Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mijn dochter doucht vermoedelijk in kleding

Hallo,

Laat ik mij eerst even vooestellen.

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben een moeder van momenteel 32 jaar.

Mijn dochter haar kleding heb ik meedere malen nat in de wasmand gevonden. Ze is momenteel 17 jaar. Ik vermoed dat ze doucht met kleren aan. het zijn steeds verschillende klerne

Ze heeft mij ook wel eens gevraagd of we naar het strand konden gaan, toen wou ze alleen reserve kleding meenemen. Bijvoorbeeld laatst wou ze in de regen gaan lopen zonder jas.

Wat zit hierachter, is zij de enige? Hoe moet ik hiermee omgaan? Ze schaamt zich niet voor haar lichaam, dat heb ik al gevraagd. 

Ben benieuwd of ik enige ben met deze uitdaging.

Welke uitdaging je kan toch zeggen dat ze haar natte kleding in de wasmachine moet doen, probleem opgelost

LelAnMom

LelAnMom

07-10-2025 om 19:50 Topicstarter

Ik zou graag weten waarom ze het doet, en twijfel ook om met haar haar wens te laten vervullen om met haar kleding aan naar het strand te lopen volgende zomer, dan daar lekker te laten spelen en dan te laten drogen en terug lopen. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben.

LelAnMom schreef op 07-10-2025 om 19:50:

Ik zou graag weten waarom ze het doet, en twijfel ook om met haar haar wens te laten vervullen om met haar kleding aan naar het strand te lopen volgende zomer, dan daar lekker te laten spelen en dan te laten drogen en terug lopen. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben.

Je dochter van 17 jaar lekker op het strand laten spelen? Ik vermoed een foutje ergens…

Ik neem aan dat je dochter 7 jaar oud is en niet 17?

Ik heb de OP nog eens gelezen, maar ik snap het echt niet. Je dochter van 7 zet je toch zelf onder de douche als je vermoed dat ze met haar kleren aan doucht? En spelen op het strand, dat lijkt me in dit jaargetij logisch dat je dan kleren aan hebt. En ja, die kunnen nat worden. En zonder regenjas naar buiten, kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Als het nog niet echt koud is vind ik dat ook een onprettig gevoel, van binnen net zo nat als buiten. Dan liever zonder jas. Mijn dochter heeft haar halve leven op blote voeten gelopen, wij hebben plavuizen dus ik snapte dat niet zo, maar ik heb haar lekker laten gaan. Als ze het koud had deed ze vanzelf wel wat aan haar voeten.
Maar als je 7 bent heb je nog niet zo heel veel te willen lijkt me. En als ze 17 is snap ik helemaal het probleem niet. Dan laat je het haar allemaal lekker zelf uitzoeken. Kortom, ik snap dit topic niet.

Ik begrijp het ook niet helemaal. Het eerste wat in mij opkomt is een fetisj - voor zover je dat woord kunt gebruiken bij kinderen - maar is de dochter nu 7 of 17? - voor het voelen van natte kleding op de huid. Omdat dochter ook buiten wil lopen in de regen zonder jas.

Ik zou willen dat mijn zoon na zijn training met kleding aan gaat douchen dat scheelt enorm in het uitspoelen van de modderige kleding voor het wassen. Maar laat je dochter lekker haar gang gaan naar verbied haar wel natte kleding in de wasmand te doen. 

Tenzij je kind in de modder sport, zou ik gewoon zeggen dat je douchen in kleren niet wil hebben. Of ze nu 7 of 17 is, doet er niet toe. Douchen doe je om schoon te worden en voor de kleren schoon te maken hebben we een wasmachine. 

En toch... mijn zoon vertoonde ook dit gedrag toen hij jong was. Naar later bleek omdat hij een hekel aan zijn lichaam had. Ik zou letten op andere signalen (bv uitspraken e.d.) of dat bij je dochter ook het geval is. 

Lexus schreef op 08-10-2025 om 14:48:

En toch... mijn zoon vertoonde ook dit gedrag toen hij jong was. Naar later bleek omdat hij een hekel aan zijn lichaam had. Ik zou letten op andere signalen (bv uitspraken e.d.) of dat bij je dochter ook het geval is.

Eh ja, dat zou inderdaad best kunnen. Of omdat het kind om andere redenen het naar vindt om zonder kleding onder de douche te staan.

Dat staat wel weer helemaal los van expres zonder jas in de regen lopen natuurlijk.

troelahoep schreef op 07-10-2025 om 23:23:

Ik begrijp het ook niet helemaal. Het eerste wat in mij opkomt is een fetisj - voor zover je dat woord kunt gebruiken bij kinderen - maar is de dochter nu 7 of 17? - voor het voelen van natte kleding op de huid. Omdat dochter ook buiten wil lopen in de regen zonder jas.

Maar een fetisj is toch iets seksueels? Als iemand mij zou vertellen dat ze het heerlijk vinden om nat te regenen .. zou ik niet gelijk aan een fetisj denken , net zoals mensen die op blote voeten lopen daar meestal geen erotische kick van krijgen... en sommige mensen ipv een warme douche een koude pakken. Ik vind het ook helemaal niet zo gek dat je als het warm is bijv. natte kleding fijn vind, zelf vaak zat met kleding aan gezwommen in de maas als verkoeling...

Anoniemvoornu schreef op 09-10-2025 om 16:36:

[..]

Maar een fetisj is toch iets seksueels? Als iemand mij zou vertellen dat ze het heerlijk vinden om nat te regenen .. zou ik niet gelijk aan een fetisj denken , net zoals mensen die op blote voeten lopen daar meestal geen erotische kick van krijgen... en sommige mensen ipv een warme douche een koude pakken. Ik vind het ook helemaal niet zo gek dat je als het warm is bijv. natte kleding fijn vind, zelf vaak zat met kleding aan gezwommen in de maas als verkoeling...

Daarom gaf ik ook aan dat het niet helemaal het goede woord is maar hoe noem je dat wel? Iemand van 17 (als dat geen typfoutje is van TO) kan wel een fetisj hebben toch, overigens. 

Maar iemand die met kleren aan onder de douche gaat staan en zich graag laat natregenen, daar denk ik wel bij dat die persoon een lichamelijke sensatie ervan krijgt. Misschien is dat beter geformuleerd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.