Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sinilind

Sinilind

20-04-2009 om 17:04

Mijn beste vriendin gaat emigreren

verhuist reug naar Frankrijk, na meer dan 10 jaar samen lief en leed te hebben gedeeld, gaat ze ipv 200 m verderop 600 km verderop wonen. Ik vind het supermoeilijk. Heel erg egoistisch kan ik niet eens blij voor haar zijn, omdat ik denk dat haar kinderen (geboren en getogen in NL) het daar moeilijk zullen hebben, vooral ook omdat ze net gescheiden is. Maar, moeilijk hoor...
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

20-04-2009 om 17:30

Sini

Logisch dat je het moeilijk vind, sterkte!! Gelukkig is 600 km niet onoverbrugbaar.

MaximeM

MaximeM

20-04-2009 om 21:20

Ook bijna meegemaakt

Hoi,

Mijn vriendin wilde ook na een scheiding terugverhuizen naar haar eigen land, met de kinderen. Omdat ik het haar niet moeilijker wilde maken heb ik haar gesteund in haar beslissing. Vervolgens ging ze uiteindelijk toch niet. Toen we het er later nog eens over hadden was ze eigenlijk wel verbaasd dat niemand haar had gevraagd te blijven. Mocht mijn vriendin dus ooit nog een keer willen vertrekken ga ik zeker zeggen dat ik liever heb dat ze hier blijft en dat ik haar hier zal steunen enz..enz.

Maxime

Polly Shearman

Polly Shearman

21-04-2009 om 10:32

Hier ook

Maar vergeleken met jou afstanden is het een giller,
woont ze nu op 200 km? en straks op 600 km??

mijn vriendin woonde om de hoek, 3 minuten lopen, en woont nu 60 km verder.
Maar idd, ff bij elkaar langs lopen voor een wijntje in de tuin, is er niet meer bij.
we zien elkaar zelden, bellen en sms ook zelden mailen heel af en toe. De liefde is echt over.
Dat is niet alleen de schuld van de afstand hoor, maar heeft er wel mee te maken

Wat jammer zeg!

Vorig jaar is ook een van mijn beste vriendinnen geemigreerd. Het kwam voor mij ook totaal onverwacht. We zagen elkaar minstens een keer per week. Helaas heeft ze nu ook weinig tijd om te mailen of te bellen.

Ik heb een paar weken lang erg veel verdriet gehad. De afgelopen paar jaren ben ik op deze manier meerdere vriendinnen kwijtgeraakt. Dat is de nadeel van vriendinnen uit een ander land.

Sterkte! Ik hou mezelf maar voor dat "for every door that closes one opens". Als het je gelukt is bevriend te worden met deze vrouw, zal het je ook lukken bevriend te worden met andere mensen. Het voordeel van je vrienden minder zien is dat je weer gedwongen wordt energie te steken in het aangaan van nieuwe vriendschappen.

Maylise

Maylise

21-04-2009 om 13:56

Wat jammer

Wat erg voor je dat je vriendin weggaat. Mijn drie beste vriendinnen wonen helaas ook niet in de buurt (ze wonen in de VS, Dubai en Istanbul) dus ik zie hun ook veels te weinig. Ik mis ze vaak wel. Gelukkig is er tegenwoordig skype dus we kunnen goedkoop bellen en praten met elkaar over van alles maar dat is niet hetzelfde als elkaar zien.
Ik heb soms periodes dat ik een van de vriendinnen erg mis en dan droom ik ook vaak over haar. Het went wel maar leuk is het niet.
Heel veel sterkte!

Maylise

Suus

Suus

22-04-2009 om 11:06

Sini

Rot voor je Sini, zeker als je los van het feit dat jij haar heel erg gaat missen, blijkbaar gewoon niet achter haar beslissing an sich kan staan!

Hoe zit het met haar ex-man? Woont hij in Nederland? Blijft hij dan in Nederland en betekent dat dat zijn kinderen hun vader ook minder gaan zien? Of is er geen contact tussen ex en kinderen?

Sterkte in ieder geval...

Groetjes Suus
(wiens vriendinnen allemaal minstens 70km verderop wonen, maar die ook nooit de luxe heeft gekend van een echte vriendin op werpafstand.....)

mirreke

mirreke

22-04-2009 om 12:43

Heeft ze alles al helemaal geregeld?

en wist jij daar niet echt wat van, of heeft ze je wel betrokken bij de scheiding en haar beslissing? Als ze je zomaar ermee confronteert lijkt het me nog wat moeilijker. Of zijn het bijvoorbeeld nog voor het grootste deel plannen? Dan is er misschien nog wel een kans dat het niet door gaat.
Aan de andere kant, je hoort vrij vaak dat gescheiden moeders weer naar het thuisland (willen) terugkeren, misschien is dat ook wel een beetje een reflex, terugwillen naar vertrouwdheid en geborgenheid.
Iemand schreef al, enkele jaren geleden ben jij zelf ook geƫmigreerd. Hoe was dat voor haar toen?
En als alles al wel rond is, hoe snel gaat het gebeuren? Direct al of wacht ze tot de zomervakantie? Wie weet komt ze ook wel weer terug, net als jij. Je kunt haar ook nog meegeven dat Nederlandse kinderen het gelukkigst zijn.
Oh, en nog wat, mag ze haar kinderen wel mee terugnemen? Ik vermoed dat een rechter bij een scheiding dit wel eens zou kunnen gaan tegenhouden, omdat ze de kinderen nogal ontwortelt... Kijk maar eens bij de rubriek relatieproblemen of alleenstaand ouderschap. De regels en afspraken hierover zijn vrij recent aangescherpt. Misschien kun je dit nog meenemen als je met haar praat.
Ikzelf vind het ook niet zo eerlijk, als het andersom een Turkse vader was geweest die zijn kinderen na scheiding meeneemt naar Turkije staat iedereen op zijn achterste benen. Moeders mogen dit ook niet zomaar doen.

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 20:37

Mirreke heeft gelijk

Het afgelopen jaar een paar reportages gelezen over gescheiden moeders terug in NL die van kinderontvoering werden beschuldigd. Heel schrijnend. Meestal raken ze hun kinderen kwijt en omdat ze dan inmiddels strafbaar zijn kunnen ze ook niet meer zo even terugverhuizen naar het land waar de vader en de kinderen wonen. Je vriendin moet dus echt zeker weten dat dit haar niet zal overkomen! Een (mondelinge) toezegging van haar ex dat hij het niet zal aanvechten is bijvoorbeeld geen garantie als hij later alsnog van gedachten verandert...

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 20:38

Los daarvan

vind ik het ook rot voor je, en het is extra naar als je ook nog zorgen hebt dat het helemaal geen goed idee van haar is!

Jammer

maar misschien komt ze volgend jaar al weer terug, je weet het niet, jij bent toch ook weer op je stek in de p-wijk terug gekomen!!!

(de p-wijk klinkt wat seksueel)

Tinus_p

Tinus_p

24-04-2009 om 11:41

Bezoekje

Sini:
"maar zij is (ondanks beloftes) nooit op bezoek gekomen."
Tsja, nou is reizen naar Estland vast niet goedkoop, dat geeft een lastig dilemma: Veel geld uitgeven voor ene relatief kort bezoek, of zo'n bezoek combineren met een langere vakantie daar (en dan moet je dus ook zin hebben om verder in Estland vakantie te vieren).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.