Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Margriet*

Margriet*

05-09-2009 om 21:47

Must haves deze winter

Paars, hoge laarzen en wat nog meer? Voor dat ik gericht ga winkelen iemand nog tips?
Dan shop ik op mijn verworven woensdagochtend (jongste zit net op school!!) snel mijn winteroutfit bij elkaar.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Glanzende leggings

Die op satijnen broeken lijken (je weet wel uit de tijd van grease) en dan onder een lange trui die net boven de knie valt en dan over de trui een brede riem. Ik heb geen verstand van mode, maar als onze jongste het wil is of komt het in. Die heeft daar een neus voor en is vaak de trendsetter van de klas. O,ja en paars...maar dat had ze vorig jaar al. Trouwens die glanzende leggings zouden mij ook niet (meer) staan...
En dan maffe hoge gympen eronder, met fluoriserende veters (eventueel 2 verschillende) en het kan ook nog met beenwarmers en brede laarzen.
Bij lets-dance zag ik irene moors hetzelfde gekleed.Dus dan moet het toch wel 'in' zijn?
groeten albana

Gothic en miss etam

Als er nou iets is wat ik afgrijselijk vind is het wel gothic-kleding en zeker de fluwelen jurken die sommige vrouwen aanhebben. Miss Etam vind ik weer wel leuke kleding hebben. Zo zie je maar Bastet, ieder heeft zijn eigen smaak.

Vic

Vic

07-09-2009 om 09:43

Rolletje vet?

Welke bedoel je dan? Als je een beetje goede broek hebt, sluit die aan de zijkant aan op je heup. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je bips in een veel te kleine broek perst, zodat er aan alle kanten rollen uit komen (wat je nog wel eens ziet bij stevige meiden van 16). Het rolletje vet aan de voorkant zit er ook in een heupbroek (dan alleen verborgen achter een stuk stof), dus dat vind ik niet ontsierend als dat over de rand van je broek komt. Tip: zo'n strak elastisch hemdje van Esprit houdt de boel aardig in model.

Kopen wat je leuk vindt

"ik koop wat ik mooi vind, niet wat 'in'is"

Ja, dat wil ik nou ook zo graag. Maar als je iets mooi vindt dat absoluut niet in is dan heb je toch mooi het nakijken, want het hangt er niet.

Nu bij de verhuizing bemerkte ik dat ik toch echt teveel kleren heb. Gelukkig dus maar dat paars ook deze winter weer in is, dat vind ik een vreselijke kleur, dus er wordt niks gekocht dit jaar

Groeten,

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

07-09-2009 om 10:10

Rolletje vet alleen als ik zit

Als ik sta, rolt er niets over de heupbroek-band, maar als ik zit merk ik het ook altijd. Overigens ben ik blij dat ik heupbroeken weer aan kan, dat is jaren lang niet zo geweest (door meer dan een rolletje vet teveel...).

Leggings begin ik niet aan. Die associeer ik zelf met slecht geklede en veel te dikke achterwerken Maar dat is mijn eigen beeld van vroeger, niets ten nadele van alle vrouwen bij wie dit wel goed staat.

groet, mamvantwee

Jade

Jade

07-09-2009 om 10:17

Must haves..

Ik wil graag nog mooie laarzen en nog wat (spijker)broeken, maar echte must haves heb ik niet.

Harembroeken heb ik in mijn jeugd gehad, die hoef ik nu niet meer (*blegh*). Mijn dochter van 10 heeft ´m overigens wel, haar staat het heel leuk. Voor de rest weet ik niet wat er in de winter in de mode is (de kleur wel, de stijl niet). Ik koop wat ik leuk vind en wat me leuk staat

Mamvantwee

Mamvantwee

07-09-2009 om 10:32

Lang vest

Ik koop veel via internet en zie de lange vesten veel terugkomen. Ziet er ook zo leuk uit...op een model maatje inieminie. Ik twijfel over zo'n aankoop. Blijkbaar is het wel een must-have!

Balletmama76

Balletmama76

07-09-2009 om 10:36

Kaaskopje inderdaad...

...da's typisch duits! Vanaf 30 draag je dan slobbertruien en hooguit nog donkere "nette" spijkerbroeken.
En ik ben dan meer van het extremely stonewashed met wat destroyed effecten, bootcut met niet te laag taille. Behalve mijn lieveling-Levis broeken ben ik het echter nog nooit tegen gekomen. Daarbij een mooi topje of shirt.
Af en toe doet mijn moeder een poging, mij een shirt te kopen in Duitsland en da's dan ook altijd tuttig.
Sommige tunieken vind ik nog wel leuk en ik heb een verslaaving aan giletjes in de winter - heb me vandaag een onwijs leuke suede gilet met fake-vacht gekocht, staat mooi met een niet te lange paarse tuniek of ook met een strak topje en zeker met een spijkerbroek erbij.

Maar dat was toch allemaal al vorig jaar?

Ahum, ik weet niet hoor....maar véél van wat jullie opnoemen heeft dochterlief nog van vorig jaar in de kast hangen, dus volgens mij lopen jullie een jaartje achter! o.a. de lange vesten, het giletje, de harembroek, het paars etc.
Dat was vorig jaar in toch?? Nou, ja oke, 't kán nog wel dit jaar (als het nog past) maar hip en 'must haves' zou ik het niet noemen, 't is meer dat het nog afgedragen moet worden omdat een hele nieuwe garderobe er niet in zit (financiëel), maar als het aan dochter ligt zou ze 't allemaal juist weg doen om nieuwe 'must haves' te kopen.
Zal ik in het vervolg maar hier even neerzetten wat dochter koopt, dan kunnen jullie er vast rekening mee houden voor volgend jaar...
groeten albana
(en écht niet afkomstig uit een of andere hippe-mode stad)

Millenia

Millenia

07-09-2009 om 13:16

Oei

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zit hier als 52jarige in een spijkerbroek (wel een mooie donkerblauwe, niet verschoten of zo), een petrolgroen tshirt met lange mouwen en zilverkleurige birckenstocks (verzorgde voeten, nagels donkerblauw gelakt). Ik begrijp dat ik helemaal geen spijkerbroek meer aan kan op mijn leeftijd? En dat de rest van mijn outfit vermoedelijk ook heel dubieus is?
oei oei oei. Ik wil nog geen bloemetjesjurk aan!

reina

reina

07-09-2009 om 14:06

Vic

Ik vind dat rolletje vet aan de voorkant (of vel of wat het dan ook is ) dus wel mooier staan achter de stof van een heupbroek ipv boven de broekband uit. En het is inderdaad vooral als iemand zit. Maar een ander zal het niet storend vinden, dat geloof ik graag ( zeker als ik zo nu en dan om me heen kijk )

reina

reina

07-09-2009 om 14:08

Milennia

Ik vind dat er deze zomer heel veel mooie bloemetjesjurken waren Enne, die spijkerbroek is inmiddels toch leeftijdsloos geworden?!

Bastet

Bastet

07-09-2009 om 14:13

Albana

Dan herhaalt de mode zich,want de winkels hangen er vol mee!)
Groetjes,bastet

Bastet

Bastet

07-09-2009 om 14:14

Lies

Oei,wat reageer je kribbig,dat iedereen zijn eigen smaak heeft weet ik ook wel..
Dat is juist mijn punt,waarom mag bepaalde kleding niet meer na je 40e?
Groetjes,Bastet

Albana

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als zij in de puberella-leeftijd valt, denk ik niet dat ik als veertigplusser veel heb aan haar voorspellende gaven

Ik vind de mode van vorig jaar en dit najaar wel leuk eigenlijk, met al die jurkjes, tuniekjes, leggings en laarzen. Het staat me wel en ik vind het prettig dragen.

Chris

Guinevere

Guinevere

07-09-2009 om 20:39

Milennia

Troost je Milennia, jij geen spijkerbroek, en ik mag geen staartjes meer in mijn haar volgens enkele mensen in deze draad! Terwijl mijn haar zich goed leent voor 2 lage staarten. Ik ga dan morgen maar een knot in mijn haar doen en een bloemetjesjurk kopen.

kien

kien

07-09-2009 om 21:01

Tops, beetje ot

Ik heb daar een uitdrukking voor meegekregen van thuis: 'Van achteren lyceum, van voren museum' (Mijn man gebruikt soms de uitdrukking 'mooi van verre, maar verre van mooi', maar die is wat algemener toe te passen).

Kien

tonny

tonny

07-09-2009 om 23:21

Spijkerbroek en bloemetjesjurk

Ik heb een spijkerbroek.
En ook een bloemetjesjurk.
Geen tuniekjes en zwangerachtige kledingstukken (die tijd is geweest).
Bij voorkeur hakken, wegens mijn gebrek aan lengte.

Tonny

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 07:22

Guinevere

Ik vind het niet zo mooi,maar natuurlijk MAG je het,staarten in je haar.Ik ben er juist voor dat mensen zich niet laten voorschrijven wat ze aantrekken,zo saai,allemaal hetzelfde.....
Groetjes,Bastet

Balletmama76

Balletmama76

08-09-2009 om 09:45

Albana en tuniekjes

Ik ga alleen maar met de mode die mij ook bevallt en heb ook hier mijn eigen stijl in.

Trouwens lijkt de herfst/wintermode dit jaar wel echt erg op laatste jaar - enigste verschil is dat ik inmiddels zo'n 12 kilo afgevallen ben dus moet toch wat nieuwe dingetjes kopen. Maar dan alleen maar dingen, die ik ook wel leuk vind en die zich goed laten integrieren in mijn persoonlijke stijl.

Wat tuniekjes aangaat - ik vind vind deze A-lijn tuniekjes helemaal niet staan bij mij, ik vind, dat ik er zwanger in uitzie. Dus koop ik ze niet. Bij mij staan wat strakkere topjes leuker.

Rokje met leggins en laarzen zit ik nog over te twijfelen. Ik draag niet veel rokjes, maar op zich vind ik het wel leuk, alleen niet handig in het dagelijkse leven.

amk

amk

08-09-2009 om 10:30

A-lijn tuniekjes

maken iedereen zwanger, zelfs mij met maat 34/36.

En de nieuwe kleur is

En volgens mij is de écht nieuwe kleur dat hardgroen, zo'n plastic-variant-op gras (kan 'm anders echt niet omschrijven, 't is een heel bijzonder kleur...). Tenminste dát is wat dochter 'nieuw' aan kleur in de kast heeft...En dan gecombineerd met zwart (toch?). Het liefste met van die grote patronen erop die lijken op ouderwets behang (hahaha, kun je 't nog volgen?).
Dochter krijgt van oma (die naait) een bollerootje (of hoe zo'n half vest ook mag heten) met lange mouwen en zou ook graag nog een a-lijn-jurk ervan hebben (voor erbij), maar aangezien oma nu al spijt heeft dat ze dochter stof heeft laten kiezen en peentjes zweet op het patroon ben ik bang dat dat er niet in zit.
Die glanzende leggings hadden we hier écht niet vorig jaar...ja een ander soort, meer panty-achtig. Nu lijken ze meer op een 'broek' met véél elastiek dan een legging ze hebben ook naden, vorig jaar waren ze er wél in spijkerbroekachtige variant, maar die vondt ik te prijzig (voor een legging!).
En nee ik maak ook weinig gebruik van dochters voorspellende gaven. Voor mij is het meer zit het lekker? en kán het nog? Dan dat ik de mode volg. Dus dat 'modegevoel' heeft dochter beslist niet van mij...
(En nu ik erover nadenk ook beslist niet van d'r vader! Die is nog veel erger dan ik!)
groeten albana

Mamvantwee

Mamvantwee

08-09-2009 om 15:02

En bedankt maar weer...

Door al dat geklets over winterkleding heb ik weer wat (hopelijk) leuke jurkjes en jasjes besteld...fijn dat dat online kan en ook heel fijn dat het weer teruggestuurd kan worden...

Overigens zie ik veel paars. Maar misschien is dat omdat ik dat een mooie kleur vind. En zwart, maar dat is tijdloos.

groet, Mamvantwee

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 17:07

Albana

dat is hier de winkels alweer uit,dat groen...
bastet

Balletmama76

Balletmama76

08-09-2009 om 17:52

Groen...

...is toch mijn kleur niet...

Ik vindt paars wel erg mooi in alle variaties. Dus dat vindt ik wel leuk bij de mode tegenwordig, de kleuren.

Yta Chalne

Yta Chalne

08-09-2009 om 19:42

Zwart

De puberella's hier dragen momenteel overwegend zwart. Zwarte rokjes van drie centimeter lang enzo Ik denk niet dat OO-lezers daaraan moeten beginnen, dat lijkt me echt het voorrecht van de jeugd.
Paars vinden ze een miss Etam kleur (dat is niet positief bedoeld). En wat ze ook heel graag dragen is mijn t-shirts, mijn werkkleding, mijn panties, mijn leggings, mijn hemdjes, mijn jurkjes en mijn schoenen. En eigenlijk vinden ze dat een soort eer voor mij...

Asa Torell

Asa Torell

08-09-2009 om 21:14

Mijn must-haves

voor deze winter: jurken, jurken, jurken. Geen idee of ze nog in de mode blijven, maar ik heb net besloten dat ik klaar ben met broeken, ze zitten echt altijd beroerd en flatteren me nooit. Ik weet niet hoe andere vrouwen dat doen, maar ik heb zo'n ex-zwanger buikje waar broeken gewoon altijd onder gaan zitten zodat de kont halverwege mijn dijen hangt, en de buik lekker elegant boven de sluiting uitpuilt. Rokken is ook goed trouwens maar jurken nog beter, want t-shirts en blouses staan ook al vaak niet goed (op dat buikje).
Wat kleuren betreft, volgens mij is het allemaal de wat valere variant van dezelfde kleuren als vorig jaar. Helaas voor mij als winter-type, ik ben te laat voor het knalpaars en felgroen. Van dat laatste heb ik gelukkig wel iets, maar dat zou best wat meer mogen. Enfin, voor die jurken heb ik een rondje 2ehands in gedachten dus die kleuren zijn dan gelukkig wat minder beperkend.
Wat algemene must-haves betreft, uit bovenstaand stukje valt vast wel op te maken dat ik een paar jaar achterloop met het fan worden van een bepaald kledingstuk dus ik kan er helaas niet zo heel veel over zeggen.

Asa Torell

Asa Torell

08-09-2009 om 21:24

Wel wat observaties

Crocs en van die kniebroeken heb ik inderdaad allebei al een tijd niet meer gezien. Behalve peutercrocjes dan.
Spijkerbroeken gaan volgens mij met de babyboomers samen leeftijdloos worden, ik trek er in elk geval geen wenkbrauw bij op als een 50-jarige ze draagt.
Ik heb de indruk dat het inderdaad nog een tijdje van die tuniekmode blijft, ofwel A-lijn ofwel met zo'n gerimpelde elastiek-onderkant (nog zwangerder makend, gruwel gruwel).
Leggings zie ik hier wel heel veel, helaas legt het te veel nadruk op mijn benen (en daarmee op mijn van onder bredere lijf dan van boven), omdat er bij de enkels dan zoveel 'gebeurt'. Een donker gekleurde maillot is dan een stuk beter. Bij een lang iemand die van boven breder is dan van onder vind ik een legging (met bovenkleding over de kont heen dan wel) vaak best leuk staan.

(o.t.) amk a-lijn tuniekjes

Ja, daar heb ik nog een geweldige blunder mee begaan toen die A-lijn tuniekjes net mode waren. Een secretaresse liep met zo'n ding aan en ik riep enthousiast: Hé wat leuk! Ik wist niet dat je zwanger was! Van harte gefeliciteerd!

Niet dus....

Asa Torell

Asa Torell

08-09-2009 om 23:21

Franny

Ik houd me aanbevolen voor jurken-winkeltips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.