Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2010 om 10:53

Moleskine agenda

Dit jaar wil ik graag een Moleskine agenda met weekoverzicht. Nu heeft de softcover een weekoverzicht op één bladzijde en rechts ruimte voor notities en de hardcover een weekoverzicht over twee bladzijdes. Twijfel dus, hier in de buurt geen winkel waar ik de agenda's IRL kan bekijken. Wat is nou het meest praktisch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier een andere

Ik heb even gegoogled omdat ik geen idee had wat een Moleskine agenda is. Gaat het je om de ruimte of hebben die agenda's iets anders wat je graag wil?

Ik heb een hekel aan agenda's met huishoudtips of zo, ik wil ook geen plaatjes van dingen maar gewoon een functioneel ding dat ik ergens neer kan leggen. Ik heb nu al een paar jaar deze:

http://www.museumwinkel.net/ShowProductDetails.aspx?ProductID=867

Er staat dat er "prachtige kunstafbeeldingen" in staan, maar dat klopt niet hoor. De voorkant/achterkant is een bloemetje en verder is ie kaal. Ik vind de schrijfruimte gewoon heel prettig voor boodschappen, plakbriefjes en zo. En (heel groot voordeel) een ringband, hij blijft gewoon open liggen. Ik koop hem gewoon bij de boekhandel hier op het dorp.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2010 om 12:34

Saai

Ik hou erg van saai en overzichtelijk, functioneel dus. Voor mij geen foto's, tips, spreuken, omrekentabellen oid. Ik wil een ding voor mijn afspraken, zowel privé als werk. Voor het gezin heb ik een gezinsagenda bij de telefoon liggen.
Ik heb al jaren een succes agenda, maar de vulling die ik mooi vind (off white van succes) is hier nauwelijks te krijgen. Ik wil nu eens iets anders, niet te groot en liefst met soepele kaft omdat ik denk dat dit handig is. Ringband vind ik wel handig voor thuis, maar niet in mijn tas.
Nu zit ik nog even te kijken, maar een weekoverzicht op één bladzijde in het kleine formaat is wel heel erg mini. Hm, toch maar de hardcover óf verder kijken.

fladder

fladder

29-07-2010 om 13:04

Moleskine

Ohhh, ik heb een soort van Moleskine-fetisj...! Die mooie lijntjes, de solide buitenkant, de kwaliteit van het lichtgetinte papier... Ik heb serieus gespaard om er verschillende te kopen en gebruik ze ook graag. Ik ben een paar keer in Parijs geweest en had het speciale Moleskine-Paris-reisboekje bij me, met geweldige plattegrond van de stad en de metro. Er staan al diverse aantekeningen in en ik sjouwde het altijd mee, maar het bleef in goede staat, viel niet uit elkaar en zo.
Je kan hier eens kijken en ze bellen: http://www.moleskine.nl/informatie/klantenservice/

Ik ben een zuinig mens, maar ik moet echt oppassen dat ik geen Imelda Marcos van Moleskineboekjes word (en ze brengen steeds nieuwe uit!). Alleen die met die gekleurde kaften vind ik niet zo leuk. Zwart is toch het meest chique...!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2010 om 15:17

Ha een ervaringsdeskundige

Ik vind die zwarte ook het mooist.... Fladder, is een agenda met slappe kaft stevig genoeg om een jaar lang in een tas meegenomen te worden? En is weekoverzicht op 1 of 2 bladzijdes het handigst? Ik vind ze allemaal mooi en kan nu niet meer kiezen.

fladder

fladder

29-07-2010 om 18:26

Kaft en zo

Ondanks mijn Moleskine-fetisj heb ik juist niet de agenda, maar een agenda met zelfgemaakte foto's. Maar ik heb wel een agenda (A5-formaat) met op elke pagina een dag, ooit afgeprijst gekocht, die ik als aantekenboek gebruik. Persoonlijk raad ik de harde kaft aan, o.a. mijn Parijsboekje is dat ook. Ik heb ook enkele dunne boekjes (cahiers) met slappe kaft, maar harde kaft komt wat degelijker over. Qua ruimte raad ik 1 week per 2 blz aan, maar dat is persoonlijk. Ik weet niet hoe druk jouw leven is

Volgende op mijn lijstje is het schetsboek of aquarelboek, maar mijn jongste heeft schoenen nodig en mijn oudste broeken, dus dat doen we maar even niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.