Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miranda

Miranda

04-03-2010 om 19:25

Moet ik hier wat van zeggen? (boze buurman)

Wat vinden jullie?
Ik woon op een bovenhuis in een portiek met vier andere voordeuren. Vandaag kwam er iemand iets brengen en die had op de bel van de buurman gedrukt en ook op de mijne. We kwamen tegelijkertijd het portiek op en hij zei (op gewone toon) oh ik denk dat het voor jou is. Ja, zei ik geloof ik ook. Toen begon hij heel streng tegen de vrouw die voor mij kwam "heb jij op mijn bel gedrukt". Zij was heel laconiek 'ja ik dacht laat ik eens de buren met elkaar kennis laten maken' Een grapje, beetje flauw maar totaal niet kwaad bedoeld. Begint hij tegen haar uit te varen dat hij dat niet wil hebben en of ze dat nooit meer wil doen. Echt op boze, agressieve toon. Ik schrok ervan. Het was zo buiten proportie. De vrouw stak hem haar hand toe "okay, hand erop" maar hij beantwoordde die niet en smeet de deur dicht, zeggend dat hij echt boos was (en dat was ook te zien). Wij waren allebei geschrokken maar ook wat lacherig: wat een poeha. Zij vond het erg voor mij dat ik naast zo'n typ moet wonen.
Nou is het al eens eerder voorgekomen. Toen hadden kinderen van een vriendin per ongeluk op zijn bel gedrukt. Zij (de moeder) was toen extreem geschrokken. De kinderen (vier jaar) trouwens ook. Ik had me toen voorgenomen er de volgende keer iets van te zeggen. Ik bedoel het gaat wel om mijn bezoek en mensen kunnen zich toch vergissen? Ik vind het ook niet leuk om voor niks te lopen maar goed, kan gebeuren toch? Het gebeurt trouwens niet meer dan een keer per jaar. Maar ik schaam me een beetje voor mijn bezoek, of ik wil ze beschermen. Ik vind het iig niet aangenaam.
Zal ik er iets van zeggen?

Miranda
M

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

04-03-2010 om 19:55

Tsja

Je weet neem ik aan niet wat de achtergrond van die buurman precies is. Misschien "heeft" hij iets waardoor hij grapjes niet begrijpt of erg overgevoelig is voor onverwachte gebeurtenissen die dan al improviserend door anderen "overgenomen" worden.

Ik zou dan ook voorzichtig beginnen. Misschien heeft hij niet eens doorgehad dat het een grapje was en denkt hij dat een of andere bemoeizuchtige tante werkelijk zich met de buurverhoudingen ging bemoeien.
Even vriendelijk sorry voor het misverstand zeggen kan in dat geval geen kwaad. En dan kun je ter sprake brengen dat je wel schrok van zijn uitval, en of hij kans kan zien een volgende keer wat minder boos te worden.

Nee

Als ik jou was zou ik een briefje op je deur hangen met een pijl daarop die duidelijk naar jouw bel wijst. Je hebt al een keer geprobeerd om dit op een rustige manier op te lossen, waarop hij niet positief reageerde. Je zou hem dan alleen maar een excuus geven om nog even wat door te zeveren hierover.
Trouwens, ik kan me heel goed voorstellen dat buurman geirriteerd reageert op het foute aanbellen. Zelf ben ik ook zo iemand die het slecht kan hebben om gestoord te worden door zoiets. Toch zou ik zelf niet agressief reageren hoor.

Gr. Poezie.

Miranda

Miranda

04-03-2010 om 22:24

Ellen

Ik ken deze man 20 jaar en weet wel het een en ander over hem. Voorzover mij bekend heeft hij niets waardoor hij grapje niet begrijpt, integendeel. Als gebeurtenissen worden 'overgenomen' kan hij daar vooral slecht tegen als dat door vrouwen gebeurt.
Het spijt me hoor maar 'Even vriendelijk sorry voor het misverstand' komt op dit even niet mijn strot uit. Ik vind namelijk eigenlijk dat hij sorry moet zeggen. Mensen kappittelen over zo'n klein 'vergrijp'. ! Wie denkt hij wel dat hij is (denk ik nu dan, over twee dagen is dat heel anders). Hem kennende gaat hij het dan nog eens dunnetjes bij mij overdoen. Hij is allergisch voor een omzichtige aanpak die dan ook weer doorzichtig is. En ik moet zeggen, dat vind dan ook wel weer een beetje sympathiek aan hem.
Als het over mezelf ging, had ik directer gereageerd en dan bindt hij soms wel in. Nu het over een ander gaat die toch een beetje bij mij 'hoort' wordt ik wat secundairder in mijn reactie

Miranda

Miranda

Miranda

04-03-2010 om 22:27

Poezie

Ja dat is wel een aardige, een bordje met een paar pijlen >>>> Miranda! < << << Op zich neem ik hem ook niet kwalijk dat hij zich irriteert hoor. Ik vind het alleen zo bot dat hij denkt zich zo te kunnen laten gaan tegenover mijn bezoek. En dat terwijl iemand gewoon haar hand uitsteekt om het goed te maken.

Miranda

Haha

Eigenlijk zag ik al voor me dat ik net de kids naar hun vader gebonjourd had en met een grote zak chips of bak patat ofzo in mijn huispak gtst zat te kijken. (Hoeft de "buitenwereld" niet te zien )
En dan... gaat de bel..... en staat er iemand voor de deur die voor de buuf komt en dan ook nog eens lollig gaat lopen doen....
En met een beetje pech komt er dan ook nog eens wat pms bij kijken....

Gr. Poezie.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

05-03-2010 om 09:15

Tsja 2

`Ik ken deze man 20 jaar en weet wel het een en ander over hem.`

Dat is informatie die je allemaal niet gaf in de openingspost.
Als je aan andere mensen vraagt wat te doen, dan krijg je een antwoord op basis van de gegevens die je verstrekt hebt en die informatie is per definitie beperkt.

`Het spijt me hoor maar \'Even vriendelijk sorry voor het misverstand\' komt op dit even niet mijn strot uit. Ik vind namelijk eigenlijk dat hij sorry moet zeggen.`

Nou, dan doe je het toch niet en dan ga je toch gewoon boos verhaal halen als dat is wat je wil doen? Wat is je vraag dan?

Wat ik zou zeggen in zo'n geval

"Buurman, ik weet dat het irritant is als mensen op de verkeerde bel drukken, dat heb ik ook.Echt stomvervelend soms. Maar de volgende keer zou ik graag willen dat je het wat rustiger brengt want mijn bezoek wordt bang voor je terwijl je een aardige man bent"

Zoiets??

Miranda

Miranda

05-03-2010 om 11:47

Ellen

Ik val je niet aan althans dat was mijn bedoeling niet.

Miranda

Miranda

05-03-2010 om 11:52

Damajo e.a.

Ja, inmiddels voel ik voor zo'n antwoord als jij geeft. Je niet verontschuldigen maar wel zeggen dat het voor mij en mijn bezoek prettiger is als hij zich wat milder opstelt.
Dat bang vindt hij volgens mij niet zo'n punt 'moeten ze maar niet zo stom zijn" denkt hij volgens mij. Ik heb hem al eens vaker gezegd dat hij voor mij overigens niet aardig hoeft te hoor. Als hij maar een beetje normaal doet.
Inmiddels heb ik bijna met hem te doen, zonder het denigrerend te bedoelen. Maar ik denk nu: jeetje als je zo kwaad wordt over zoiets kleins... dan moet er iets wel hoog zitten.

Miranda

Monique D*

Monique D*

06-03-2010 om 20:25

Dat gebeurt bij ons soms ook in onze portiekwoning..

.. dat ik lui op de bank in (schaarse) kleding wat een buitenstaander niet hoeft te zien met een zooi in huis en dat er ineens aangebeld wordt... wie kan dat nou in @#$@#$ zijn??? En dan blijkt dat het voor de buren is! Maar ik ben wel zo sportief om dat excuses te accepteren. En het is voor mij ook een opluchting dat dat bezoek niet voor mij is!
Ook kan het omgekeerd gebeuren. Mijn bezoek drukt per ongeluk op de bel van de buren. Niemand maakt er een punt van. Soms drukken mensen die bij mij komen wel op de juiste bel, maar kloppen op de verkeerde deur. Dan zeggen ze dat ze voor Monique komen. O, nee, dan moet je nog twee trappen verder, melden ze dan. Geen probleem.
Ik weet echt niet wat met jouw buurman aan de hand is, maar het kan zijn dat hij, net zoals ik, schrik van onverwacht bezoek. Je kan net met iets bezig zijn wat een ander niet aangaat en dan gebeurt er zoiets.. en dan zegt jouw bezoek geen sorry en maakt een grapje, wat hij niet kan waarderen. Of hij neemt dat te serieus op.. Triest, maar niet iedereen neemt dat sportief op..
Als het zo'n probleem is voor die buurman dan is dat idee van Poezie wel goed. En jouw bezoek melden dat ze a.u.b. wel op de juiste bel moeten drukken! Is er een naamplaatje naast jouw bel? Als dat niet zo is dan kan het zijn dat jouw bezoek zich daarom vergist in de bel..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.