Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mees

Mees

26-08-2009 om 20:15

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

26-08-2009 om 20:24

Mees

Dat kan ik je zo wel vertellen, daar heb ik geen filmpjes voor nodig!
Toen ik 4 was ging ik met mijn moeder naar de spaarbank, daar kon ik gewoon geld krijgen, dus kwam het bij de bank vandaan.
Toen ik 14 was wist ik al dat het geld op die bank bij mezelf vandaan kwam, eigenlijk bij mijn ouders, dus kwam het daar vandaan.
Toen ik 24 was wist ik dat ik stevig moest werken om geld van die bank los te krijgen, mijn ouders zorgden er in ieder geval niet meer voor.
Toen ik 34 was wist ik dat geld ook door mijn man verdient werd, ik hoefde niet meer alleen te zorgen dat de bankrekening voldoende saldo had. Voor mijn kleine kinderen kwam geld echter gewoon uit de muur, je drukte op een paar knopjes, en zie daar!
Toen ik 44 wist ik dat geld ook gewoon binnen kan komen rollen van schenkingen, uitkeringen, maar dat dat vaak weer net niet genoeg is. Ik moet dus ook altijd nog gewoon werken, net als mijn man. Ook mijn kinderen weten inmiddels dat je niet zomaar op knopjes kunt drukken, maar dat daar meer voor nodig is.

Wat voegen jouw filmpjes toe, en wat wil je hier bespreken?

Mees

Mees

27-08-2009 om 09:15

Minet

Nou, eigenlijk gaat het hier over hoe geld ontstaat. Dat de banken geld uitlenen dat ze niet hebben. Dat banken alleen geld kunnen geven als er maar kredieten worden blijven gegeven. En wat dit voor gevolgen voor de toekomst kan hebben.
Ik kreeg deze link doorgespeeld, en het was echt interessant om te zien!

Pluk53

Pluk53

27-08-2009 om 10:53

Ingewikkeld

het is (voor mij althans) een heel ingewikkeld onderwerp. Het wordt in deze filmpjes vanuit een bepaald standpunt belicht. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_fractional-reserve_banking .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.