Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

01-10-2011 om 22:34

Nieuwe oo enquete

De vorige enquete van mij op OO was een aardig succes in kwantiteit. Nu nog de kwaliteit

De vraag is dus: wat heb jij altijd al willen weten van de OO bevolking?

Nog tips qua opzet, en soorten vragen en zo dat we ook echt iets met de info kunnen doen (hoe hoger opgeleid hoe minder pakjes gebruik LOL).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jaja p....

...en WAT gaan 'we' er dan mee doen? Forumbeheer helpen om de goede adverteerders te vinden? (Odin ipv Honig?) Of had je iets anders in je hoofd?

Ingrid

Douchen!

Ging de vorige enquete niet over trouwen-samenwonen en het al dan niet houden van je eigen naam?
Het meest heikele thema op OOL is volgens mij of je dagelijks doucht, steeds een nieuwe handdoek gebruikt en of wassen bij de wasbak nu minder water kost. Dat lijkt me nu een onderzoek waard .
Maanve (die om de dag doucht en meestal twee keer doet met een handdoek)

nieuwsgierig aagje

nieuwsgierig aagje

02-10-2011 om 12:32

Wat ik wel wil weten...

zijn beroepen en salarissen van de OOL'ers.

sjorsje

sjorsje

02-10-2011 om 14:42

Vibrators

Of en hoeveel vibrators je hebt.

Ik denk namelijk dat heel veel vrouwen er gewoon een hebben, maar dat iedereen daar geheimzinnig over doet.

Biene M.

Biene M.

02-10-2011 om 17:04

Opzetje

1. wat is je geslacht? man/vrouw/anders
2. doe je aan handwerken? Zo ja: breien/borduren/haken/naaien/iets anders (meerdere antwoorden mogelijk)
3. doe je aan sport? Zo ja: hardlopen/iets anders (meerdere antwoorden mogelijk)
4. Hoeveel boeken lees je per jaar? 0-10/10-30/31-50/meer dan 50
5. Zit je op facebook/hyves/iets anders/geen van allen?
6. Wanneer kwam je voor het eerst op dit forum? Zwanger worden/zwangerschap/babytijd/peutertijd/basisschooltijd/pubertijd
7. Is Rob de Nijs te oud om nog een kind te krijgen?
8. Is Carla Bruni te oud om nog een kind te krijgen?
9. Ben je het diep in je hart eens met Wilders?
10. Vind je Andries Knevel stiekem woest aantrekkelijk?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2011 om 17:09

Een paar

Salaris vind ik een goeie. Politieke voorkeur. Biologisch versus gewoon supermarkt. Vreemdgaan. Uren computeren.

gebruik je Dasty

Eerste tien

1. wat is je geslacht? vrouw

2. doe je aan handwerken? weinig. beetje haken. beetje met de naaimachine. maar het stelt niet veel voor.

3. doe je aan sport? nee. bah. heb een hekel aan sport.

4. Hoeveel boeken lees je per jaar? 10-30. Eerder 30 dan 10.

5. Zit je op facebook/hyves/iets anders/geen van allen?
FB en Hyves, maar ik ga minderen is mijn heilig voornemen.

6. Wanneer kwam je voor het eerst op dit forum?
basisschooltijd

7. Is Rob de Nijs te oud om nog een kind te krijgen?

ja

8. Is Carla Bruni te oud om nog een kind te krijgen?

hm, die bijbehorende vader wel! Vraag me ook af hoe stabiel het best is waarin dit kuikentje gaat landen.

9. Ben je het diep in je hart eens met Wilders?

nee

10. Vind je Andries Knevel stiekem woest aantrekkelijk?

nee, wel boeiend om mee te praten, hij heeft heel wat meer gelezen/ meer interessante mensen ontmoet dan ik.

Fiorucci

Fiorucci

02-10-2011 om 19:04

En..

maak je gebruik van alternatieve geneeswijzen?

Vic

Vic

02-10-2011 om 20:12

Volgens mij

Volgens mij is P van plan een anonieme enquete te maken met dit soort vragen. Je hoeft dus nog geen antwoorden hier neer te zetten
Alle vragen m.b.t. inkomen en uitgaven vind ik wel boeiend. Ik heb altijd het idee dat 'iedereen' hier tonnen verdient en minstens evenzoveel in de buffer heeft. Ook leuk: aantal bedpartners, stiekem snoepen, en of je in de super tomaten in het zakje gooit nadat je hebt afgewogen en een stickertje geplakt.

Ely

Ely

02-10-2011 om 20:43

Wilders (ot)

Waarom het stiekem eens zijn met Wilders? Als hij zegt dat het schandalig is als ouderen in verzorgingstehuizen het slechter hebben dan criminelen in gevangenissen durf ik best hardop te zeggen dat ik dat ook schandalig vind.

Dat die kerel zich als een flapdrol gedraagt betekent niet dat hij altijd onzin praat. Juist al zijn punten bij voorbaad afdoen als slecht vind ik iets waar je stiekem over zou moeten doen. Maar ja, dat is politiek
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-10-2011 om 21:14

Wat ik wil weten

Of mensen liegen op OO, en zo ja, waarover - en waarom! Dat vraag ik me heel vaak af. Er zijn toch behoorlijk wat OO'ers die op een schoolpleinachtige manier perfectie uit elke porie laten stralen (en daar doet een ondeugend pakje saus door de macaroni weinig aan af).
Groetjes
Massi

Haha

Ik vind het lijstje van biene al melig.

Is een quiz ook niet leuk? Kijken wie er het best op de hoogte is? Alleen lastig te checken of er in het archief gespiekt wordt..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vibrators?

ik zelf ben totaal niet nieuwsgierig naar het aantal vibrators hier, hier overigens geen eentje, ooit lang geleden wel eentje gehad en het ding na enige frustratie in stukjes gehakt en in verschillende vuilniszakken de deur uitgewerkt.

Goh ik kan zelf toch even geen vraag verzinnen !!

Oh ja, zijn jullie gelukkig en waarin zit dat bij jullie of wat mis je om gelukkig te zijn ?

Linzel

ik hou erg van praten, en dan eerlijke gesprekken, geen smalltalk, ja heerlijk, ik zou best als werk de hele dag willen praten met mensen. Ik ben niet teruggetrokken, ik heb geen heel druk sociaal leven, ik heb soms moeite met sociale interactie en soms totaal niet.

ik heb slechts met een gering aantal mensen op deze aardkloot een klick.

Vic

Vic

02-10-2011 om 22:48

Ideeën

Ik vind mijn kinderen beter opgevoed dan andere kinderen. Ja/Nee. Landingsbaan, bush of kaal? (maar daar zijn al veel discussies over geweest). Doorslikken of niet? (Volgens mij nog nooit besproken). Of je wel eens stiekem batterijen in de kliko gooit, of tampons door de wc als je bij je minst favoriete tante op visite bent.

Nee hoef ik

niet te weten, tampons, sperma en schaamhaar.

Goh, volgens mij zit ik al te lang op oo, volgens mij zijn alle topics wel eens langs gekomen.

Volgens mij moet je het meer zoeken in 'het ultieme geheim' als het echt helemaal anoniem is. Maar dan moet ook iedereen op dezelfde manier gaan schrijven en spellen.

Ja zoiets als "wat is jouw grootste geheim ?"

Chippie

Chippie

03-10-2011 om 12:16

Wat mij leukt lijkt...

Ik denk dat in discussies over bv inkomen sommige mensen maar niets zeggen waardoor het lijkt alsof iedereen of biologisch boodschappen doet of voor 50 euro per week boodschappen doet.
Idem met inkomen/gezinsinkomen. Ik denk dat de meesten hier bovenmodaal verdienen maar uit de draadjes blijkt dan nooit.
En huren de meeste OO-ers? Ik geloof er niets van maar uit de draadjes blijkt wat anders.
Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen er uit de Randstad komen en hoeveel mensen uit andere provincies.

Hoe vaak mensen beddengoed in de was gooien of hoe lang ze met hun tandenborstel doen vind ik niet interessant. Hoe vaak de gemiddelde ouder sex heeft, tja dat is misschien wel goed om eens vast te stellen. Ik voel me altijd een redelijke muts wanneer ik lees dat het gemiddelde op 2,5 x per week ligt.

Chippie

Chippie

03-10-2011 om 12:21

Vic en wilders

Vic: "Ik heb altijd het idee dat 'iedereen' hier tonnen verdient en minstens evenzoveel in de buffer heeft." Haha, ik heb altijd het gevoel dat een veel groter percentage dan gemiddeld in de schuldsanering zit en een buffertje is een vies woord.

Ik ben ook wel benieuwd - heeft niets met Vic te maken - hoe iedereen stemt. Hier ben ik nog niet iemand tegen gekomen die aangeeft dat hij op Wilders stemt. Ik heb de indruk dat GL hier hoogtij viert, maar misschien is dat toch anders?

Vic

Vic

03-10-2011 om 12:27

Stemming

Bij iedere verkiezingen hebben we hier van die polls. Dan blijkt de meerderheid voor GL en SP, en een enkeling op CDA of VVD te stemmen. Overigens gaan de rl peilingen nu ook die kant op. Niet zozeer het inkrimpen van rechts, maar wel dat de PvdA kleiner wordt ten gunste van de SP.

Vic

Vic

03-10-2011 om 12:50

Och

"Jammer genoeg voeren die enkele VVD-stemers (en de loslopende Wilders-adept) dan wel vaak de boventoon in stem-draadjes, met \'meningen\' die als wetenschappelijk feit worden geponeerd."
Dat valt toch wel heel erg mee hoor. Er is inderdaad die ene enkeling die de boel altijd op scherp zet, maar de overige VVD-stemmers zijn allang blij als hun kop er niet afgebeten wordt. Ik vind het juist altijd een 'kijk ons met zijn allen eens ontzettend fatsoenlijk zijn' linksig sfeertje. Als iedereen het met elkaar eens is, krijg je geen discussie maar een theekransje. Mag ook hoor, maar dan moet je naar Gezellug

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2011 om 13:41

Wat ik wel zou willen weten

Is hoe het toch kan dat andere mensen altijd andere dingen lezen dan ik. Zo schrijft P: ik lees zo vaak: ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de OOL-ers dit of dat............Dat lees ik nou nooit. Echt nooit. Of het blijft niet hangen, dat kan natuurlijk ook.

Tirza (lag sensitief, verticaal uitgedaagd en altijd een mening die ze IRL immer voor zich houdt)

Wat ik ook wel zou willen weten

is of er meer mensen zo gek zijn als ik: ik ga dus het hele huis staan poetsen als er iemand voor de eerste keer op de koffie komt (valt altijd tegen voor hen als ze de tweede keer komen).

Inlegkruisjes?

In de categorie sperma, schaamhaar, douchen: gebruik je inlegkruisjes? Er hebben hier eerder heftige inlegkruisdraadjes gewoed, ik ben wel benieuwd naar percentages.

Chris

Verschil ool en de "echte" wereld

Het lijkt me wel leuk om eens te weten of de OOL-er zich hier hetzelfde gedraagt als in de niet-virtuele wereld. Dus mijn vragen zouden zijn:
- zijn de veelschrijvers ook degene die in de echte wereld in een groep het hoogste woord voeren? En zijn de meelezers hier buiten het forum ook de luisteraars?
- schrijf je ongeveer zoals je in het echte leven ook praat? Let je meer op je taal? Of voel je je juist vrijer om dingen stelliger te brengen?
- zijn de discussies die hier gevoerd worden uniek of kenmerkend te noemen? Of weerspiegelen ze de discussies die je buiten dit forum ook regelmatig voert?
Leuk hoor, zo'n enquete. Ik ben ook zeer benieuwd naar het percentage Dasty-gebruikers overigens
n@nny

krin

krin

03-10-2011 om 18:30

N@anny

- zijn de veelschrijvers ook degene die in de echte wereld in een groep het hoogste woord voeren? En zijn de meelezers hier buiten het forum ook de luisteraars?
Ik zit in het echt meer in de luister- dan in de hoogste woordhoek (behalve in familieverband). En hier ook, vind ik.
- schrijf je ongeveer zoals je in het echte leven ook praat? Let je meer op je taal? Of voel je je juist vrijer om dingen stelliger te brengen?
Nee, ik let niet meer op mijn taal. Evenveel, ongeveer. In het echt scroll ik ook nog even terug en post dan nog even grammaticale en stijlverbeteringen. Echt. Zoals in die quiz: dingetje is dangetje en gunst moet zijn grutjes STOP DE TIJD. Ik denk wel dat ik in het echt stelliger ben.
- zijn de discussies die hier gevoerd worden uniek of kenmerkend te noemen? Of weerspiegelen ze de discussies die je buiten dit forum ook regelmatig voert?
Sommige lijken me uniek. Ik voer nooit gesprekken over schaamhaar in het echt, bijvoorbeeld. Tenzij ik vertel dat ik hier een discussie over schaamhaar heb gelezen. Andere onderwerpen komen ook wel buiten OOL aan bod, maar dan verloopt het hier in vergelijking wel gestructureerder.
Dasty heb ik nog nooit gebruikt.

krin

krin

03-10-2011 om 18:33

Overigens

Dat de perfectiegraad hier hoog lijkt, zal ook komen doordat men nou eenmaal antwoord geeft op 'hoe doe jij dat', 'wat werkt bij jou'. Het is weinig constructief om als advies te geven dat altijd alles mislukt en dat je ook geen flauw idee hebt. Daar is de blunderdraad een gezegende uitlaapklep voor.

krin

krin

03-10-2011 om 20:44

Vragen

- Verdenk je je echtgenoot wel eens van autistische danwel narcisstistische trekken?
- Vind je meer dan drie dagen kdv/nso sielug?
- Is OOl voor jou hoofdzakelijk een nuttige bron van kennis en kunde of hoofdzakelijk een stamkroeg?
- Is er, naar jouw bescheiden mening, sprake van een OOl-incrowd en zo ja, wil je daarbij horen?

Valkyre

Valkyre

03-10-2011 om 21:25

Leuke vragen krin!

De vragen van n@nny trouwens ook, maar hoe moet je dat in een enquete zetten? Dan kun je toch alleen ja/nee/soms antwoorden?

Ik voer in het echt ook altijd het woord En ik probeer altijd (veel te vaak) genuanceerd te zijn, omdat ik altijd aardig gevonden wil worden. Erg hoor...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wat is

dasty ?

googled...

nee nog nooit gezien ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.