Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

03-06-2009 om 21:09

Nieuwe naam voor een huisdier: denk even mee

Mijn vriendin had een kat, die ze storm had genoemd, dat beest is geweldig maar onwijs druk
Ik had haar al gewaarschuwd, dat krijg je als je hem "storm" noemt. Dus nu kwam de tweede, een poesje, en heeft ze hem op mijn aanraden "lente briesje" genoemd, roepnaam Lente.
Nu is het beestje oud genoeg voor de inentingen en zegt de dierenarts, dit is geen poes dit is een kat ( whahahhaha) dus moet lente een nieuwe naam:
wie denkt er even mee, een zachtaardige naam voor een echte kat

( ik dacht zelf aan giraffe, konijntje of meneer de bruin)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lobbes

bijvoorbeeld.

Konijntje zou ik niet doen, straks knaagt-ie aan de leidingen.

Groeten,

Temet

Dit?

Woef

Jaymza

Jaymza

03-06-2009 om 21:25

Snap het niet

En waarom mag hij geen lente heten?? Dat mag je toch zelf weten.

Jaymza

Lobbes

ik stem mee voor Lobbes.

vind ik een erg lieve naam en lachen als je zo'n naam die ik eigenlijk bij zo'n grote sullige hond vind passen, aan een lief klein poesje geeft

Gruffalo

Noep

Noep

03-06-2009 om 21:50

Waarom

Een andere naam?

Sjaak, Gijs, Bram, Bart, Kees, Guust.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-06-2009 om 22:03

Een andere naam omdat..

hij anders gepest word door de andere katers uit de buurt als hij heel mannelijk is en toch lente heet.....

mijn vriendin heeft nog geen kinderen dus haar katten zijn haar kinderen....

Margriet*

Margriet*

03-06-2009 om 22:19

Ik ga voor bram

daar zie ik zo een goedzak bij met veel haar. Past vast goed bij de kater. Je kunt ook de kinderen een naam laten bedenken. Ik ken een konijn die wawa heette en een poes die Piwi heette.
Onze buurkat heet Remy, vind ik ook wel zachtaardig klinken. Het is een zwerfkat vandaar.

Julia64

Julia64

03-06-2009 om 22:36

Pluisdier

Mijn zoon leest op dit moment Borre-boekjes, en daar komt een huisdier in voor wat Pluisdier heet. Dat vind ik zo'n leuke naam! In het boekje is het een hond, maar dat maakt niet uit lijkt me.

En verder vind ik stoere jongensnamen leuk zoals (al genoemd). Bram, of Theo, Jaap, Manus etc.

Succes,
groet
Julia

Gallifrey

Gallifrey

03-06-2009 om 22:38

Hummer

De kater van een paar huizen verderop heet Hummer. Ik vind dat zóó grappig.

Vera*

Vera*

03-06-2009 om 22:57

Neeeeee

Aub noem de kat geen Bram. Een vroegere vriendin heeft haar kind naar de kat vernoemd aarrggh. Kat en kind heetten allebei Bram en die asociatie raak ik maar niet kwijt. Toen ze vertelde dat ze van de tweede zwanger was lagen man en ik daarna in een deuk, gingen ze nu de tweede kat ook nog vernoemen?
En on topic, als je kat al luistert naar een bepaalde naam zou ik erg voorzichtig zijn met een naamsverandering.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-06-2009 om 23:01

Euh bram?

zo heet een van mijn katten whahahhaha
en die naams verandering, ach ze had haar, oh neen hem, pas 4 weken, dus ik weet niet of ze, euh nee hij al gewend is aan Lente..

mama Katja

mama Katja

03-06-2009 om 23:15

Spring

Lente in het engels klinkt opeens weer redelijk mannelijk en stoer: Spring (of Springer). Of gebruik de tweede naam: Bries. Klinkt wel grappig en origineel.

Groetjes,
Mama Katja

Gallifrey

Gallifrey

03-06-2009 om 23:25

Bries

Mama Katja heeft het eerder geschreven: Bries.
Maar misschien is orkaan ook juist wel goed.

Plien

Plien

03-06-2009 om 23:49

Om in de stormachtige namen te blijven...

Tornado? Tyfoon? Maar Bries vind ik eigenlijk wel het leukst

assepoesje

assepoesje

03-06-2009 om 23:51

Nee joh

Kwiebes
óf Flup

Kaaskopje

Kaaskopje

04-06-2009 om 00:08

Margriet

Wij hebben ook een Remy, een zwerfkat...

Morgana Fata

Morgana Fata

04-06-2009 om 00:12

Bries

Ik stem ook voor Bries. Leuk! Mannelijk, stoer, en een naam met een verhaal.

Janeway

Janeway

04-06-2009 om 00:17

Bries

Bries dus, ik vind het geweldig..

Sjocola

Sjocola

04-06-2009 om 08:52

Bries óf...

Bliksem om bij storm in de buurt te blijven.

Primavera

Primavera

04-06-2009 om 09:18

Lento

Ik had ook gedacht aan een engelse vertaling van de oorspronkelijke naam als Spring. Maar als die kat dat op zijn nederlands opvat, dat heb je een springerige kat ipv een rustige. Bries vind ik ook erg leuk.
Een andere mogelijkheid is als het beest al aan zijn naam Lente gewend is om er Lento van te maken, wat langzaam in het italiaans betekend, als ie dan nog niet rustig word.....
Primavera

Ik stem

Voor Bries of Lento.
Over kattennamen:
Wij hadden een kater van 10 uit het asiel meegenomen. Hij heette zijn hele leven al Kimmie (?). Bij ons thuis kroop hij in de ouderwetse verwarmingsketel die vervolgens aan sprong en ziedaar: één dampende kater. We hebben hem omgedoopt tot Tosti en hij luisterde prima naar die naam hoor, ook al was hij 10 jaar anders gewend.
Ook hadden wij een kater, Higgins, die een poes bleek te zijn (echt even vergeten onder de staart te kijken ). Ze heet nu al vele jaren Guinness.
De volgende kater ga ik Poef noemen, maar drie katten is nu toch wel even voldoende.

Gruffalo, hummer, wabber, wiebel

Ik vind Gruffalo een leuke naam (sorry Gruffalo)...!
En Hummer vind ik ook leuk. Of Wabber of Wiebel.

mirreke

mirreke

04-06-2009 om 10:08

Ook bries

Klinkt mooi kort en krachtig, katerachtig, en betekent toch iets lieflijks. Bovendien is het zijn naam al.
Maar voor mij zou het gewoon lente gebleven zijn.
Zelf hebben onze katten geheten of heten ze nog: Meneer de Kolonel, Tanne, Rouge, Yamal, Rinus, Teun en Pettson.

Eerste ingeving

Geen lente, dan maar herfst

Ventje

lijkt me handig, ook voor de kat, dan herkent ie nog de ´oude´ naam, als hij geroepen wordt.

Dente of een andere ´voorletter´ zou ook kunnen (?)

Spring

"dit is geen poes dit is een kat"
Volgens mij is een poes inderdaad ook een kat (maar geen kater). Oke, geen lente dus. Maar eh... dan noem je 'm toch 'spring'?
Mijn kater heet Ina. Weet dat beest veel Die andere heet Beer maar is niet een echte kater (xxy geval).
Groet,
Miriam Lavell

Gewoon lente laten

De poes van Midas Dekkers heet tenslotte ook Arie

lisa

lisa

04-06-2009 om 16:21

Pim en pom

Hoi, hier naar alle tevredenheid twee katers, Pim en Pom van de pim en pomnibus verhaaltjes, erg overzichtelijk en leuk!

Lisa

Gruffalo? => geerke

Gruffalo? die ken ik niet...

gruffalo is alleen leuk als je het boek kent, dan weet je dat het een sullig monstertje is. anders is het denk ik geen lieve naam

Gruffalo

Tsjechisch

Tsjechisch

04-06-2009 om 19:47

Jaro

Jaro klinkt als een mannetje en betekent lente in het tsjechisch.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.