Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

cameron

cameron

16-11-2008 om 15:42

Nav beste sintkado nu een lijstje van anti-kado's

vooropgesteld dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, dat een gift een gift is enz enz, ben ik toch nieuwsgierig naar kado's waarvan je dacht:

hoe komen ze erop, hoe verzinnen ze het, wat moet ik ermee. En dan vaak van mensen die het hadden kunnen weten.

- lang geleden gevraagd: effen pastel handdoeken. Wat kreeg ik: donkergekleurde, gestreepte handdoeken. Blijkt dat een hoop mensen niet weten wat pastel is

- 3 agenda's voor hetzelfde jaar, terwijl ik er zelf ook al eentje had gekocht en het niet op mn lijstje stond.

- iets waarvan ik dacht dat het een vaas was, bleek een wijnkoeler te zijn en ik drink niet.

- een speen voor een duimende baby

- op het afscheid van mn werk een bloemenbon van 5 (jawel) euro want ze had geen tijd meer om een bosje te kopen. Dan had ze die bon zeker nog liggen?

Nou, er schiet me vast nog wel meer te binnen, ben benieuwd naar jullie anti-kado's. Geneer je niet, nu mag het een keer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geurtjes

hoi
wij hadden met zwager/schoonzus afgesproken om voor elkaar een kado van 50 euro pp te kopen. Ik kreeg van hen een tasje met parfum en bodylotion, in een verschrikkelijke zoete bloemengeur. 50 euro *slik* weggegooid geld want inderdaad, met een dankbare glimlach aannemen. gelukkig heb ik nog een tante die het wel een fijne geur vond.

Gruffalo

Enge pop

gekregen van mijn lieve tante die er al een tijd niet meer is. Dat was met sinterklaas/kerst voor de toen nog ongeboren baby. Het was een hele enge pop van een heks en onder haar rok zat een wolf en zo kon je die 2 wisselen.

Ik heb de pop na kerst weggegooid.

maan.

maan.

16-11-2008 om 17:44

De handdoek..

Ook hier eens een handdoekensetje gevraagd en verteld dat ik een bonte kleur wilde.. wat kreeg ik? Wit..

Manus

Manus

16-11-2008 om 19:05

Kraamcadeau

Toen zoonlief 11 jaar geleden geboren werd, kwam er een erg oude tante op kraambezoek. Haar kraamcadeautje was een aluminium keukenrolhouder. De link tussen nieuw kind en cadeau heb ik nog steeds niet kunnen leggen.

Manus

Ardnax

Ardnax

16-11-2008 om 19:32

Fantastisch

Ik heb als kind ook de heks/wolf pop gehad. Ik vond 'm fantastisch !!!
(en volgens mij was het geen heks, maar Roodkapjes oma )
Grtz.
Ardnax
PS En als VVD-aanhanger kreeg ik vorig jaar een Wouter Bos mok......"Jij doet toch iets in de politiek ???"
Moet toegeven, ik kijk liever naar Wouter Bos dan naar Mark Rutte, maar dat terzijde.

Bruine fiets tassen

en dan heb je, als hippe 16 jarige, een heuse échte omafiets (echt van mijn oma geweest, zwaar, zwart en ontiegelijk hip, in mijn ogen) Wat was ik blij met die fiets en toen wilde ik fietstassen.

De Sint was in aantocht, dus ik had op mijn lijstje gezet, ´ZWARTE fietstassen, dus géén bruine!´

Die bruine opzettelijk genoemd, want ik kende de sint en wist dat de sint erg gevoelig was voor prijskaartjes, dus als bruin goedkoper zou zijn dan zwart...

U raadt het al, ik kreeg........bruine! En de Sint snapte maar niet waarom ik zo ontiegelijk boos was (´wat maakt dat nou uit?` en eigenlijk snapt ik toentertijd ook niet waar de diepe woede vandaan kwam..(inmiddels weet ik het wel))

Bruine fietstassen dus, het mooie is dat ik niet eens meer weet wat ik ermee gedaan heb, geruild? toch gebruikt?

Mayte*

Mayte*

16-11-2008 om 22:37

Van die monique van der ven oorbellen en een nep gucci horloge

Gekregen van mijn ex-schoonmoeder toen ik begin twintig was. Brrrrr... Terwijl ik destijds helemaal into de hippie-look was. Ik heb het overigens toen wel direct gezegd dat ik ze niet mooi vond. Bellen en horloge hebben nog jaren in huis geslingerd en zijn ergens gewoon verdwenen.

Niet van sint

maar in een kerstpakket, een mega-fles champagne, waar niet op stond dat het champagne was. Dus: opengemaakt, 1 glaasje gedronken en de rest weggegooid. Wij houden namelijk helemaal niet van champagne, manlief heeft er dus nog 1 glas van gedronken. Het bleek ook nog vrij dure champagne te zijn geweest.

Rafelkap

Rafelkap

17-11-2008 om 09:54

Over anti-cadeaus gesproken

weliswaar niet van de sint, maar gisteren kregen wij voor onze jongste (2) een papegaai op ware grootte, die kan praten en dansen. Er zit ook een muziekje in. VERSCHRIKKELIJK!!!!!

Hanny61

Hanny61

17-11-2008 om 18:26

Bijzonder

Mijn zus kreeg eens van haar schoonzus een batikpen. Schoonzus was dol op batikken, zus had het nog nooit gedaan en had ook geen ambitie in die richting. De batikpen is uiteindelijk (toen het beleefdheidshalve kon) bij schoonzus beland.

Leuk!

De eerste kerst met de ouders van mijn vriend kreeg ik een mok met plaatjes van hun woonplaats, een kalendar van hun woonplaats en een vreselijk lelijk metalen beeldje van een heks, van jawel, hun woonplaats. Dat beeldje leverde me trouwens nog een tascontrole op toen ik weer naar huis vloog, men dacht dat het een wapen was.

Ze heeft ook een keer een - te kleine - regenjas kado gegeven voor mijn verjaardag (zo'n hele goedkope waar je een tasje van kan maken). Ongevraagd, ik had er al een, en droeg die ook al nooit. Hij slingert nog ergens rond.

Ze is wel een heel lief mens hoor

Massi Nissa

Massi Nissa

17-11-2008 om 22:08

Rafelkap

Die papegaai klinkt precies als het soort wanstaltige neonkleurige lawaaicadeau waar onze dochter (bijna twee) wildenthousiast van zou worden, hahaha.
Groetjes
Massi

Doosje

Doosje

17-11-2008 om 22:27

Eh niks?

Nog erger dan een fout kado is geen kado terwijl je er wel een verwacht. Zullen we samen sint vieren vragen pa en ma, met de kinderen? Leuk! Met schoonzus nog een foto van de kleinkinderen gemaakt, lijstje gekocht, foto erin. Toen nog wat lekkers (lees chocolade en wijn...) erbij. Voor schoonzus en broer kook-kadootjes gekocht, boekje erbij, badverwenpakketje. En wat schets onze verbazing? Iedereen krijgt kadootjes van pa en ma behalve manlief en ik. Dat vind ik veel erger dan iemand die zijn best heeft gedaan en tijd heeft gemaakt om iets voor je te bedenken.
Dus gezellig sinterklaas vieren? Nee dank je. Het gaat me niet om het hebben en krijgen, maar de opperste verbazing toen het uitpakfeest over was en voor ons er dus niks was. En niet eens een verontschuldiging...

Doosje (zo voelde ik me toen dus...)

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

18-11-2008 om 11:54

Veel ervaring met slechte kadogevers in familie

Grappig draadje dit...
Ik heb helaas veel ervaring met hardnekkige slechte kadogevers in de familie.
Een zwager die steevast boeken geeft aan zijn broer die echt, maar dan ook echt niet van lezen houdt en aan mij CD 's met opvoedkundig motief (Miles Davis toen ik 30 werd: "Nu moet je dit toch echt gaan waarderen, werd erbij gezegd)
Mijn vader die elk jaar zegt: je moet maar eens zeggen wat je wilt hebben, uitzoeken waar je het kunt kopen en dan krijg je dat van mij. Betekent dus dat ik zelf op zoek moet en dan op een gegeven moment hem om geld voor mijn kado vragen. Daar voel ik me niet echt fijn onder, dus ik heb nog wat kadootjes van hem tegoed.
Verder gaf hij mijn man (toentertijd zo'n 5 jaar al mijn vriend) bij zijn afstuderen voor het eerst een kado: boekenbonnen (!), met daarbij de opmerking: "Je moet maar even kijken of ze nog geldig zijn, ze komen uit mijn bureau op kantoor. Als ze niet meer geldig zijn, moet je het maar even zeggen."
Tja, waar ik niet mee wil zeggen dat ik zelf altijd even attent of creatief ben in mijn kado's.

Ooojaaaaaa

ik had gevraagd: witte/creme dikke dinerkaarsen
ik kreeg: paarse lavendelkleurige en geurige kaarsen

ik had gevraagd: mooie papieren servetjes (geen kerst)
ik kreeg: kerstservetjes

ik had gevraagd: bepaald boek van een auteur
ik kreeg: een ander boek van die auteur (had ik al)

ik had gevraagd: washandjes passen bij blauwe handdoeken
ik kreeg: groen/rood gestreepte washandjes (over smaak valt niet te twisten

waarom? omdat we lootjes trokken en mijn schoonzusje het zo leuk vond dat haar zoontje van 5 zelf die kadootjes uit kon kiezen.

Jammer jammer, ik vond het echt weggegooid geld. Dan moet je eigenlijk gewoon geen lijstjes maken. Het mooie was nog dat op de lijstje van hun kinderen niet gewoon lego stond, nee: lego blablabla nummer 4506 (te koop in die en die winkel, die hier ongeveer een uur vandaan is.)

nyed

nyed

18-11-2008 om 20:06

Hier ook iets griezeligs

Voor mijn verjaardag van schoonmoeder gekregen, een platte cakeschaal rechthoekig van het afschuwelijkste poepkleurige handbeschilderd aardewerk. Het kon zo in een horrorfilm. Yagggh als je daar een plak cake van af zou moeten nemen had je al geen trek meer.

Wol

toen onze tweeling net geboren was,kreeg ik van mijn tante het ultieme kraamkado; vier bollen wol,dan kon ik truitjes breien voor de baby,s!
ja ,daar had ik echt tijd voor met twee premature baby,s die samen 16 voedingen per dag kregen!

Mamasan

Mamasan

19-11-2008 om 13:37

Al jaren

Ieder jaar krijg ik van mijn vader een melkchocolade S. En ieder jaar vertel ik hem weer dat ik niet van melkchocolade houd, en een pure letter wil. Mijn collega's vinden het niet erg, want die kunnen ieder jaar mijn letter verdelen.

Mayte*

Mayte*

20-11-2008 om 16:28

Haha sus-anne

Ik lig hier even onder mijn stoel van het lachen over die wol. Hoe kom je erop?

Terpi

Terpi

20-11-2008 om 20:31

Een boek...

...en wel over goede manieren.
Hmmmm... ja... wat willen we hiermee zeggen?
Groet Terpi

Jolijt

Jolijt

20-11-2008 om 21:24

Steeds hetzelfde

Mijn schoonfamilie bedenkt iedere keer hetzelfde originele kado (niet alleen bij ons..). Kaarsen, doucheschuim en voor mij 3x achter elkaar een fruitschaal. Niet foeilelijk, maar wel net naast de inrichting.
Andere schoondochter kreeg tot 4x toe een zesdelige mokkenset (en dat terwijl ze na de 2e al gezegd had dat ze echt geen mok meer kwijt kon).

Het ergste kraamkado was een fototoestel voor de oudste: groot, plastic en het haalde met gemak de 100db; voor de baby kregen we niks... het fototoestel is zonder dat kind het heeft gezien de prullenbak in verhuisd.

Mayte

haha Mayte ,dat vroeg ik me dus ook af,hoe komt ze op het idee???misschien had ze verwacht dat ik om 2 uur snachts tussen de nachtvoedingen door even lekker ging zitten breien??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.