Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

reina

reina

25-04-2010 om 09:22

Naar schiphol-vraagje

We 'moeten' a.s vrijdag, koninginnedag dus, iemand naar Schiphol brengen die daar rond kwart voor 12 (overdag dus) wil/moet zijn. Nou weet ik dat het richting Amsterdam op 30 april enorm druk is, maar hoe druk??? Zowel wij als de betreffende persoon zijn op 30 april nooit die richting uit geweest, dus we hebben geen idee hoe lang de files zijn. Hoe lang zul je die dag moeten rekenen om vanaf de Flevopolder op Schiphol te komen (normaal rekenen we er 3 kwartier voor)??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Trein?

Is vanuit jullie gezien de trein niet handiger?

Mariel

Sorry ik weet dat je dat niet vroeg, maar toch misschien niet aan gedacht?

Ahum trein?

Weten jullie dat zeker?? hebben jullie ooit op koninginnedag de trein gepakt?
Ik dus wel, meerdere malen en verschillende tijden. Nu stap ik altijd bij het beginpunt op....ik neem de trein die met wat stops in 1 keer de hele rit doet. Ik kan er in...het is druk, maar ik kan nog net in een hoekje een plekje vinden..voor mij staat eenjongen op gymschoenen dus mijn benen zitten ergens schocking klem onder de bank.
Dan stoppen we op station 1....nog meer er bij in.
Dan Utrecht...we stoppen 2 keer en op centraal gaan de deuren niet eens meer open omdat er te hard tegen aan geduwd wordt door beide kanten. Dus er kan niemand meer bij in.
Dan Amsterdam...eerst Schiphol...hetzelfde als Utrecht en dan uiteindelijk centraal.
Nou ben ik als 1 van de eersten ingestapt...maar ik gok dat na station 2/3 er niemand meer in of uit heeft gekund.
Zo ongeveer verloopt een treinrit tijdens konininnedag.
Je wilde vast ook koffers meenemen?
groeten albana

reina

reina

25-04-2010 om 11:10

Pelle en mariel

De persoon in kwestie wil niet met de trein om redenen die ik begrijp (maar hier niet aan ga halen ), het was ook mijn eerste reactie, maar we brengen haar dus met de auto. Wij dachten aan een uur extra, maar geen idee of dat genoeg is? Persoonlijk vind ik koninginnedag-activiteiten meestal niet echt leuk, dus ik vind het niet erg onderweg te zijn

Biene M.

Biene M.

25-04-2010 om 11:16

A9?

Zou het niet een stuk schelen als je vanaf de A1 de A9 neemt? Het is maar een paar kilometer om, maar het scheelt je een heel stuk "richting Amsterdam" rijden.

reina

reina

25-04-2010 om 12:07

Biene?

Ik ben niet zo op de hoogte van wegnummers .... Maar waar ga je de A9 dan op?

angel3

angel3

25-04-2010 om 13:38

Volgens mij niks aan de hand

Ik kan me echt niet voorstellen dat het heel druk is op de wegen. Behalve qua vakantieverkeer naar het zuiden omdat de meivakantie begint. De anwb verkeersdrukte kalender geeft niks bijzonders aan. Ik zou gewoon met de auto gaan. Het is een goed tijdstip midden op de dag. Koninginnedag drukte op de weg? nee nooit van gehoord. Zou zeker NIET met de trein gaan.....

angel3

angel3

25-04-2010 om 14:36

Pelle

ik heb nog nooit gehoord van extreme files ivm koninginnedag. Wel van trein problemen. Welke gek gaat met de auto naar amsterdam centrum? volgens mij bijna niemand. Anyway ook de anwb voorspelt niks raars..... Ik zou trouwens ook de a9 nemen....

reina

reina

25-04-2010 om 18:07

Okee

De A9-route is idd de gewone route (ik wist even de nr niet meer ), op de borden kijken we wat het snelst gaat. Ik denk dat er misschien niet veel mensen met de auto het centrum ingaan, maar wel de auto ergens langs de rand neerzetten en verder met het OV gaan. En als de trein ook zo druk is zal het idd geen pretje zijn met koffers etc., maar dat zou ze toch al niet doen. We gaan een uur eerder dan normaal weg, dan gaat het vast wel lukken.

Tja

ik zie het probleem ook niet zo. Heel druk zal het toch niet zijn, zolang je buiten de ring blijft lijkt mij het geen issue.

Ik zou even sóchtends de file websites in de gaten houden.

reina

reina

26-04-2010 om 17:17

't gaat lukken

Normaal (we rijden regelmatig naar Schiphol ) rekenen we 3 kwartier, 's ochtends in de spits een half uur langer, dus als we nu een uur extra rekenen moet ze op tijd zijn, lijkt me. Het schijnt wel erg druk op de weg te zijn op koninginnedag die kant uit, maar ik zal idd ook de filemeldingen 's ochtends in de gaten houden, we kunnen haar altijd nog bellen om eerder te gaan rijden. (Mochten we toch te laat zijn dan laat ik het weten )

Toke

Toke

26-04-2010 om 22:23

Schiphol zelf

Misschien goed om er rekening mee te houden dat het op Schiphol zelf wsl heel druk is. Vrijdag is voor veel scholen het begin van de meivakantie, dus een drukke dag voor vertrekkend vliegverkeer. 't Is maar een gedachte, niet gecheckt of zo, maar ik denk dat je moet rekenen op langere rijen voor de incheckbalies en meer drukte in parkeergarage.

reina

reina

27-04-2010 om 06:47

Toke

Ja, dat is zeker zo, daar is al rekening mee gehouden.

reina

reina

27-04-2010 om 18:50

't gaat niet door.

De reis is gecancelled, wegens de onlusten in Bangkok, dus ik kan gewoon thuisblijven vrijdag. Dat is de 2e keer dat haar Thailandreis wegens onlusten niet doorgaat, ik hoop voor haar dat het de volgende poging wel gaat lukken!

tonny

tonny

27-04-2010 om 19:48

Teleurstelling

He, da's een teleurstelling zeg...

Maar ja, beter dan inderdaad in onlusten te belanden. Sterkte, ik hoop dat jullie een andere leuke en ontspanennde besteding voor de meivakantie kunnen verzinnen!!

reina

reina

27-04-2010 om 20:17

Tonny

Het gaat niet om mijn vakantie (ik ga wel weg ...), wij zouden haar alleen naar Schiphol brengen. Nee, ze gaat niets anders leuk en ontspannends doen, maar dat heeft te maken met een andere reden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.