Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lennest

lennest

26-09-2011 om 21:11

Met de trein naar amsterdam?

ik woon buiten de Randstad, in Brabant, in een stad met een intercitystation. Als ik op zondagochtend om 8 uur op Schiphol wil zijn, gaat dat niet met de trein, want de eerste trein vertrekt om half 8 en is dan net na 9 uur op Schiphol. En maar promoten dat je met het openbaar vervoer moet gaan! Schiphol is uitstekend bereikbaar met de trein. Ja, ja, maar allen als je in de Randstad woont. Dat wordt dus of de auto (en lang parkeren op Schiphol), de avond ervoor gaan (plus hotelovernachting) of, als je die hebt, je vrienden/familie vragen of je mag logeren of als je geld genoeg hebt, een taxi of een reis uitzoeken met een andere vertrektijd. Oh ja, ik moet ook nog terug naar huis, HELP!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

26-09-2011 om 21:38

Lennest

Ik weet niet hoe lang je onderweg bent, maar ik heb om persoonlijke redenen ervoor gekozen de trein de trein te laten (vertrekt hier nota bene elk half uur en rijdt er rechtstreeks heen) en de auto te nemen als ik binnenkort een weekje weg ga.
Vroeger deed ik dat op langparkeren, er ging regelmatig een shuttlebusje naar de terminal. Van mijn reisbureau kreeg ik echter korting voor http://www.quickparking.nl/ en dat zag er aantrekkelijk genoeg uit om eens te proberen.
In jouw geval weegt het misschien ook tegen de vervoerskosten per trein op?

lennest

lennest

26-09-2011 om 22:18

Het gaat om het principe

Ik woon dus buiten de Randstad, daar zit het probleem. Onze overheid wil ons al jarenlang het OV in krijgen, maar als je het OV niet goed regelt, lukt dat dus niet. als je bijv. in Zeeland woont (en niet in de buurt van Vlissingen) is de trein geen optie. Geldt ook voor Groningen of Friesland of de Noordoostpolder: heb je daar de sporkaart wel eens goed bekeken? Probeer eens na half 11 's avonds de trein te pakken vanuit Zwolle naar bijvoorbeeld Tilburg? Dat lukt niet wat als je de trein van 22.18 mist, kom je er niet meer. Buslijnen die worden opgeheven omdat er niet genoeg animo voor is. Ja, als de bus eenmaal per uur rijdt en na zes uur helemaal niet meer, gek hè dat er dan niemand met de bus gaat. Het is een kip-ei situatie. het gaat dus niet over gemak, maar om de mogelijkheid!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2011 om 00:16

Ik ben nieuwsgierig

waar je dan vandaan moet, want als ik bij Tilburg, Breda, Den Bosch en Eindhoven kijk vertrekken ze allemaal eerder dan half 8.
Ik woon in het topje van de randstad en hier is ook geen 24/7 ov mogelijk. Er moet dan soms hulp ingeroepen worden als je in de nachtelijke uurtjes moet reizen. Jij zou ook iemand kunnen vragen om je naar een station met vroegere vertrektijden te brengen.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2011 om 11:18

Nachtelijke uurtjes kaaskopje?

Proest. Half 8 's ochtends is echt geen nacht meer hoor! Ik ken de situatie in Zeeland vrij goed en net was Lennest schrijft, als je niet in de buurt van de spoorlijn woont, kun je dus niet met de trein. En er rijdt er maar eentje he, in Zeeland. Eén spoor Zeeland in, eén spoor Zeeland uit. Dan gaat de trein misschien wel om 7 uur 's ochtend, maar jij, arme ouwe sukkel die 25 km verderop woont, kan daar dan niet kómen met de bus ofzo. Want dat sluit natuurlijk allemaal niet aan. Gewoon heel fijn geregeld.

Tirza

Nely

Nely

27-09-2011 om 14:11

Niet echt handig idd

wij wonen ook in Zeeland en zijn al een uur onderweg voordat we bij een station zijn (ofwel met voet/fietsveer over of met bus/auto door Westerscheldetunnel).

Tinus_p

Tinus_p

27-09-2011 om 14:16

Tsja

Waarom moeten die stomme vliegtuigen dan ook op zondagmorgen zo vroeg al vliegen? Waarom vlieg je gewoon later?

))))))))))))

rosa

rosa

27-09-2011 om 16:08

Ik ook. kent iemand good parking?

Ik vlieg vrijdagochtend. Ik woon wel in de Randstad, maar vlieg al even na 8 uur. Ik kan er om half 8 zijn maar dat vind ik te krap. Met de auto dus.
Net wat gegoogled, en ik lees over Good parking. 40 euro voor 3 dagen, valet service, dus voor de deur.

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2011 om 16:51

Tinus (licht ot)

Weet je wat ook leuk is. Dat vluchttijden verschuiven. Ik vlieg regelmatig naar de VS, gewoon doordeweeks, dat is allemaal niet zo'n punt, prima verbinding enzovoort maar: in de winter vertrekt het vliegtuig om 11 uur, in de zomer om 10 uur. En toch kom ik op dezelfde tijd aan. Dat heeft wel even wat gekraak in mijn hersentjes opgeleverd. Dat heeft te maken met de zomertijd in de VS - heh heh, dat was lang nadenken voor mij
Die van 11 uur is zelfs vanuit Zeeland nog wel te doen (je moet wel drie uur van tevoren aanwezig zijn......), maar die van 10 uur is toch echt lastig. Terwijl het eigenlijk zo'n beschaafde tijd is.

Tirza

Lennest

De overheid wil ons het OV in krijgen? Nee joh. Niet deze overheid. Die wil dat we zo veel mogelijk met de auto gaan, en dan ook liefst eentje die zo veel mogelijk vervuilt.

treinreiziger

treinreiziger

27-09-2011 om 18:39

Lennest

Je hebt een logistiek probleem, en lijkt daarvoor 'de overheid' verantwoordelijk te maken. "Ze" willen immers dat je met de trein rijdt, en dat blijkt op zondagochtend vroeg niet te kunnen.
Daar schiet je niet zo veel mee op. Wat Elissa ook al schrijft: de overheid wil helemaal niet alle automobilisten in de trein hebben. Welnee. Dat kan ook helemaal niet, want er zijn genoeg momenten waarop de trein ook helemaal vol zit. Buiten de spits reizen, daar zet de overheid nu juist mee op in. En dat doe jij hoor, op die zondagochtend vroeg.

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2011 om 15:23

Ja maar ja

'Iemand je even kan brengen' betekent vanuit de niet-Randstad dus wel dat die iemand 2x3uur ofzoiets in de auto kan gaan zitten. Mét alle kans op files en vertragingen, want in de Randstad is het soms best druk met auto's.
Als ik eenmaal in de Schiphol-trein zit, zit ik goed. Dan ben ik er in 2 uur en ik reis met zo min mogelijk spullen

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

28-09-2011 om 15:31

Tirza

Als die trein op tijd rijdt zit je goed. En dat is elke dag weer een verrassing.. In de randstad is het druk, maar dat kun je incalculeren. En of het dan lukt, is een vergelijkbare verrassing..

Vic

Vic

28-09-2011 om 15:57

Even ophalen (beetje o.t.)

Een paar jaar geleden zou ik familie uit Nieuw-Zeeland ophalen van het vliegveld (Schiphol is 20 min. rijden). Krijg ik een dag van tevoren een mailtje dat ze om 17.30 uur aan zouden komen op luchthaven Eindhoven. Tja, ze hadden via google maps gezien dat het niet zo heel ver was (voor NZ begrippen), dus dachten dat ik dat wel even in een uurtje zou rijden, in de spits.

amk

amk

28-09-2011 om 23:21

Ow vic (net zo ot)

doet mij denken aan mijn amerikaanse collega.
Hij moest naar Warschaw. It is only a ten hours drive. Of wel waar hadden we het over, dat we echt aanraden met het vliegtuig te gaan.

Hij heeft zijn auto terug laten transporteren en is zelf met het vliegtuig gegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.