Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nicknames hoe kom je eraan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

02-03-2010 om 15:49

Mijn nick

Reina is afgeleid van de achternaam van man en kinderen.

Tsja

ik schreef al een tijdje onder de naam suus maar daar waren er zo veel van... dus toen maar Gruffalo
die ken ik niet
o nee nou wacht maar tot je hem ziet
hij heeft oranje ogen
een tong zwart als drop
en paarse stekels van zijn staart tot zijn kop
Moedertje O... het is een gruffalo!

het mooiste kinderboek ooit

Jofeki

Jofeki

02-03-2010 om 16:48

Lol silone...

Ik moet alleen over LO nog even nadenken, de andere 2 weet ik nog!

Groeten,

Jofeki

En in één oogopslag

weet ik wie jofeki is. Maar daar hoef je eigenlijk alleen de titel maar voor te lezen, zeer herkenbaar

Hmmm

is het niet jofeka? .....hmmm

kaatje66

kaatje66

02-03-2010 om 18:42

Kaatje(66)

Mijn vader noemde mij altijd zo. Maar dan nog met mossel erachter. Kaatje mossel dus. Ik kwam erachter dat er meerdere kaatjes waren dus heb ik er maar mijn geboortejaar achter gezet. Eigenlijk wilde ik mijn nick veranderen ivm de vele kaatjes maar heb het toch maar niet gedaan. Een soort eerbetoon aan mijn vader nu dus eigenlijk, die in juli 2009 overleden is aan de spierziekte ALS.
Groetjes Kaatje(66)
ps de traditie is trouwens voortgezet want mijn moeder noemt onze dochter nu zo.

reina

reina

02-03-2010 om 19:14

Sinilind

wat een mooie betekenis, ik ga 'm eens googlen, klinkt zo mooi!

Maylise

Maylise

02-03-2010 om 19:16

Nick

Toen ik zwanger was van mijn oudste twee (tweeling) vond ik voor een meisje Maylise een mooie naam. Echter die naam kan je op verschillende manieren uitspreken en de meest gangbare manier (méliese) vond ik niet de mooiste. Ik wilde graag Ma-i-liese. Als dat fonetisch ergens op lijkt. Vanwege de verwarring in uitspraak heb ik er voor gekozen mijn dochter uiteindelijk Maëlys te noemen. Dat lijkt meer op de door meer gewilde uitspraak en er is maar 1 manier van uitspreken. Toch vind ik Maylise nog steeds mooier staan op papier dus vandaar dat ik deze naam als nick heb gekozen.

Ik heb ook wel een paar andere nicks gehad en gebruikt voor sommige onderwerpen maar dat was dan vaak maar 1 of 2 keer.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-03-2010 om 20:30

Nou...

... omdat ik de ijsvogel een prachtig vogeltje vind. Ik kan helemaal blij worden als ik er eentje zie (deze winter zien we soms ijsvogeltjes bij de vijver achter ons huis).
Eerder schreef ik gewoon onder mijn voornaam, maar aangezien die naam hier wel vaker langs komt op het forum, werd het (1,5 jaar geleden?) tijd voor een echte nick.

Jakiro

Jakiro

02-03-2010 om 21:49

Acrodinges

Mijn nickname nu is wel zo'n acrodinges.
3 Kinderen, van jong naar oud.

Met een piepklein beetje gepuzzel kom je zo op mijn echte naam (allereerste nick) en tweede nick (voor deze).
Jakiro

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-03-2010 om 22:03

Tja ach

Het kwam zo maar bij me op. Een voor- én een achternaam vind ik ook wel echt staan. Overigens kom ik hier bijna 11 jaar, eerst onder mijn eigen naam en de afgelopen 10 jaar onder dezelfde nick en nu dus deze. Ik post niet vaak omdat ik te lui ben om in te loggen maar ik lees wel elke dag. Ik herken nooit een nick, heb verschrikkelijke hekel aan wisselingen.

jofeka

jofeka

02-03-2010 om 22:20

Silone...

je hebt gelijk. proest. da's wel heel triest. Ach, ik ben meer van de cijfers dan van de letters zullen we maar zeggen

Jofeka (die nog steeds zit te broeden over LO)

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 22:32

Lodewijk? Louise? Lois? Louis? Lora/e/i? Lorelei? Lohengrin? Loek? Lonneke?

wat letters van de namen van mijn kids in mijn nick verweven.

Gr Pham

Mooi woord

Genista is geen acroniem of andere taalkundige vondst. Iemand vroeg me of ik een andere nick wilde bedenken, omdat ze de Janny's, Jannie's, Janne's en Jana's en dergelijke niet meer uit elkaar kon houden. Ik ben toen uitgekomen op Genista, de zondagse naam van de brem, die symbool is van vriendschap en trouw. Bovendien zou deze het kwaad en de boze geesten afweren en werd om die reden vroeger nogal eens geplant bij de voordeur. En het belangrijkste: hij leek niet op enige andere naam hier (inmiddels zijn er wel nicks bijgekomen die wat op de mijne lijken)

Merel78

Merel78

02-03-2010 om 22:59

En hier

schreef ik eerst als loekie, weet niet meer hoe dat ontstaan is, maar schreef elders ook wel onder die naam. Inmiddels gewisseld naar merel. Da's de naam die mijn dochter niet gekregen heeft, en als er ooit nog een dochter geboren wordt niet zal krijgen, aangezien ik de naam niet mooi genoeg vind, maar mijn man is d'r zo weg van. Dus toen maar een nick ervan gemaakt

Merel

Aïda

Aïda

02-03-2010 om 23:18

En ik

jaren geleden schreef ik onder voornaam met daar aan vast deel van achternaam.
Daarna deel van achternaam met geboorte jaar. En na bericht dat vriendin hier ook weleens kwam kijken. heb ik een nieuwe "echte" nick verzonnen..

Dus ik heb in namenlijstjes zitten zoeken, en kwam zo op Aïda dat ook mijn lievelings musical is. Dus erg makkelijk gekozen!

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 08:00

De koning van west-numidie

Ik ben geen machinistje op kinderlijke manier uitgesproken - ik ben een woeste Berberse vorst die zowel Carthago als Rome heeft bedreigd met mijn expansiedrift. Ik heb hem gekozen omdat Massinissa a) een prachtig alfabet heeft uitgevonden, het Tifinagh en b) omdat mijn man dit zo'n mooie naam vindt voor een eventuele zoon. Het is dus ook een beetje een wens, deze nick.
Groetjes
Massi (altijd te lui om de hele nick te typen, haha)

Rembrand

Rembrand

03-03-2010 om 09:07

Tja.

Jaren hier gepost onder mijn eigen naam ( voor en achternaam ), maar sinds vorig jaar toch maar wat anoniemer.Ik wil ook wel eens politiek incorrecte antwoorden kunnen geven, en ik had het gevoel dat dat niet altijd meer kon. Mijn nick heeft te maken met mijn eigen achternaam.
M.

Mijn paard

Heette Branca inmiddels is ze een jaar geleden overleden dus ik houd haar naam in ere!

Cato de Oudere

Cato de Oudere

03-03-2010 om 10:34

Delenda carthago!

Zoals MassiNissa reeds zei... Doch spaart immer de brem

Ayanna

Ayanna

03-03-2010 om 11:04

Maylise

Laat ik jouw nick dus altijd gelezen hebben als 'majlieze'. Nooit erbij stil gestaan dat het ook 'meelieze' kan zijn...
En wat een openbaringen verder. Ik associeer Temet altijd met iets indonesisch.Hmm, nee dus, andere kant van de wereld!
En Massi, altijd in gedacht3n een link gelegd met een nassi-gerechtje (!) totdat iemand over het machinistje begon.... En nu deze onthulling!
Leuk hoor om alles terug te lezen. Vaak deze vraag in mijn hoofd gehad, maar vond het een beetje not-done om hem te stellen. Wat ben ik blij met Aagje!!! Oh nee, sorry...pilsje...ahem!

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 11:27

Berber

Ja, sowieso zou man enorme problemen krijgen bij het aangeven - de naam staat niet op de door de Arabische overheid goedgekeurde namenlijst die ook hier in Nederland vast gehanteerd wordt (belachelijke onzin, maar ja).
Ayanna, ik heb me echt vorige week nog afgevraagd: waar is MLN eigenlijk gebleven? Ben dus ook blij met dit draadje .
Groetjes
Massi

pilsje

pilsje

03-03-2010 om 12:44 Topicstarter

Genista of gruffalo

was 1 van jullie het dan gistenavond op de chat? Guinevere was het niet.
Ja Ayanna, ik denk dat ik mijn naam misschien toch maar in 'aagje' ga veranderen )

Guinevere

Guinevere

03-03-2010 om 12:48

Ik niet idd

Ik was het niet, ik heet daar Verikwim...

Genista of gruffalo

Genista of gruffalo

03-03-2010 om 13:25

Ja pilsje

Inderdaad, dat was 1 van ons LOL!

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 13:32

Pelle

Mag ik jou dan blijvend associeren met een stokoud weermannetje? :-p :-p
Groetjes
Massi

100%mama

100%mama

03-03-2010 om 14:40

Hier

is mijn nick afgeleid van een vrouwelijke DJ die ik toevallig erg goed vind 100%Isis, niets bijzonders dus

pilsje

pilsje

03-03-2010 om 14:40 Topicstarter

Zucht....

oké, gaat het nu om 1 of 2 personen? (pilsje zucht nog maar eens keer diep....)

Jujube

Jujube

03-03-2010 om 14:53

Margje, o.t.

Woonde die leraar in Dokkum? En had/heeft 'ie 3 zonen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.