Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dropke

Dropke

11-09-2008 om 00:46

Nickname veranderen

Doen jullie dat wel eens. Ik las net, dat iemand hier al een hele tijd op ool zit en haar nick heeft veranderd.Waarom zou je dat doen ? Als ik echt even helemaal annoniem wil zijn verzin ik een andere nick, maar doe dat eigenlijk heel weinig. Waarom zou jij je nick veranderen ?

gr Dropke


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zuccherino

Zuccherino

12-09-2008 om 14:53

Daarom wissel ik ook af

Ik zit nu 5,5 jaar op dit forum en wissel zo nu en dan eens van nicknaam.
Gewoon omdat ik het niet fijn vind om herkend te worden.
Ik vind het ook niet fijn als ik 1 vriendin wat vertel, ik het de week erna van een andere vriendin terug hoor.
Volgens mij ben ik nog nooit herkend, maar misschien reageer ik daar te weinig voor.
En nu maar hopen dat ik geen stille meelevers heb, haha.
Het lijkt me toch niet prettig dat er mensen zijn die mij volgen zonder dat ik het doorheb. Ik ken trouwens ook weinig mensen persoonlijk.
De mensen die ik hier persoonlijk ken, heb ik ook hier ontmoet.

Mamba

Mamba

12-09-2008 om 15:22

Niet

In het begin reageerde ik onder mijn eigen naam. Inmiddels gebruik ik al een jaar of negen 'Mamba'. Ik herken helemaal nooit iemand aan zijn of haar schrijfstijl afgezien van Alex, Thieu (waar issie?), Mirjam Lavell en Tinus . Als zij niet hun stokpaardjes gebruiken zou ik hen denk ik ook niet herkennen.
Ik ben slecht in het linken van informatie aan een naam, mijn enige houvast is de nick. Sinds kort veel ouwe getrouwen met een nieuwe nick. Voor mij geen doen, duurt eeuwen voor ik weer ingelezen ben . Ik ga er van uit dat alles op het net tot in den eeuwigheid rondzweeft in het heelal en letterlijk overal kan terecht komen. Wat de buurvrouw of mijn collega's niet mogen weten hou ik dan ook privé.
Toen ik de foto's van mijn woonkamer online zette vond ik dat heel spannend en heb ook erg getwijfeld of ik het zou doen. Ook ik schrok van de vele meelezers (update: bijna klaar, alles staat weer hélemaal anders. Bureau nog niet gelukt, grote plant wel.)
Ik twijfel daarom ook om naar de meeting te gaan, wie weet hoeveel bekenden ik tegenkom!

Groetjes, Mamba

Ellen Wouters

Ellen Wouters

12-09-2008 om 19:46

Ik herken nooit iemand en onthoud ook nix

Ik herken bijna niemand, weet van vrijwel niemand oude nicks, sterker nog: zelfs van de mensen die onder dezelfde nick blijven schrijven onthoud ik heel weinig. Wie welke kinderen heeft of wat voor werk doet of waar woont, ik denk dat ik het misschien van drie of vier forummers weet.
Ik vind het zelfs een beetje onattent van mezelf, want ik heb het idee dat sommige mensen mij beter onthouden dan ik hen .

Er zijn maar twee of drie mensen wier schrijfstijl ik altijd onmiddellijk herken. Althans: dat denk ik. Misschien zijn ze wel zo slim om als ze onder een andere nick schrijven ook een andere stijl te gebruiken.

Groet, Ellen

Asa Torell

Asa Torell

12-09-2008 om 20:24

Tralala

die is frustrerend, ik herken de schrijfstijl ook... maar van wie ook alweer? Nou ja, als het nieuwzeelandverhaal doorgaat merken we het vanzelf.

Petra-

Petra-

12-09-2008 om 20:57

Ook met eigen naam

en eigenlijk al vanaf het begin, alweer zo'n 9 jaar geleden. Heb er wel een streepje achter geplakt om dat er op een bepaald moment heel veel Petra's waren.

Tirza G.

Tirza G.

13-09-2008 om 00:35

Nou, daarom

In het begin schreef ik hier onder mijn eigen (voor)naam. Er liep op een gegeven moment (anderhalf jaar terug ofzo) een discussie over het feit dat er postings van het forum met naam en toenaam in de krant werden geciteerd. Immers: vrije nieuwsgaring, openbaar forum et voila, je betoog stond ineens in de zaterdagkrant. Toen dat speelde, liep er ook zo'n nick-draadje en werd er een beetje uitgeprobeerd hoe herkenbaar mensen waren. Wát je van iedereen kunt weten als je zaken combineert. En out of the blue stond daar ineens mijn woonplaats tussen (een klein stadje waarin véél mensen me kennen), met de mededeling dat ook mijn adres+telnr eenvoudig te vinden waren geweest. Ik vond dat buitengewoon onleuk, de gedachte dat jullie ineens bij mij op de stoep zouden kunnen staan, benauwde mij intens. Tenslotte ben ik een braaf meisje en kom ik hier enkel om te rellen. Dat mogen de buren niet weten Vandaar mijn andere naam, die niet als een nick aandoet omdat het een echte naa is. En buitengewoon mooi en slim beredeneerd, omdat net in de tijd van die discussie er óók een boek gepubliceerd werd over dat onderwerp. Taraaaaaaaaa meer vertel ik niet

Ik herken wel wat namen, maar veranderende nicks duren bij mij Zeer Lang voordat ik die heb herleid.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

13-09-2008 om 12:32

Veranderen van nick

vanwege de herkenbaarheid is toch ook weer betrekkelijk. Om jou, Tirza, maar even als voorbeeld te nemen weten de 'oudgedienden' inmiddels wel om wie het gaat. Die kunnen dus nog steeds plotseling bij je op de stoep staan als ze willen. Als je van nick verandert zou je dus eigenlijk totaal van persoonlijkheid met bijbehorend gezin moeten veranderen en dat zou voor mij niet vol te houden zijn. Kaaskopje is het en zal het dus blijven (op enkele uitzonderingen na)

Tirza G.

Tirza G.

13-09-2008 om 15:20

Hoe weet je

dat de oudgedienden weten om wie het gaat? Is er een speciaal oud-gedienden-forum waar ik niet bij mag? Waar ik op hoop, is dat zélfs die oudgedienden op zeker moment gaan denken: jaaaahaaaaaa, dat is zíj, die van die ... en die ......., maar hoe héétte ze toch ook weer.......eeeeeehhhhhh.......

Tirza

Jose van Polanen

Jose van Polanen

13-09-2008 om 18:37

Cobi

De intenties doen niets af aan het feit dat Tirza dat inderdaad niet zo leuk gevonden zal hebben. Of je het nu doet om iemand een hak te zetten of omdat je iets 'vreemd' vindt of waarom dan ook. Je had toch ook aan Tirza kunnen vragen "waarom ze zo op internet te vinden was als ze zich zo hard maakte?"
Ik kan me er in ieder geval van alles bij voorstellen.....
Is die posting nog te vinden, misschien in het archief? Dan kunnen we zien of je de woonplaats noemde of niet.
groet,

Jose van Polanen

Jose van Polanen

13-09-2008 om 18:49

Even gekeken

en is in ieder geval niet makkelijk meer te vinden, gelukkig voor Tirza. Ik heb de indruk dat je vaker speurt naar echte namen achter nicks, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Mmmm ik ga toch maar wijzigen denk ik, ik griezel van zo'n voorbeeld als van Tirza.
groet,

Hmm tirza.

Sorry, ik weet nog precies hoe je vroeger heette, en ook nog waar je woont. Maar ik heb een bovengemiddeld irritant goed geheugen voor nutteloze detials, en overigens woon ik diagonaal aan de ander kant vh land, en heb ik geen slechte bedoelingen, dus wees maar niet bang dat ik opeens op de stoep sta!

ingrid

margje van dijk

margje van dijk

13-09-2008 om 21:46

Ook

Ik weet het ook feilloos, en ik ben lang niet zo goed als Ingrid en Cobi

Volgens mij was het trouwens Cobi niet die je woonplaats destijds prijs gaf. Ik weet het niet meer maar volgens mij was het gewoon een Linda of zo.

TIP: wil je een onopvallende nick, noem jezelf dan Linda. Ik weet dat er meerdere zijn, ik weet ook dat ik het regelmatig met eentje aan de stok heb maar ik weet niet eens met welke. Dus maak er Linda5 of Linda* of Linda_ of Linda_whatever van, want volgens mij lukt het geen mens om dat uit elkaar te houden

Elke andere nick waarvan er meerdere zijn kun je trouwens ook nemen (er zijn ook drie Jose's, meerdere Ingridten, zelfs meerdere Margjes).

Margje

Nasha the first

Nasha the first

13-09-2008 om 22:09

Nicks

ik ben er slecht in, kan niemand herkennen, pas onlangs ben ik weer achter bepaalde personen gekomen....maar kennelijk heb ik ook mezelf lang geheim kunnen houden met deze nick hihihihihi

Emmawee

Emmawee

13-09-2008 om 22:37

Even zoeken in het archief...

"EchtenaamTirza, volgens mij woon jij in [.....] verwijderd door forumbeheerder."
Ik weet niet of jij dat was Cobi, maar de woonplaats van Tirza is dus wel genoemd. Weet ik ook weer wie zij was . Als je in het archief kijkt, zie je opeens weer al die namen en nicks van vroeger. Sommigen heb ik nooit meer kunnen achterhalen, zoals Y.....n P...aers en T....na en K....tje. Ook nooit echt mijn best voor gedaan, trouwens. Zijn zij er nog? Komen ze ook naar de meeting? Of mag ik hier eigenlijk helemaal niet naar vragen?
Groeten, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2008 om 03:27

Tirza

Het antwoord is al gegeven. Men weet nog wie je bent. Als je erop hoopt dat ook de mensen die je al lange tijd 'kennen' vergeten wat je oorspronkelijke 'nick' was doe je jezelf toch ook een beetje tekort. Wat geeft het dat zij het wel weten en de nieuweren niet? Ook ik was niet van plan je te gaan stalken Volgens mij weet jij ondertussen ook redelijk waar ik rondhang. Dat zou niet veranderen als ik van nick verander.

Nee

Niet hoeven veranderen van nick, want ik heb er geen last van dat ik tot nu toe dezelfde heb gehouden (nu al jarenlang). Maar als ik zou worden gevolgd of gestalkt dan zou ik ws wel gaan veranderen. Op mijn werk vertel ik wel eens over OO maar heb nooit meelezende reacties gehad.
Vonda

Oh en ...

... ik ben ook van de categorie die weinig nicks weet terug te leiden naar vorige nicks. Ik weet er inmiddels wel enkele, die sommige mensen mij verteld hebben (meestal henzelf betreffende), soms op het forum, soms in de chat.
En dingen onthouden over iedereen? Ik vermoed dat mijn volgende nick 'zeefje' wordt, alvast handig voor mensen die het eerstgenoemde probleem hebben.
Vonda

Yta Chalne

Yta Chalne

14-09-2008 om 08:27

Tirza gate

De kwestie woonplaats-van-tirza kan ik me nog goed herinneren. Tirza had gevraagd in zo'n soort draadje als dit of zij nou vindbaar was en ja, wat bleek, 'iedereen' kon alles van haar vinden. Ik kan me herinneren dat ik toen zelf ook met wat ik toen wist (drie keer niks) alles in drie minuten bij elkaar kon googlen. Was een mooie illustratie van hoe weinig anoniem je hier bent, aan de andere kant, hoeveel mensen hebben er nou daadwerkelijk op je stoep gestaan naar aanleiding hiervan?
Ik ben ook van nick gewisseld (gehusseld eigenlijk), niet om zelf persé anoniem te zijn maar wel om de privacy van mijn kinderen wat meer te beschermen. Als mensen het graag willen mogen ze mijn adres best weten, mail me maar

Tirza G.

Tirza G.

14-09-2008 om 17:57

Tirza-gate

Daar word ik dan wel weer blij van, dat er een hele gate naar me wordt genoemd. En Kaaskopje: met die nick kan je woonplaats er maar eentje zijn. Maar wat ik dan wel weer een soort van suf vind, is dat je zelf zowel een keer je eigen naam als die van je dochter min of meer hebt genoemd. De combi voornaam+plaatsnaam is voldoende om je te vinden

Ik ga nieuwe stokpaardjes zoeken.

Tirza

Ardnax

Ardnax

14-09-2008 om 19:27

Tirza

Zelfs met je huidige nick en een paar wetenswaardigheden die je af en toe naar buiten brengt, heb ik je al in het echt kunnen vinden.
Ik ben het al lang weer vergeten, want ik wil en doe er niks mee, maar ook met nick kan het.

Grtz.
Ardnax
(die beseft dat dat dus ook bij mij kan)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-09-2008 om 19:33

Hallo!

Y.....n P...aers ben ik. En ik kom zeker naar de meeting.

Dendy

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2008 om 20:06

Ach, alleen

de mensen die echt alles onthouden en het nut ervan inzien alles te onthouden weten dat nog. Als ik eerlijk ben weet ik niet meer waar je woont. Ik weet alleen wie je bent. Wat maakt het uit. Zouden er echt mensen zijn die OO-ers opsnorren en aanbellen? Een aantal mensen hier op OO weten precies waar ik woon en een paar zijn hier geweest. Leuk dat dat eruit voorgekomen is.
Ik ben eigenlijk wel (op een prettige manier) benieuwd of je de naam van mijn dochter echt nog weet: [email protected]

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2008 om 20:07

Aha dendy

Snuggere types als ik wisten dat nog niet (Echt niet!)

Tirza G.

Tirza G.

14-09-2008 om 22:37

Naam dochter kaaskopje

De naam van je dochter begint met een klinker en eindigt op een klinker en is van Spaanse origine.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2008 om 00:09

Precies tirza

Dat had ook via de mail gemogen hoor, die stond er niet voor niets. Maar je hebt het goed onthouden

Mieke

Vervelende ondertoon weet ik zo niet, vervelend draadje wel. Het lijkt erop dat men probeert anoniem te blijven, maar er stiekem tóch op hoopt traceerbaar te zijn. Soort van populariteitstest.

Onthouden

Kaaskopje, jij schrijft wel: "Ach, alleen de mensen die echt alles onthouden en het nut ervan inzien alles te onthouden weten dat nog.", maar ik moet me helaas aansluiten bij IngridT en consorten. "Maar ik heb een bovengemiddeld irritant goed geheugen voor nutteloze details" schrijft IngridT. Ik ook. Ik kan er niets aan doen dat ik bepaalde dingen onthoud. De woonplaats van Tirza heb ik gemist, maar had ik het wel voor verwijdering gelezen, dan had ik het ook nog geweten. Gelukkig voor jou, Tirza, was ook ik helemaal niet van plan om onaangekondigd bij je op de stoep te staan. Je hoeft helemaal niet buurvrouwerige nieuwsgierig te zijn om dingen te onthouden. En ja Kaaskopje, je dochter heeft een mooie naam

Ik word

er een beetje paranoïde van
Zal misschien mn nick maar veranderen....lol

Silone

Je verwoordt precies mijn gedachten! Het doet mij nogal vreemd aan om enerzijds telkens van nick te veranderen en dat anderzijds uitgebreid te gaan vermelden. Alsof het een soort van raadselspelletje is.
Ik hanteer internet toch iets meer als de buurvrouw om de hoek. Wat echt privé is, doe ik ook hier niet uit de doeken. Als mensen mij herkennen is dat prima, want dan weten ze nog niks méér over me dan ik kwijt zou willen.
n@nny

N@nny.

Van de wandelende takken-eitjes maar meer weet ik ook echt niet

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.