Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Naar welke muziek luister je?

Een beetje in het verlengde van naar wat voor tv-programma kijk je; ben ik wel benieuwd naar welke muziek jullie luisteren. Muziek is voor mij heel belangrijk, zoek altijd iets dat bij mijn stemming past om naar te luisteren of juist iets om mijn stemming te veranderen. Maar veel tijd/puf om me echt in nieuwe cd's e.d. te verdiepen heb ik niet; misschien doen we zo nieuwe ideeën op?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
heli

heli

22-11-2009 om 10:12 Topicstarter

Zelf

luister ik op dit moment naar Wende Snijders; No 9. Heb hem niet zo heel vaak gehoord, maar tot nu toe vind ik het prachtig.
Verder luister ik graag naar Pat Metheny, Kate Bush (de oude en die nieuwe werken), Room Eleven, O Va Voi, jaren 60-70-80-muziek, jazz maar dan niet zo zeer 1 artiest maar afwisselend (via internet oid)...

Nely

Nely

22-11-2009 om 11:57

Gewoon de radio

door de combinatie van muziek, nieuws, weerbericht ed.

Massi Nissa

Massi Nissa

22-11-2009 om 12:25

Radio 1

Hier staat de radio standaard op Radio 1. Veel nieuws en discussie en hier en daar een mooi liedje. Ik luister alleen bewust naar muziek als ik een lang stuk moet fietsen. Op dit moment luister ik dan naar de volgende CD's (die ik op mijn mp3 heb gezet): Red Hot Chili Peppers (Californication), Prince (the B-sides), De live-CD "Hafla" van Cheb Khaled en voor de rust een cd met cellosuites van Bach en een cd met Indiase plingploengmuziek (raga's). O ja, en ik heb er ook nog wat country op staan, vrij oude nummers van Crosby Stills Nash & Young, Hank Williams, Lucinda Williams. De laatste heeft een plaat, "Car Wheels on a Gravel Road", die echt waanzinnig goed is. Hoe vaker je hem hoort, hoe beter hij wordt.
Groetjes
Massi

Jakiro

Jakiro

22-11-2009 om 13:21

Radio 538

Ik wil muziek dat leeft, waarop je mee kan bléren en in een jolige bui uit je dak kan gaan.
Alhoewel ik op een hoog niveau aan klassieke ballet gedaan heb, kan de muziek mij totaal niet bekoren.
Puberdochter is dus erg blij met mijn muziek- en zendervoorkeur (heb ook eerder dan zij de nieuwste muziek op mijn MP3 speler )
Jakiro

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2009 om 13:46

Niet via de radio

Ik moet eerlijk zeggen dat de radio hier nooit meer aanstaat. Als ik muziek luister dan is dat via Youtube of een programma op tv.

Internetradio

en dan staat de radio op radio 10 gold de 80er jaren. Geweldig, heerlijk.

Verder vind ik alles van M people super goed en sinds vrijdag (maar moet nog tot 5 december wachten)heb ik de cd van Susan Boyle.

Gr Pham

Biene M.

Biene M.

22-11-2009 om 13:57

Webradio

http://www.kinkfm.com/kinkclassx/

In de auto wissel ik 3FM, Qmusic en radio 4.

CD's, veel! Favorieten: Peppers, Keane, Coldplay, Radiohead. Oi va voi is inderdaad ook leuk, soundtrack van Amélie, jaren '50 jazz, Air. En klassiek: Beethoven, Bach, Mozart, Moussorgski, Chopin, Mendelssohn, Satie.

tonny

tonny

22-11-2009 om 15:15

Tja

ik ben niet zo van de muziek, ik kan heel goed zonder. Achtergrondmuziek heb ik vrijwel nooit. Als ik bezig ben met een of andere huishoudelijke klus wel radio 1 of radio 5. Soms Rijnmond.
CD's opzetten doe ik zelden. Ook internet ik meestal muziekloos.

Nee, dan mijn echtgenoot! Of mijn dochter. Altijd muziek!

tonny

tonny

Bastet

Bastet

22-11-2009 om 18:31

Oh heel veel

Krezip,Bowie,The Cure,Siouxsie,Japan,David Sylvian,Omnia,Depeche Mode,en ik heb net een cd gekocht van The Specials.Ik luister ook graag Cirque du soleil,of soundtracks van films.
Groetjes,Bastet

Jujube

Jujube

22-11-2009 om 19:16

Van alles

The Doors, Jimi Hendrix, Janis Joplin, The Ramones, Cheap Trick (ze blijven idd cool!), Guns 'n' Roses, The Damned, The Sex Pistols, Blondie, Kate Bush, The Amsterdam Klezmer Band (laatst live gezien, erg leuk!), Mazzeltov, Mozart, jaren '70 soul, jaren '70 disco, Hanoi Rocks, Kix, Velvet Underground (soms met Nico, David Bowie (maar wel de jaren '70 muziek van 'm), MGMT (is van nu, maar best wel psychedelisch), Spinvis, Led Zeppelin, Iron Butterfly, Deep Purple.....etc.
Ik was tiener in de jaren '80, maar ik vind de muziek uit de jaren '70 o.h.a. beter!
Groet,
Jujube

Heli

Mijn neef speelt piano bij Wende Snijders *trots*
Ik heb nu geen tijd meer, maar zal ook binnenkort even opschrijven wat ik mooie muziek vind.

Geerke

Nou Geerke ,dan heb ik jouw neef laatst zien/horen spelen, prachtig!Een collega van me had kaartjes maar zijn vrouw was ziek en toen mocht ik mee.

Ik luister o.a. graag naar John Legend, Keb'Mo, Don maclean, Joni Mitchell,Silje Nergaard,Anouk, Lisa Loeb, People you know ( NL band), Elvis Costello...( ach kwam hij me maar in slaap zingen 's avonds)

Damajo

Meestal gospel

Ik luister bijna altijd naar gospel, heb een kast vol cd's hiervan. Verschillende genres, maar ben vooral dol op progrock van bijvoorbeeld Neal Morse!
Verder luister ik heel graag naar Third Day (lekkere rock), Jars of Clay (ook lekkere rock), Stonewashed (prachtige muziek van een nederlands bandje).
Buiten gospel om luister ik graag naar the Levellers, Radiohead en Ilse de Lange. Voor achtergrond graag Il Divo en Petra Berger. Als ik de radio aan heb staat hij vaak op Veronica of QMusic.

Oeh!

Muziek, leuk! Ik luister naar: Primus, Tool, Placebo, Muse, Faith No More, Moby, Marilyn Manson, Velvet Revolver, Minstry, Prodigy, Korn en ga zo maar door.

Maarrr..... ik kan ook helemaal uit mijn dak gaan op jaren 80 muziek. Of..... jaren 50 muziek.

Eeuh

Ik luister ook altijd het liefst naar de radio, net als Berber, omdat je dan van te voren niet weet wat er komt. Vroeger vooral naar de Vara en de VPRO (Lotje IJzermans had de mooiste stem op de radio) en later toen ik op kamers ging had ik alle dagen Studio Brussel aan. Er is geen station in Nederland dat kwalitatief zo goed en vooral zo breed draait. Tegenwoordig wordt er op de Nederlandse radio naar mijn smaak veel te veel gezwetst. 'Draai nou eens een plaat' denk ik dan.

Mijn grote liefde ligt bij Amerikaanse gitaarbandjes uit de jaren 80 en 90, maar ik luister(de) ook veel naar metal, AOR, country (Chris Whitley!!!), jaren zestig en zeventig (rock), van alles eigenlijk.

Sinds ik kinderen heb, luister ik veel minder naar muziek. Terwijl ik ooit bijna niets anders deed. Nu ik het zo opschrijf lijkt het wel alsof mijn kinderen mij de vervulling geven die ooit muziek mij gaf, maar dat geloof ik ook weer niet. Misschien komt het ook wel gewoon omdat ik ouder word dat ik tegenwoordig liever radio 1 opzet in de auto, ha ha.

Chris

Enneh

Als ik de namen zo lees die voorbijkomen, valt het me op dat de meeste OOL'ers een hele goede muzieksmaak hebben!

Chris

Vic

Vic

23-11-2009 om 11:05

Chrish

Na een aantal van dit soort reacties is er natuurlijk niemand meer die durft te bekennen dat in de auto Radio Veronica op staat, of een CD van Jan Smit.

maan.

maan.

23-11-2009 om 11:06

Slam

Het eerste uur in de ochtend wil ik rust.. dan blijft de radio lekker uit. Misschien heb ik moeite met wakker worden.. Daarna gaat ie aan, meestal op slam-fm of op decibel.

Vic

Muzieksnobisme was mij in mijn jeugd niet vreemd, maar met het klimmen der jaren ben ik milder geworden. Als hier iemand geniet van Jan Smit of radio Veronica, mijn zegen heeft hij! Geniet vooral van muziek, wat het ook is.

Wat ik eigenlijk bedoel, is dat veel namen die ik lees in dit draadje best alternatief en eigenzinnig zijn en zeker geen dagelijkse kost op de radio, ook 'vroeger' al niet.

Chris

Starry Night

Starry Night

23-11-2009 om 13:14

Chris

"Wat ik eigenlijk bedoel, is dat veel namen die ik lees in dit draadje best alternatief en eigenzinnig zijn en zeker geen dagelijkse kost op de radio, ook 'vroeger' al niet."
En dat is synoniem aan 'goed'?
Mijn lijstje: ABBA, Beatles, Doors, Nirvana, J.S. Bach. Allemaal niet erg obscuur vrees ik, maar wel geweldig goed!! Enfin, vind ik Ik luister trouwens ook heel graag naar Serge Reggiani en Guy Béart.

I put my foot in it...

Kwalificaties als 'goed' laat ik tegenwoordig graag over aan anderen. Ik bedoelde dat ik namen voorbij zie komen die ik minder snel had verwacht. Dus nee 'obscuur' is niet automatisch 'goed'.

Chris

Starry Night

Starry Night

23-11-2009 om 17:29

Top 2000

Het doet me denken aan een discussie onlangs bij DWDD, waar drie volwassen mensen hoogst serieus tegen elkaar begonnen te blaten welke muziek er UIT de Top 2000 moest en wat er unbedingt op 1 hoorde. Ik snap die discussies nooit. Ik hou niet van ACDC, maar als er heel veel mensen op ACDC stemmen, nou ja, dan zullen die mensen er wel heel graag naar luisteren. Toch?

Varieërt nogal

Ik hou erg van jazz/soul-achtige muziek, zoals van:
Room Eleven
Sabrina Starke
Brand New Heavies
Angie Stone
Jill Scott
Joss Stone
Joy Denalane
Erykah Badu

Soms wat ruigers, zoals:
Red Hot Chili Peppers
Normaal
10cc
Queen

Andere keer is klassiek weer favoriet:
cello suites van Bach
piano sonaten van Domenico Scarlatti
Stabat Mater van Percolesi
Requiem van Mozart
Messiah van Handel

In de auto kan ik lekker meebrullen met:
Ja zuster nee zuster (origineel)
The Sound of Music

Nogal een rare verzameling dus...

Wilma

Wilma

24-11-2009 om 16:07

Dit mag vast niet

maar ik luister dus naar 100%NL, vin'k gezellig. Alleen mogen ze íetsje afwisselendere muziek draaien, honderd keer op een dag hetzelfde gaat zelfs mij vervelen.

Ik heb echt zélden een cd opstaan, liever de radio dus. Als ik 100% beu ben, dan zet ik 3FM op.

Groetjes,
Wilma

Katja

Katja

24-11-2009 om 21:35

Weet je wat een leuke muziek site is..

.. tastekid.com
Kun je soortgelijke artiesten zoeken. Ik was zo een avond onder de pannen. Ook te doen met film en boeken.
Leuk!

Katja

Wat ik mooi vind (en sanneke!!!!)

Wat heerlijk iemand tegen te komen met dezelfde smaak voor poprock gospel muziek!
Third Day blijft fe-no-me-naal. Ook Jars of Clay en Stonewashed, prachtig inderdaad. We hebben een kast vol van dit soort spul. Heel gevarieerde gospel, ook Ralph van Manen, Phil Keaggy onze gitaarheld met 9 vingers, Michael W Smith, Matthew Ward, Randy Stonehill, Kenny Marks, DC talk, Delirious, Nina Astrom, Iona, Adrian Snell, Wes King mijn nog grotere gitaarheld, Steven Curtis Chapman, Eminent Child, Martyn Joseph, Bryan Duncan, Bob Carlisle, niet te vergeten Guardian, enz enz enz, een enorme verzameling (en zo heb je je voorkeurperiodes voor de één en voor de ander).
Naast de kast met gospel staat er eenzelfde kast met seculiere muziek. Ik ben en blijf een Bruce Springsteen fan, Bryan Adams, Peter Gabriel, Lara Fabian (zoals ik zou willen dat ik kon zingen), Ilse de Lange, Sarah Brightman, Andrea Bocceli, maar ik hou ook van het toen we trouwden door mijn man ingebrachte Frank Boeijen, het altijd mooie Kayak, en verder staat er ook veel van wat hij de laatste tijd heeft ontdekt: Room eleven, Zero-7, Nick Drake, Ben Folds, Rufus Wainwright, Bertolf.
Eh..... het is nogal wat, maar dat vind ik dus allemaal mooi. En ik vergeet vast nog een heleboel moois.
Net weer iets ontdekt: Mike Schmid “The high cost of living” - die ga ik voor 5 december vragen.

En als ik me rot voel en blij wil worden

Als ik me rot voel en bij wil worden, dan draai ik keihard door de kamer het up-tempo gospelnummer "This Time" van David Meece. Daar kan ik ONWIJS blij van worden. Vooral als je het een beetje mee kan zingen

Even de link van dat nummer!

Even een link van David Meece, het nummer waar ik zo blij van kan worden (wel lekker hard zetten hoor)! Het is de verkorte versie (hij is niet helemaal af) maar je krijgt een zeer goede indruk!


http://www.youtube.com/watch?v=-OOTYwZwBUw
Aaaaaah die piano, supergaaf!

Geerke! en 2 linkjes

Wat gaaf! Ik ben ook altijd weer blij als ik mensen tref met dezelfde poprock gospel voorkeur. Ken je Neal Morse ook? Nummer van David Meece is geweldig, ik kende hem helemaal niet, maar wat een stem joh. En die piano, geweldig!
Even 2 linkjes waar ik helemaal blij van word:


http://www.youtube.com/watch?v=bvOp5amPby4
en

http://www.youtube.com/watch?v=HHUQORTsYCM

Neal morse

Ik had nog nooit van Neal Morse gehoord maar Hans misschien wel, ik zal eens vragen, hij kent nog zoveel meer muziek dan ik. Ik vind deze nummer sop je eerste link wel gaaf! Mooie gitaarsolo's!!!
Je tweede link, ja dat ken ik, erg mooi, lekker hard zetten....
Wat is van Neal Morse de beste cd als je er eentje wil kopen, vind jij?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.