Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

moedertje

moedertje

01-10-2010 om 10:07

Milieu

ik begin me steeds meer zorgen over het milieu te maken. het lijkt of niemand iets doet, iedereen koopt maar, rijdt maar, etc. en de regering hebben we volgens mij helemaal niets aan.. misschien een oproepje hier ?? Help het milieu door lid te worden van 'een' organisatie en kijk eens hiernaar, je schrikt van het waterverbruik van vlees.. http://www.watervoetafdruk.be/sites/default/files/watervoet_poster_def_0.pdf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-10-2010 om 21:47

Hoe help ik "het milieu" door lid te worden van een organisatie?

Maria

Maria

01-10-2010 om 21:54

Ik deel je zorgen

Het lijkt wel of het steeds slechter gaat. Ik zie iedereen maar alleen in de auto's zitten 's ochtends, mensen om me heen vlees eten, vliegreizen maken, drogers en allerlei huishoudelijke spullen hebben. En je mag er niets van zeggen of zelfs maar vragen hoe ze dat dan zien want dan ben je 'belerend' of 'politiek correct' en 'het maakt niet uit wat ik doe want in China is het allemaal veel erger'.
Ikzelf doe dit: geen vlees, geen auto, geen droger, nauwelijks vliegen (laatste was tien jaar geleden) HR-ketel, biologisch eten etc.
En dan heb ik ook nog maar net een (1) mondiale voetafdruk. Meeste mensen in Nederland hebben ruim vier. Als iedereen zoals zij zou leven, zou de we dus vier aardes nodig hebben. Arme aarde, arme natuur, arme kinderen die deze puinhoop van ons erven.

Maria

Marieke

Marieke

01-10-2010 om 23:48

Zorgen maken begint bij de ander

Je schrijft dat je je zorgen maakt en het lijkt of niemand iets doet. Ik denk dat je geen voorbeelden in je directe omgeving hebt van inspirerend milieubewust leven.
Maar wat let je om zelf een inspirerend voorbeeld te worden?
Ik persoonlijk word erg geïnspireerd door de permaculture beweging in de UK en door te focussen op wat je wel wil; mooie natuur, goed voedsel en van deze zaken wil je genieten. Te veel mensen denken dat milieubewust betekent dat je je dingen moet ontzeggen; geen auto geen vliegvakanties etc kortom een minder leuk leven. Als je je focust op wat je wil bereiken is het makkelijker om blij milieubewust te blijven in plaats van een zure zeikerd te worden.

Maria

Maria

02-10-2010 om 01:27

Euh marieke?

"Te veel mensen denken dat milieubewust betekent dat je je dingen moet ontzeggen; geen auto geen vliegvakanties etc kortom een minder leuk leven" Waarom denk je dat mensen die geen auto hebben en weinig vliegen een minder leuk leven hebben? Als je daar al van uit gaat, is de stap naar mensen die met minder genoegen nemen -om de waardevolheid van een leven te ontdekken waar genoeg goed genoeg is- zure zeikerds noemen vrij klein blijkbaar.
Niet zo positief.

Maria

Hahaha, marieke

Ik heb daar ook niets mee, met zure zeikers..) En je hebt ze in alle soorten, die zure zeikers. Zowel bij de veelverbruikers, als bij de consuminderaars.
De kunst in het leven is balans..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.