Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pluk53

Pluk53

24-06-2010 om 10:59

Nieuwe burgemeester amsterdam

ben ik de enige die zich stoort aan de manier waarop de selectie-procedure door de media is behandeld. Brengen ze de woordvoerders van de verschillende partijen in beeld die allemaal 'buitengewoon blij/tevreden/gelukkig" zijn met de keuze. En verder mag men er niets over zeggen.
Natuurlijk kan/mag men er fatsoenshalve niets over zeggen. Het gaat over mensen; die kun je niet publiekelijk afbranden/langs-de-lat-leggen. Heb dan als journalist het fatsoen om dat duidelijk te maken; en verder zonder commentaar de uitslag geven, that's it. (En natuurlijk is het weer een PvdA'er..... )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja goed

ik ben helemaal blij !

Bastet

Bastet

24-06-2010 om 11:36

Prima hoor

Ik vind het een prima keuze,een rustige man die bedachtzaam te werk gaat en niet zich niet mee laat slepen door de waan van de dag.
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2010 om 13:44

Ken hem van vroeger

Ik heb hem een paar maanden als docent voor recht gehad en het was toen al een hele aardige sociale jongeman. Ik kan me voorstellen dat hij écht op de hoogte is van wat zich in Amsterdam afspeelt. Ik ben jaloers op de Amsterdammers, ons stadje is nu niet interessant meer voor hem waarschijnlijk

Pluk53

Pluk53

24-06-2010 om 15:31

Typisch

dat ieder ingaat op de persoon die het geworden is; mijn mail ging over de ergernis mbt de berichtgeving. Waarom spelen de woordvoerders van de partijen zo'n flauw spelletje; laat ze de eer aan zichzelf houden, en niet voor de camera verschijnen ipv gezamenlijk afgesproken prietpraat te geven. Als ik ergens solliciteerde zou ik ook niet graag mijn afwijzing publiekelijk bediscussieerd zien worden. Die sensatiezoekerij, dat stoort mij. De partijen hadden voor mij elk met de zelfde verklaring mogen komen: "dit is een interne procedure, die zorgvuldig door de raad is afgehandeld. De aard van de procedure brengt met zich mee dat er geen openheid over de gevoerde discussies kan worden gegeven. U zoekt sensatie, die is er niet, ga lekker naar huis"

pieternel

pieternel

24-06-2010 om 16:45

Geheimhouding

Ze mocheten allemaal niets zeggen ivm geheimhoudingsplicht, en er is kennelijk nog teveel gezegd, zie http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1393785.ece/Asscher_doet_aangifte_schending_geheimhouding

AMSTERDAM - Waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher van Amsterdam doet donderdagmiddag aangifte wegens schending van de geheimhoudingsplicht rond de voordracht van een nieuwe burgemeester.

Asscher en de voorzitter van de vertrouwenscommissie, Marijke Shahsavari, vermoeden dat raadsleden woensdagavond naar de pers hebben gelekt dat Annemarie Jorritsma de eerste keuze was van de de commissie boven Eberhard van der Laan, die de voorkeur van een meerderheid in de gemeenteraad kreeg.

Een woordvoerder van de waarnemend burgemeester bevestigde donderdag een bericht daarover in Het Parool.

Als de politie besluit naar aanleiding van de aangifte een onderzoek in te stellen naar de gang van zaken, zal de Rijksrecherche dat waarschijnlijk op zich nemen.

‘Die geheimhoudingsplicht is er juist voor de vertrouwelijkheid voor de kandidaten. De raadsleden behoren zich daaraan te houden, zeker als ze willen dat ook in de toekomst nog goede mensen blijven solliciteren’, aldus de woordvoerder.

reina

reina

24-06-2010 om 20:11

Didi

grappig, op mijn werk hadden we het er vanmorgen ook over dat we blij zijn dat het Jorritsma niet geworden is, want nu blijft ze tenminste in Almere Al ben ik, nog de collega's met wie ik in gesprek was, absoluut geen VVD-fan, ik vind Jorritsma een hele goede burgemeester. Eentje die niks menselijks vreemd is, dat is waar, maar ik vind haar Almeerder met de Almeerders, als ze bijv. op een school komt kijken waar ook allerlei hotemetoten zijn duikt zij de keuken in waar de leerlingen hapjes aan het maken zijn en gaat met hen in gesprek in plaats van met de hoge heren, dat vind ik typisch Jorritsma!
Van van der Laan heb ik weinig beeld, weer een PvdA-er, wordt het niet eens tijd voor een andere partij-keuze?

Pluk

heb het niet gezien, maar naar aanleiding van jouw beschrijving kan ik me het rituele rondedansje wel zo'n beetje voorstellen. En ik vind dat je gelijk hebt. Maar volgens mij is dit maar éen zo'n situatie waarin het fenomeen zich voordoet dat vragen worden gesteld waarvan je al van tevoren weet dat daar geen open antwoord op komt. En dan toch doen. En doorgaan. Ik vind het ook ergerlijk en vermoeiend en het is een van de redenen waarom ik het nieuws vaak liever via de krant volg dan via de tv. Ik wil tv alleen voor de snelle update, de achtergronden lees ik dan wel in de krant.

Dat het weer een PvdAér is - tja, die partij is in Amsterdam al sinds mensenheugenis onbetwist de grootste en wat dat betreft is het juist in Amsterdam logisch dat het een PvdAér is. Verder: vd Laan heeft echt een stevige band met de stad. Jorritsma helemaal niet. Dat vind ik een fors pluspunt voor vd Laan. Ik zou het een stuk vervelender gevonden hebben als een VVDér die in de stad goed ligt en die een goede band met Amsterdam heeft zou worden gepasseerd voor een PvdA'er van heel ergens anders die wegens bewezen diensten in het Haagse zo nodig aan een baan geholpen moet worden.

Groeten,

Temet

Gerdina

Gerdina

24-06-2010 om 21:31

Wat ik niet snap

is dat er bekend is wie de overige kandidaten waren.
Ik woonde nog in Groningen bij de laatste burgemeesters wissel. Ik was ook actief binnen een politieke partij, maar mooi dat niemand behalve de raadsleden te horen kreeg wie er gesolliciteerd hadden.
En voor zover ik weet is het daar ook niet uitgelekt.
Ik moest wel lachen trouwens toen het raadslid vertelde hoe de sollicitatiegesprekken gingen. Tenminste niet de gesprekken zelf, maar hoe de kandidaten naar een geheime lokatie werden gebracht enzo.

reina

reina

25-06-2010 om 09:26

Gerdina

Dat had ook niet bekend mogen worden, er is nu een onderzoek wie er 'gelekt' heeft. Jorritsma wordt nu prompt aangevallen door een paar partijen, onmdat ze het gedurfd heeft erover te denken elders burgemeester te worden

Pluk53

Pluk53

25-06-2010 om 09:44

Temet

hetzelfde ritueel zie je inderdaad op heel veel plekken. Kijk naar de "verhelderende" vragen/antwoorden rond de (in-)formatie; openheid is gewenst, maar houd het aub een beetje zinnig. Niet iedere journalist is een Ferry Mingelen, maar probeer aub eens wat meer achtergronden/dwarsverbanden te brengen in plaats van hijgerige zeepbellen.

Pluk53

Pluk53

25-06-2010 om 10:51

Didi68

misschien is er ook een geval geweest van een bron voor beregening, maar ze is vooral in het nieuws gekomen ivm het zonder vergunning gebruiken van de waterlagen voor warmte-opslag. In dat systeem gebruik je de zonnewarmte in de zomer om het opgepompte koude water te verwarmen, en met het teruggepompte warme water verwarm je in de winter je huis. Een heel mooi systeem, wat zichzelf snel terugbetaald, en normaal gesproken goed is voor het milieu. Alleen moet je daar geen waterlagen voor gebruiken die voor drinkwater gebruikt worden, en bovendien moet je niet vergeten om daarvoor de vergunningen aan te vragen ( en te krijgen!)

reina

reina

25-06-2010 om 22:01

Didi

Didi, eigenhandig ? Volgens mij via het bedrijf van haar man, vind ik niet eens zo vreemd, hier wordt nu verbouwd, man zit in de sector, ik check ook niet alles wat hij me verteld over wel of niet mogen Het was niet slim dat ze niet gelijk de boel weg liet halen, Persoonlijk til ik er niet zwaar aan, ik hou wel van menselijke kantjes aan 'hooggeplaatste' personen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.