weg en het feest was om half 5 nog zo luid. Mijn directe buren zijn op leeftijd en doen oordoppen in, buren aan hun andere kant ook heel oud en doof. Ik kan geen oordoppen in, want dan hoor ik mijn kinderen niet meer. Wat vinden jullie hier nu van. Ik merk dat ik het heel vervelend vind en nu al opzie tegen de volgende keer. Wellicht ben ik te intolerant en zien jullie het anders!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toblerone

Toblerone

14-05-2010 om 17:21

Langs gaan

En zeggen dat het echt veels te luid was en dat een volgende keer echt niet zo kan gaan.
En willen ze niet luisteren....Tsja ik zou niet schromen om de politie te bellen als de ouders niet thuis zijn op zo'n feest waar jij duidelijk overlast van hebt. Maar misschien ben ik ook wel intolerant.

100%mama

100%mama

14-05-2010 om 17:37

Hmm

Persoonlijk zou ik geen moeite hebben met 1x per jaar een feestje (wij hebben van onze overburen ook ieder jaar zo'n feestje)(en ik dus een slechte nacht)en nee, ook niet als deze de hele nacht zou duren, ben tenslotte ook op di eleeftijd geweest en feestjes houden nu eenmaal niet om 00.00 op op die leeftijd. Wat ik wel bizar vind is het gedrag op het feestje als je schrijft dat ze bezopen over straat lopen en dus overal plaste. DAT zou ik niet accepteren en dus dit probleem aankaarten. Het is tenslotte geen straatfeestje! Is het misschien mogelijk om of met de buur"kinderen" dit te overleggen of met de ouders? Mocht dat niet lukken dan zou ik ook gene moeite hebben met de politie bellen hoor. Feestjes zijn ok, maar het moet wel een "eigen" feestje blijven....Ga maar lekker vroeg je bed in vandaag, ik begrijp je moeheid!

Pelle

Ja, maar nu is het dus te laat om de politie te bellen voor een betrapping op 'heterdaad'. Ik zou alsnog langsgaan en dan uitleggen dat je een feestje op zijn tijd niet erg vindt maar niet zo lang en niet zo hard.

Moeiemoe

Moeiemoe

14-05-2010 om 18:00

Reactie

Dank voor de reacties. Ik heb echt helemaal geen moeite met een feestje. Ook niet als ik daar wat van hoor. Maar dit... dit slaat elke keer alles. Mijn kinderen liggen op zolder, en slapen door Oud en Nieuw heen, maar hier werden ze 3 keer wakker van. Ik vind dat zo overdreven en onnodig. Verplaats het dan om een uur of 00:30 naar binnen en doe de deur dicht. Maar zorg er in elk geval voor dat men niet de straat op gaat. Daar had ik de meeste moeite mee. Tijdens het uitlaten van mijn hond heb ik 3 jongens met flessen in de hand zien plassen achter in het gangetje, en 2 dames voor mijn deur aan de overkant. Zo asociaal!
Mijn man kwam de vader van dit geheel nog wel tegen midden in de nacht omdat wij onze auto weg hebben gezet. Man heeft gezegd dat hij niet blij was en dat ze overal aan het plassen waren (hij kwam net thuis namelijk). Hij vond het eigenlijk maar raar dat mijn man er moeite mee had...... Nu verwacht ik toch eigenlijk nog een reactie... of moet ik er naar toe gaan? Heb niet heel veel contact met de mensen....

Moeiemoe

Moeiemoe

14-05-2010 om 18:03

Pelle

We hebben flats aan de overkant, en ik denk dat men er minder last van had aangezien wij het zowel achter als voor hadden. Politie hebben we gebeld om half 2. Echter, die reed zo weer door zonder uit te stappen. Dit terwijl er dus doodleuk drinkende mensen aan de overkant stonden... Nogmaals, beide buren van deze mensen zijn echt oud en doen oordoppen in. Heb ik vorige keer gevraagd. Buren naast mij weet ik niet eerlijk gezegd. Kan ik wel eens vragen, maar daar ben ik niet zo van... Vind ik zo stokerig. Vandaar dat ik heel graag hier mijn referentiekader probeer te creeren.

Moeiemoe

Moeiemoe

14-05-2010 om 18:23

Pelle

Ik weet natuurlijk niet of er ook anderen gebeld hebben. Het enige wat ik weet is dat wij eigenlijk de enige zijn die zowel voor als achter last hebben ivm de ligging van ons huis. (in blokken)

De politie is echt niet uitgestapt. Het heftige geluid was toen in de achtertuin. Wij begrijpen het ook echt niet. Wellicht dat wij toch minder tolerant zijn. Dat kan. Er zijn natuurlijk ook steeds meer mensen die hun mond houden.. Ik weet het niet. Maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie meningen of dit nou terecht is dat ik dit als overlast ervaar...

Maxime.M

Maxime.M

14-05-2010 om 19:27

Irritant

Hoe vaak zijn die feestjes? Ik zou me er ook dood aan irriteren. Tot een uur of 1, hooguit 2 zou ik het nog trekken, maar daarna moet het stil zijn hoor, en zeker geen lallende en plassende mensen op straat. Ik zou dus ook de politie bellen, zeker omdat je nu beseft dat die ouders er blijkbaar ook geen problemen mee hebben.
Ik vind je dus niet intolerant.

Maxime

Tirza G.

Tirza G.

14-05-2010 om 19:49

Oordoppen

Ik ging voor die oordoppen. En als je kinderen wakker worden, komen ze maar naar beneden. Wat stíerlijk vervelend. Wij hadden het een poosje terug ook, pa en moe niet thuis.........zoonlief tot diep in de nacht aan het feesten. Niet eens een groot feest, man of 5, 6 maaar een hérrie- niet normaal. Ik heb het een paar dagen later (toen buuv weer thuis was) even gemeld. Ze wist wel dat er knullen geweest waren, maar niet dat het zóveel herrie had gegeven. En dat snap ik wel, je hebt niet door hóeveel herrie je maakt (jonge knullen tussen de 16-20 al helemaal niet) als de wereld om je heen steeds stiller begint te worden.

Tirza

tonny

tonny

14-05-2010 om 21:09

Sja

Heb je die buren gesproken? En wat zeiden ze?

Bij ons thuis is het ook wel eens zeer herrie-achtig geweest met vrienden van die leeftijd. En het is ook erg lastig om een feestje te geven zonder die herrie, al is het alleen maar omdat iedereen buiten gaat staan roken. Door drank worden ze luidruchtiger dan ze al zijn. Een feestje in een rijtjeshuis kán eigenlijk niet. Zoon voelde zich er destijds ook helemaal niet happy bij, maar ja, géén feestje geven voor je vrienden is ook weer zo saai.

Ze kunnen beter de kantine van de voetbal huren of zo.

Onze buren hebben het destijds - na aankondiging- moedig doorstaan. De ene kant had zelf een zoon in die leeftijd, de andere kant was bejaard maar had ook zulke zonen gehad, vroeger.

Het is in het leven geven en nemen... Als je niet een beetje flexibel bent, word je héél ongelukkig.

dc

dc

14-05-2010 om 21:39

Tja

Als het maar 1 keer per jaar is, zou ik m'n kiezen op elkaar zetten en het maar accepteren. Met buiten roken kan je geen feestje zonder lawaai geven. Wel zou ik in de avond even langsgaan en vragen of het lawaai om uiterlijk 2 uur kan stoppen, en om 3 uur de politie bellen als dat niet het geval is. Lijkt me een redelijke tijd toch?

Gerdina

Gerdina

14-05-2010 om 22:04

Tirza

Niet iedereen heeft kinderen die groot gnoeg zijn om naar beneden te komen. Ik zou ook geen oordoppen indoen.
Als het 1 keer per jaar is, is het flink balen, maar even doorzetten en je bent er weer een jaar vanaf.
Je zou wel kunnen vragen of ze vanaf 1 uur of zo de muziek zachter zetten.

Moeiemoe

Moeiemoe

14-05-2010 om 22:41

Weer reactie

Tonny, ik begrijp je posting en ben ook op zoek naar verschillende meningen omdat ik het niet alleen wil laten afhangen van mijn mening. Ik heb het niet gehad over buiten roken hoor. Ik had het over met drankflessen over straat, plassen in de straat en languit over elkaar liggen op de stoep voor mijn huis. Verder had ik het over heel heftig geluid, schreeuwen, gillen en keiharde muziek. Dit dus de halve nacht. Het is niet 1 keer per jaar, maar tot nu toe al 3 keer, waarvan 2 keer (de 2 laatste keren) zo heftig.

De buren hebben verder niet meer gereageerd. Mijn man heeft het aangegeven en het is nu afwachten. Ik heb dus ook geen aankondiging gekregen dit keer. Ik had me voorgenomen na de vorige keer, om het te melden bij de volgende aankondiging. Maar die kwam dus niet.

Oordoppen is echt geen optie. Ik ga niet het risico nemen, mijn jongste kan niet zelf naar beneden.

Ik heb er de 1e 2 keer niets over gezegd en begrijp heel goed dat er een feestje gegeven moet kunnen worden. Ik blijf alleen niet begrijpen dat ik voor een feestje zoveel overlast moet hebben....

Tip

de volgende keer als er een feestje is,zou ik rond 10.00 uur even aanbellen( dan is iedereen nog nuchter)en vriendelijk vragen of ze rond 1 uur de deuren dicht willen houden en de muziek wat zachter willen zetten.
gebeurt dit niet,kan je altijd nog rond half twee de politie bellen en zeggen dat je al langs geweest bent ,maar dat het niets geholpen heeft.

Tirza G.

Tirza G.

14-05-2010 om 23:20

Boven slapen

Zelf boven gaan slapen bij je kinderen? Lig je een verdieping verder weg en kun je met oordoppen misschien wel een eind komen?
Ik snap wel dat je daar geen zin in hebt en dat je vindt dat zíj gewoon stil moeten zijn, maar zo zit het leven nou eenmaal niet altijd in elkaar.
Mijn man werkt continudienst. En ja, die zit nu in de nacht. Met deze vrije dagen. Alle buurmannen klussen en alle buurtkinderen zijn op het pleintje aan het basketballen. Dat is een rete-irritant geluid, zo'n stuiterende bal als je moet slapen. Maar ja. O, en de eerste gilkip van het seizoen is ook weer gesignaleerd. Signalement: meisje tussen 4-7 jaar met een ijselijk volume wat het hele speelgebeuren uitsluitend wenst aan te sturen met gegil. We hebben elk seizoen een nieuwe, ze ontgroeien het gelukkig ook weer

Tirza

Moeiemoe

Moeiemoe

14-05-2010 om 23:31

Tips

Susanne, dat kan ik wel doen.. Ben echter ook wel bang om als vervelende buurvrouw door het leven te gaan, maar het is blijkbaar nodig.

Tirza, ik vind het helemaal geen gek plan om op zolder te gaan slapen. Idioot dat ik hier niet op gekomen ben zeg... Voelde zowaar een stukje opluchting. Is niet ideaal, maar wel een oplossing...

Moeiemoe

*Ben echter ook wel bang om als vervelende buurvrouw door het leven te gaan, maar het is blijkbaar nodig.*

Dat ligt er maar aan hoe je het zegt;als je met een boos gezicht staat te schreeuwen ben je de vervelende buurvrouw.
Als je het vriendelijk vraagt begrijpen ze het misschien zelfs wel.
Maar als je afwacht en gewoon de politie pas belt als het escaleert,dan ben je inderdaad de vervelende buurvouw.
en dat moet je voorkomen,je woont er tenslotte naast en jullie moeten nog jaren met elkaar verder.

Ik vind je helemaal geen zeur

Als mensen het nodig vinden om tot half vijf 's nachts luidruchtig feest te vieren, huren ze maar wat af. Als iedereen het erop gooit dat het maar 1 x per jaar is, kun je elk weekend wel met oordoppen in slapen.

Chris

Chris?

waarom elke week met oordoppen slapen als er maar 1x per jaar een feestje is?

Nou,

Als 52 mensen in mijn buurt denken dat het niet erg is dat ze een lawaaiig feestje tot diep in de nacht houden omdat het 'toch maar' 1 x per jaar is, en ze doen dit allemaal afzonderlijk van elkaar dan is het elk weekend raak.

Toegegeven, dat is een beetje gechargeerd natuurlijk, maar dat je in de praktijk gelukkig niet elk weekend met oordoppen hoeft te slapen is vooral te danken aan het feit dat de meeste mensen niet zo asociaal zijn.

Chris

Vreselijk

Oudgedienden hier herinneren zich vast nog wel de drie snollige types die bijna een jaar lang mijn buren waren. Bijna elk weekend (en vaak door de week ook nog een paar keer)was het raak: gillen, schreeuwen, boeren, keiharde muziek... Als je het een paar keer hebt meegemaakt, verstijf je al op het moment dat de muziek weer aan gaat. Ik kon op een gegeven moment echt helemaal niets meer tolereren. Ik heb ook vaak bij dochter op zolder geslapen, maar de deur werd bij de buren zo hard dichtgeslagen dat we lagen te schudden in bed. Ik ben op een gegeven moment consequent de politie gaan bellen, zelfs op momenten waarop het geluid op een niveau was dat ik van ieder ander zonder meer zou accepteren. Gelukkig vonden ze me zo'n akelig wijf dat ze zijn opgehoepeld. Er is een fantastische, rustige dame voor in de plaats gekomen.
Wat ik maar wil zeggen: op een gegeven moment is je geduld met die mensen op en zit je je alleen maar op te vreten. Ik zou aankondigen dat ik de volgende keer na half twee geen lawaai meer wens aan te horen. Laat ze inderdaad maar een clubhuis van iets huren.

Monique D*

Monique D*

16-05-2010 om 14:58

Stoepkrijt, je hebt gewoon mazzel gehad

Stoepkrijt:
"Gelukkig vonden ze me zo'n akelig wijf dat ze zijn opgehoepeld. Er is een fantastische, rustige dame voor in de plaats gekomen."
Niet alle overlastgevende buren vertrekken voor buren die elke keer aan de bel hangen of politie bellen.. ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad. In sommige gevallen komen ze zelfs bij jou wraak nemen en vervolgen het volgend weekend hun party of er niets gebeurd is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.