Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

08-04-2010 om 22:59

Na hoeveel dagen hadden jullie je rijbewijs?

Ja, je leest het goed: dagen Uitleg Ik heb mijn rijbewijs in 1980 gehaald. Je ging dan met het papier van het CBR naar het gemeentehuis en daar werd iets onduidelijks gedaan en een week of 2, 3 later kreeg je je rijbewijs over de post toegestuurd.
Dochter heeft haar rijbewijs gehaald, nu net, 30 jr later dus, gaat naar het gemeentehuis, alles wordt digitaal geregeld en met een paar dagen kan ze het dingetje op komen halen.
Neef, nicht en kapster (jawel, niet de eersten de besten) deden in de jaren 90 rijexamen, gingen met het papier van het CBR naar het gemeentehuis en kregen meteen gelijk direct hun rijbewijs mee. Allen wisten zij hun verhalen door getuigen te laten staven, die zéker wisten dat ze meteen dezelfde dag met betrokkene waren wezen autorijden. Echt echt echt waar: je kreeg het zó mee.
Ik kan me dat niet voorstellen. Is dat echt zo geweest, een periode?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

08-04-2010 om 23:07

Ja...

ik heb vlak voor mijn 19e mijn rijbewijs gehaald, dat was in 1989 en toen ben ik naar het gemeente huis gegaan en kreeg hem meteen mee.....Nu is dat niet meer hoor....

Jaymza

Jaymza

08-04-2010 om 23:07

Jazeker

Mijn zoon en dochter hebben ca 6 jaar geleden hun rijbewijs gehaald en konden het dezelfde dag aan laten maken op het stadhuis. Ik was er bij, dus ik weet het zeker. Tegenwoordig duurt het een week, tenzij je extra betaald, dan kan het sneller.

Jaymza

Ellen Wouters

Ellen Wouters

08-04-2010 om 23:51

Ik heb in 1991 rijexamen gedaan. Ik had het roze papiertje een uur na mijn examen in handen.

Marije

Marije

09-04-2010 om 08:06

In 1995 kreeg ik het ook gelijk mee.

Aïda

Aïda

09-04-2010 om 08:33

Ja hoor

januari 1997 rijbewijs gehaald, mijn moeder reed heen naar het stadskantoor en ik reed terug naar huis. Met mijn rijbewijs in me zak..

's avonds was ik gelijk de bob.

Ja ik ook

Donderdagochtend afgereden en heel bij dat ik donderdagmiddag mijn rijbewijs kon halen (gemeentehuis was/is alleen de ochtenden en op donderdagmiddag open).
Dus direct meegekregen!

amk

amk

09-04-2010 om 08:52

Ik ook

10 uur rijexamen: 12 uur thuis, 13 uur zelf alleen met de auto naar het gemeentehuis een dorp verderop, briefje inleveren en om 14uur was ik vrolijk met roze papiertje al mijn vriendinnen aan het ophalen.

Dat was 12 december 1991.

Ja!

Ik heb op mijn 19e in 1988 mijn rijexamen gedaan en idd dezelfde dag gereden mét rijbewijs op zak.

tonny

tonny

09-04-2010 om 09:13

Gefeliciteerd!

Leuk voor Tirza-dochter, super!

En het scheelt een hoop geld, als dit papiertje (na hoeveel dagen dan ook...) binnen is. Ik denk dat de extra tijd zit in de uitvoering van het 'papiertje' zou het niet?

Tonny

(geen idee hoe lang het vroeger duurde... ik heb het gehaald in maart 1983 na érg veel lessen en examens)

Jet Burg

Jet Burg

09-04-2010 om 09:45

Misschien lag het aan de gemeente

Want ik kreeg 'm in 1997 niet gelijk mee, ik moest 5 werkdagen wachten.
Gefeliciteerd met je dochter trouwens!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-04-2010 om 09:58

Hee amk

Op die datum heb ik ook mijn rijbewijs gehaald! Weet ik nog, omdat ik haast had want mijn moeder ging een uur erna trouwen

Tirza G.

Tirza G.

09-04-2010 om 19:13

Gut

Het is dus blijkbaar echt waar. Onvoorstelbaar. Dat is de periode van ná de ambtenaar met de hand-typemachine en vóór de ambtenaar met de digitale poespas geweest denk ik. Toen het leven nog eenvoudig was
Dochter is zeer zeer zeer van de blij met haar rijbewijs. En wij met haar

Tirza

Tink

Tink

11-04-2010 om 01:08

Gefeli tirza

En Tirzadochter natuurlijk
Hier: januari 1991 rijbewijs gehaald (gut, het ding moet al bijna verlengd worden!), helaas niet dezelfde dag het papiertje kunnen ophalen want toen ik thuiskwam was het gemeentehuis al gesloten. Maar de volgende dag kon ik er wel op wachten . En inderdaad, diezelfde dag meteen de Bob

jes

jes

11-04-2010 om 14:11

Dacht

zelfde dag nog rijbewijs ophalen.
wat in 1995. jeetje wat een tijd geleden alweer!!!!!

Puck

Puck

12-04-2010 om 13:17

1986

In 1986 heb ik afgereden en ook ik kon mijn rijbewijs gelijk meenemen.

memmie

memmie

13-04-2010 om 09:52

2003

kon ik op de zelfde dag na een halfuurtje wachten ook na buiten stappen met een roze papiertje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.