Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mijn moeder naar verzorgingshuis


Het is ook niet niks Sinilind! 
Hopelijk kun je dit weekend genieten van je warme bad! Even alle zorgen los weken!

Sinilind

Sinilind

22-01-2023 om 17:08 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 20-01-2023 om 22:00:

Het is ook niet niks Sinilind!
Hopelijk kun je dit weekend genieten van je warme bad! Even alle zorgen los weken!

Ik realiseer nu pas wat voor invloed het gehad heeft. Ik slaap heel slecht, kan me niet concentreren, en ben nu aan de Kerstvakantie toe (was ik ook op 23 december maar toen begon de ellende met mijn moeder). Ik ga weer aan het werk terwijl mijn hoofd er absoluut niet naar staat, en hoop dat het werkelijk weer op school me goed gaat doen. Ik ben nog half in Frankrijk bij mijn moeder.

Over twee weken ga ik er weer een lang weekend naar toe, haar flat moet leeg opgeleverd worden en er zijn zo veel persoonlijke spullen dat ik het zelf wil doen. gelukkig hebben we op school de week daarna geen lessen maar proefwerken en activiteiten, waardoor ik geen lessen hoef voor te bereiden. En dan nog twee weken werken en de februari-vakantie komt er aan. We hadden plannen om bij mijn vader in Portugal te gaan voor 4 dagen maar op het ogenblik kan ik me niet voorstellen dat het leuk is. Ik wil lang in bad (inderdaad fortyfour), breien bij de open haard en Zweedse krimi's lezen. 
Ik ben wel tevreden over mijn moeder: ze weigerde altijd fel om haar katten achter te laten en te verhuizen naar een verzorgingshuis, maar ze lijkt “op te bloeien”: ze slaapt beter, zit er weer verzorgd uit en kijkt met plezier naar programma’s op haar nieuwe TV. 
Ik heb veel steun gehad aan mijn dochter van 31, die had ook een goede band met haar oma. Maar het is een ontzettend heftige tijd geweest, en ik zal niet zomaar ongeschonden eruit komen. 
sini

Blijf wel aan jezelf denken Sini! Je hoeft je nu geen zorgen te maken over je moeder, dat is al heel fijn.
Ga je alleen dat weekend of gaat er een partner/vriendin/of wie dan ook mee?

Sinilind

Sinilind

22-01-2023 om 20:49 Topicstarter

Fourtyfour ik moet helaas alleen. Mijn man heeft een familieweekend dat al ruim een jaar ingepland is, en is bovendien zwaar allergisch voor katten (mijn moeder had er 8 op het laatst). Mijn dochter heeft al veel gedaan. Mijn zoon heeft tentamens. Kortom: deze keer moet ik het wel alleen doen. In februari halen mijn man en ik de spullen dat ik (ontdaan van kattenharen) in de kelder van moeder ga bewaren en nemen we die mee naar ons huis in Frankrijk. Dan kan alles wat over blijft opgehaald worden door Emmaüs en het appartement leeg opgeleverd worden. 
KortoM: het moeilijkste is gedaan (mijn moeder verhuizen, maar ik ben er nog niet. 
sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.