Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mensen in je irritatiezone


rutiel schreef op 14-11-2022 om 13:16:

Ha heerlijk, een irritatiedraadje. Op een gedeelde eerste plaats staan daarbij voor mij:
hanige alfamannetjes en mutserige kindvrouwtjes. Met beide types kan ik slecht overweg. Gelukkig kunnen ze het overwegend wel goed met elkaar vinden.

haha ja ook mijn irritatie maar prima als ze elkaar opzoeken, toch?

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 16:36

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 15:36:

[..]

Geen idee, ze proberen altijd ergens moeilijk te doen.

Ik ga er verder geen moeite meer voor doen. Niet lang daarna ben ik van ex af gegaan en heeft hij een nieuwe tv gekocht. Ik heb nog altijd geen tv. Mis hem geen seconde. 😁

Nog even terugkomend op verzekeringen..

Kreeg vandaag deze.

Wij hebben uw schademelding beoordeeld. Ik heb helaas geen goed nieuws voor u.
Uw inboedel is in huis verzekerd tegen schade veroorzaakt door een met name genoemde gebeurtenis in artikel 3.1 van de Bijzondere Voorwaarden van uw Inboedelverzekering Extra Uitgebreid. In deze opsomming zijn val- of stootschades niet meegenomen. Dat betekent dat er geen dekking is, daar u aangeeft dat de lamp stukgegaan is doordat uw dochter er tegenaan gelopen is.

Afgelopen augustus een handgeblazen glazen vloerlamp gekocht a 300 euro..

cant have nice things.. 

Ik snap best dat mensen gaan liegen.

Daarbij heb ik niet gezegd dat ze er tegenaan gelopen is, dat is een aanname van hun kant. Maar goed, dag 300 euro.

Je bent dus verzekerd voor schade hemaakt door kinderen, maar niet als de spullen daardoor vallen of gestoten worden.

Dus eigenlijk ben je gewoon niet verzekerd.

Je bent dus verzekerd voor spullen die kapot gaan behalve als er dingen mee gebeurd zijn waardoor ze kapot kunnen gaan zoals vallen of stoten. Blijkbaar dus alleen verzekerd als ze spontaan kapot gaan, wat praktisch nooit gebeurd. Heb je wat aan.

Schade veroorzaakt door huisdieren wordt vaak ook niet gedekt. Dat is dan 'het risico van het nemen van huisdieren'. 

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 16:43

MamaE schreef op 14-11-2022 om 16:41:

Je bent dus verzekerd voor spullen die kapot gaan behalve als er dingen mee gebeurd zijn waardoor ze kapot kunnen gaan zoals vallen of stoten. Blijkbaar dus alleen verzekerd als ze spontaan kapot gaan, wat praktisch nooit gebeurd. Heb je wat aan.

Schade veroorzaakt door huisdieren wordt vaak ook niet gedekt. Dat is dan 'het risico van het nemen van huisdieren'.

Juist precies 😁 

Je vraagt je af waar je dan die dure premies voor betaald. 

-Mensen die de auto voor de deur van de supermarkt neerzetten, terwijl er lege parkeerplekken zat zijn, omdat ze even snel moeten pinnen/sigaretten halen/een pakje versturen. Parkeer je auto even netjes! Je brengt andere mensen in gevaar met je asociale luiheid.
-Mensen die van alles over zichzelf vertellen, maar niets terugvragen.
-Ouders die hun kinderen als kinderen blijven behandelen en zeggen dat ze “erg teleurgesteld zijn”.
-Diezelfde ouders die zich “zo’n zorgen maken” maar eigenlijk bedoelen: we zijn het niet eens met jullie beslissingen.
-Hondeneigenaren die vinden dat mijn hond van zich af moet bijten (letterlijk) want dan leert hun hond het tenminste. Nee! Jij moet je hond opvoeden. Mijn hond moet zeker niet leren bijten. (En eens met bovenstaande irritatie over blaffende kleine hondjes)

Bijtje82 schreef op 14-11-2022 om 16:36:

[..]

Nog even terugkomend op verzekeringen..

Kreeg vandaag deze.

Wij hebben uw schademelding beoordeeld. Ik heb helaas geen goed nieuws voor u.
Uw inboedel is in huis verzekerd tegen schade veroorzaakt door een met name genoemde gebeurtenis in artikel 3.1 van de Bijzondere Voorwaarden van uw Inboedelverzekering Extra Uitgebreid. In deze opsomming zijn val- of stootschades niet meegenomen. Dat betekent dat er geen dekking is, daar u aangeeft dat de lamp stukgegaan is doordat uw dochter er tegenaan gelopen is.

Afgelopen augustus een handgeblazen glazen vloerlamp gekocht a 300 euro..

cant have nice things..

Ik snap best dat mensen gaan liegen.

Daarbij heb ik niet gezegd dat ze er tegenaan gelopen is, dat is een aanname van hun kant. Maar goed, dag 300 euro.

Je bent dus verzekerd voor schade hemaakt door kinderen, maar niet als de spullen daardoor vallen of gestoten worden.

Dus eigenlijk ben je gewoon niet verzekerd.

Inboedelverzekering is toch alleen brand- en waterschade en diefstal? Als je kind bij een ander tegen de lamp loopt, valt dat onder je aansprakelijkheidsverzekering. Ik vind het niet zo gek dat dit uitgesloten is. 

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 17:05:

[..]

Inboedelverzekering is toch alleen brand- en waterschade en diefstal? Als je kind bij een ander tegen de lamp loopt, valt dat onder je aansprakelijkheidsverzekering. Ik vind het niet zo gek dat dit uitgesloten is.

Da's opstal toch? Inboedel is alles wat er in het huis staat aan interieur?
Ik weet niet of een aansprakelijkheidsverzekering ook gebruikt kan worden voor dingen die je eigen kind sloopt in je eigen huis. Is misschien ook wel 'het risico van het hebben van kinderen'.

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 17:39

MamaE schreef op 14-11-2022 om 17:12:

[..]

Da's opstal toch? Inboedel is alles wat er in het huis staat aan interieur?
Ik weet niet of een aansprakelijkheidsverzekering ook gebruikt kan worden voor dingen die je eigen kind sloopt in je eigen huis. Is misschien ook wel 'het risico van het hebben van kinderen'.

Nee aansprakelijkheid is voor schade aan spullen van anderen. 

Maar inboedel is schade aan spullen. Daar is schade gemaakt door kinderen bij mijn verzekering wel in gedekt, maar niet als het stoot of val schade is.. Dus eigenlijk is 99% van de gemaakte schade uitgesloten. 

Bijtje, kan je moeder dit niet bij haar verzekering vragen en dan de aansprakelijkheidsverzekering?

Hippocampus schreef op 14-11-2022 om 17:01:

-Mensen die de auto voor de deur van de supermarkt neerzetten, terwijl er lege parkeerplekken zat zijn, omdat ze even snel moeten pinnen/sigaretten halen/een pakje versturen. Parkeer je auto even netjes! Je brengt andere mensen in gevaar met je asociale luiheid.
-Mensen die van alles over zichzelf vertellen, maar niets terugvragen.
-Ouders die hun kinderen als kinderen blijven behandelen en zeggen dat ze “erg teleurgesteld zijn”.
-Diezelfde ouders die zich “zo’n zorgen maken” maar eigenlijk bedoelen: we zijn het niet eens met jullie beslissingen.
-Hondeneigenaren die vinden dat mijn hond van zich af moet bijten (letterlijk) want dan leert hun hond het tenminste. Nee! Jij moet je hond opvoeden. Mijn hond moet zeker niet leren bijten. (En eens met bovenstaande irritatie over blaffende kleine hondjes)

Ah, mede namens mijn kleine hond, zullen we ze niet over 1 kam scheren en gewoon het begrip angst en hondentaal/kalmeringssignalen leren begrijpen. Dit is wel heel kort door de bocht. ( zelf grote en kleine honden gehad, niet te vergelijken)

Ik vind het ook raar dat met kinderen die iets laten vallen. Mijn puber heeft laatst een dure telefoon moeten vergoeden, ze was nog net 13. Als ze 14 was geweest had ik het moeten betalen. Er is wat voorgevallen en ze deed het niet expres. De aanleiding was een nare opmerking en dat ze die ander aanstootte zoiets. Ja ik was er niet bij, aangezien er vanuit werd gegaan dat de kosten voor ons waren heb ik het verhaal maar bij de wa verzekering nagevraagd. Het is vergoed aan de andere partij. 
Nu moet ik zeggen dat de andere ouder zich ook erg ongeduldig opstelde en dat het allemaal maar even opgelost werd. Terwijl mijn dochter zelf ook het allemaal niet leuk vond en nog bedreigd werd door de andere partij. Heb ik wel school en nog wat plekken afgebeld. Maar het was wel een zeer wijze les. Ik had ook niet geweten waar ik het vandaan had moeten halen. En ik denk ook als het andersom was geweest dat de medeleerling in de ontkenning was geschoten en ik ook de kosten had mogen dragen. Mijn dochter gaf eerlijk aan dat ze ook niet wist hoe ze het kon oplossen. En die ander maar dreigen met ik stuur die op je af en ik gooi jouw telefoon stuk etc. 
Dat heb ik wel even gemeld, later voelde ik enorme druk van de ouder. Daarbij dacht, als jou auto stuk is door een ongeluk dan heb je morgen toch niet een gemaakte auto? Ik snap soms niet dat wat tijd kost om het op te lossen men zo ongeduldig staat te zeuren om nu de kosten gerepareerd en al terug te krijgen. Ook niet eerst even vragen wat het kost om het te laten repareren, nee hadden ze al gedaan en gelijk het geld terug willen. 

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 18:34

Eppos schreef op 14-11-2022 om 18:12:

Bijtje, kan je moeder dit niet bij haar verzekering vragen en dan de aansprakelijkheidsverzekering?

Nee, want ik heb al melding gemaakt bij mijn eigen verzekering. Die lui willen nogal eens onderling communiceren en dan zeggen ze, hey wij hebben deze aanvraag eerder al afgewezen..

Max88 schreef op 14-11-2022 om 18:22:

[..]

Ah, mede namens mijn kleine hond, zullen we ze niet over 1 kam scheren en gewoon het begrip angst en hondentaal/kalmeringssignalen leren begrijpen. Dit is wel heel kort door de bocht. ( zelf grote en kleine honden gehad, niet te vergelijken)

Dat met parkeren heb ik ook. Ga eens met luie kont leren wat een parkeerplaats is. En zeggen dat ze in de weg staan als er een ambulance bij moet, hoe zij het zouden vinden als elke seconde telt en ze eerst iemand hun stuk ijzer te verplaatsen omdat die even snel de winkel in en uit wil zonder fatsoenlijk te parkeren. Dat helpt heel soms maar want ja wanneer gebeurt dat nou?


Honden vind ik ook niet altijd goed opgevoed. Ik heb tijdens mijn werk vooral bezwaren gehad dat ik ze tegenkom als je bij mensen thuis komt. Dat ze tegen je aan springen, kwijlen, blaffen en niet even in een andere ruimte worden gezet. Ik kom niet voor die hond. Ik moet ook nog naar de volgende klant, met een t shirt vol kwijl, zwarte voetafdrukken op mijn benen, haren overal. Zelfs gehad dat ze in mijn tas spullen opaten die niet eetbaar waren. Ik vind honden best leuk, als ze stil zijn, niet voor je staan te hijgen en me ongevraagd aanraken. Dat ligt niet aan de hond maar aan de baas die ze niet tegen houdt of eerst aan jou vraagt of je er een probleem mee hebt. Alleen die vraag stellen maakt juist vaker dat ik kon vragen, doet hij niks wat ik niet wil? 
Of dat je in een bos loopt en je kind wordt besprongen door een loslopende hond die het eten uit de hand opeet, en de baas erachter aan komt met O sorry en dan foei Fifi dat mag je niet doen. 
Ja wij lopen ook graag te wandelen, net zoals hondenbezitsters. Ik spring ook niet tegen een vreemde op en hap de koek uit zijn hand. Dan kijkt iedereen wel raar

Ik heb die lampenkwestie eens nagekeken bij mijn verzekeraar (FBTO). Voor zover ik kan vinden, zou het alleen gedekt zijn bij de all-risk inboedelverzekering.

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2022 om 21:02

MMcGonagall schreef op 14-11-2022 om 19:58:

Ik heb die lampenkwestie eens nagekeken bij mijn verzekeraar (FBTO). Voor zover ik kan vinden, zou het alleen gedekt zijn bij de all-risk inboedelverzekering.

Ach ja tja. Helaas pindakaas dan maar. 

Heb nu maar tegen mijn kinderen gezegd dat ze de rest van hun jeugd moeten afwassen om de schade te vergoeden 😁 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.