Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MLN

MLN

10-01-2009 om 17:01

Musica!

Ik sta in de keuken wat voorbereidingen te treffen voor het eten, ben een beetje aan het mijmeren en mijn gedachten gaan richting muziek. Ik neurie een liedje, ik zing een beetje en ik denk na over muziek en de impact die muziek op je kan hebben. Mijn man is muzikant en ik ben vaak jaloers op de manier waarop hij emoties kan omzetten naar klanken en songteksten. Muziek kan veel met je doen. Het kan irritatie oproepen, zo wordt ik zelf altijd heel erg nerveus van Chris Isaak en het nummer Blue Hotel. Roept walgneigingen bij me op. Zo ook 'I just called to say I love you' van Stevie Wonder. Vreselijk!!! Terwijl die man zo'n prachtige nummers heeft geschreven (Songs in the key of life). Muziek waar je van moet huilen. Gebeurd mij iedere keer bij 'If I can dream' gezongen door Elvis Presley. En muziek die een onuitwisbare indruk achterlaat. Geldt voor mij bij 'Newyearsday' van U2. Ik was jong, kwam uit het tijdperk van Abba en de Dolly Dots en ineens hoorde ik dit nummer.....wow....kan muziek ook ZO zijn???? Voor mij een ommekeer in muzieksmaak. Een echte openbaring toendertijd. Maar zo is er ook muziek waar je heel vrolijk van word enz. enz. Hoe zijn jullie muziekervaringen??? Welke nummers laten je nooit meer los, wat vind je mooi en wat juist niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als de nacht verdwijnt

van jan smit.
En waarom? Omdat mijn zoontje (nu 6) net lekker kon praten en dan dit nummer al meezong
Nou dat is voor mij nu n wereldnummer, elke keer als ik hem hoor, moet ik daaraan denken, mijn kleine hummel al zingend

Ik walg van Gordon maar ...... zijn versie van "ik hou van jou" werd als laatste nummer gedraaid op ons bruiloftfeest. Veel waren er al weg maar er diegeen die er nog waren stonden met hun armen om elkaar heen, om mijn man en mij heen te dansen *snik* Krijg er nog steeds tranen van in mijn ogen.

Mmmm U2 zowiezo keigoed, vooral als ie lekker hard staat, deuren open, met het zonnetje erbij. Swinters zijn ze ook goed maar zomers heeft het iets speciaals, moeilijk uit te leggen.

Krijg de bibbers van n panfluit en waarom? toen mijn lievelingsoom overleed speelden ze die muziek op zijn crematie.

Tot zover even

gula

Hier kom ik weg

van Daniël lohues is nu`echt mijn favoriet.Zo mooi en herkenbaar echt heel mooi.
En ik vind tears in haven erg mooi omdat in de tijd dat dat nummer uitkwam mijn nichtje dood geboren werd en dat liedje sloot daar zo op aan echt huilen.

Ik heb je lief van Paul de leeuw omdat mijn lief dat voor mij gekocht heeft ondank zijn afkeer van Paul de Leeuw.
En geef mij maar je angst omdat, ik voor deze relatie een hele nare relatie heb gehad en dat mijn lief dat ook echt tegen mij zei geef mij je angst en vertrouw op mij dan komt het goed( wat een schat is het toch)

En ik vind hell bells van ACDC gewoon erg lelijk vreselijk nummer jakkie(en daar houd mijn lief juist weer van) en het liedje dochters van Marco Borsato vind iedereen mooi ik vind het nergens opslaan die tekst.
vooral dat laatste stukje dat ze gaat trouwen op zondag volgens mij kan je niet eens op zondag trouwen nee ik ben niet echt fan van marco sorry.

krin

krin

10-01-2009 om 21:01

Blijvertjes

Guilty van Randy Newman (


www.youtube.com/watch?v=PxYTILdWRaU), Creep van Radiohead, Tear in your hand van Tori Amos (

http://www.youtube.com/watch?v=gzzghgH5WKE), en Here Comes the Sun van the Beatles.
Om maar een greep te doen. Niet de vrolijkste liedjes, trouwens, afgezien van de laatste misschien. Maar wel heel erg verbonden met bepaalde tijden en gevoelens.
Waar ik slecht tegenkan is boinkboinkboink-muziek, en het Nederlandstalige, Hazesachtige genre.
Vraag het me over een week en je kunt weer een andere top vier krijgen, maar goed. Met Dylan, bijvoorbeeld, of Springsteen, of Pearl Jam, of Coldplay, of U2, of Counting Crows, of of of...

Tirza G.

Tirza G.

10-01-2009 om 22:37

Nou......

Welcome to my world van Presley - dat stond toevallig op een suf cassettebandje toen ik zwanger was van de oudste. Ik heb me zelf toen zelfs heilig voorgenomen om dat heel mooi en liefdevol te zeggen als de baby me zou worden aangereikt. De praktijk was iets weerbarstiger

O, en Margrietje van Louis Neefs. Was het lievelingsliedje van mijn moeder. Niet dat ik dat liedje nou zo geweldig vind, maar ik associeer dat onmiddellijk met mijn (overleden) moeder.

Tirza

mem

mem

11-01-2009 om 12:51

Wat ik vaak afspeel

is "stimmen aus theresienstad", liederen van Ilse Weber omgekomen in Dachau( denk ik kan ook een ander kamp zijn) nadat ze eerst in Theresienstad zat met haar zoontje. Gezongen door Bente Kahan. Ik vind de liederen zeer indringend. Verder geregeld kletzmer, kan ook vrolijk zijn.

Bastet

Bastet

11-01-2009 om 18:09

Hier.....

Forbidden Colours van David Sylvian en Riuichi Sakamoto,
This is Not America,van Bowie,veel van Depeche Mode,en iets heel anders;Flower Duet uit Lakmé.
Groetjes,Bastet

MLN

MLN

12-01-2009 om 10:16

Bastet

DAVID SYLVIAN!!!! Oh wow, ineens mega flashbacks....ik was hem helemaal vergeten...foei! Is echt 25 jaar geleden ofzo dat ik die voor het laatst gehoord heb. Oil on Canvas, heb de elpee nog op zolder liggen. Helaas geen platenspeler meer in huis maar ga vanmiddag effe tjoepen! Thanks for bringing back memories!

Jade

Jade

12-01-2009 om 11:17

Branca (ot)

ja hoor, er zijn gemeenten, waarbij je op zondag kunt trouwen

Jade

Jade

12-01-2009 om 11:21

Muziek...

"I´ll find my way home" van Jon and Vangelis......dat was het lievelingsliedje van mijn moeder. Ik vond het toen leuk, nu schiet ik zowat vol. Dit omdat ze inmiddels is overleden.

"Hello" van Lionel Richie.......*BRAAK*....."Hello, is it me you´re looking for?"......*OhErg*. En dan die clip erbij......dan klopt die tekst helemaal niet meer, want de jonge vrouw, voor wie hij het zingt is blind

Het nummer van Metallica, "Nothing Else Matters", die Lucie huppelepup heeft gecoverd......vind ik een aanfluiting.

De ene keer trekt dit me meer, de andere keer dat......het wisselt weleens.

Jade

oké sorry dat wist ik niet maar ik blijf het toch niet echt een mooi nummer vinden heb gewoon niet zo heel veel met marco borsato

Bastet

Bastet

12-01-2009 om 15:42

Mln

Graag gedaan,enjoy!
Bastet

Monique

Monique

12-01-2009 om 19:12

Fladderbeestje

Heb je de versie(s) van Wende Snijders al ontdekt op You Tube? Geweldig!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-01-2009 om 02:02

Zo'n moelijke vraag...

Ik vind zoveel mooi en ik ben heel erg slecht in het boven halen van wie ik ook alweer wat zo mooi vind, maar goed.
Van mijn eerste aanschaf van U2, de elpee October, vind ik het nummer October erg mooi. Kort en mooi in zijn eenvoud:


http://www.youtube.com/watch?v=iDwQaVZuAjI.
Alan Parson:

http://www.youtube.com/watch?v=gehERn5QiSQ
Ik vind Suzanne van zowel Herman van Veen als Leonard Cohen ook prachtig.
Vluchten kan niet meer van Frans Halsema en Jenny Arean:

http://www.youtube.com/watch?v=ZA01k4qfdWM
Gevaarlijk als ik 's nachts met zo'n vraag bezig ga. Ik kan nooit stoppen. Streng voor mezelf zijn dus maar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.