Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Guinevere

Guinevere

02-03-2011 om 19:11

Mijn rups, eh, popje dotje

Nu het lente wordt komen de Belangrijke Vragen rondom onze rups Dotje weer weer opzetten.
In het najaar was Dotje nog een rups. Nu is het een pop en ze heeft overwinterd in een terrarium in de garage, in een laag zand/aarde. Ervan uitgaande dat ze dat heeft overleefd: wat moet ik nu doen?
De bak in de woonkamer zetten? 4 Keer daags naar de garage om te controleren of Dotje al tevoorschijn is gekomen? De eerste optie lijkt me geen goed idee, dan wordt ze vast te snel "wakker" en kan ze nog niet naar buiten als ze een vlinder is. Bij de 2e optie hebben we er niet genoeg zicht op. Wanneer kan een vlinder eigenlijk naar buiten? Het gaat om een soort uiltje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-03-2011 om 21:50

Vanmiddag

zag ik een vlinder in het zonnetje op mijn viooltjes zitten!

Guinevere

Guinevere

02-03-2011 om 22:01

Is dat niet gevaarlijk?

Gaat die vlinder dan 's nachts niet dood van de kou? En kan hij genoeg voedsel vinden? Pfff, wat een verantwoordelijkheid, zo'n beestje. Je hebt je handen vol aan zo'n (ex-)rups.
Of zou ik Dotjes terrarium moeten beplanten?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-03-2011 om 22:24

Ik dacht

dat vlinders zowiezo maar een dag leefden... of zijn dat alleen de eendagsvlinders?!

Guinevere

Guinevere

03-03-2011 om 12:02

Houtspaander

Het gaat om een houtspaander-pop. Volgens vlindernet.nl vliegen die pas vanaf half mei. Nu te vroeg denk ik om 'm naar buiten te verhuizen? Ik hoop wel dat de pop uitkomt...

Guinevere

Guinevere

03-03-2011 om 12:11

De kleine vos

Volgens de "vlinderverwachting" vliegen de Kleine Vossen vanaf ongeveer 5 maart! Dus het kan best zijn dat die zich al heeft laten zien.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-03-2011 om 14:53

De kleine vos

Dat was 'm inderdaad! Geinig van die eendagsvlinders, nooit zo bij stil gestaan

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-03-2011 om 14:54

Wauw

Gaaf trouwens die zwerm vlinders op de link van Lidwientje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.