Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

verbaasd

verbaasd

01-08-2010 om 20:11

Nieuwste vorm van voorpiepen?

We zijn al een tijdje niet meer naar pretparken etc...geweest. Toen we laatst besloten om weer eens naar de Efteling te gaan. Wij met goede moed erheen. Gelukkig was het niet zo druk en konden we aansluiten in een niet al te lange rij. Toen we daar stonden te wachten met onze zoon van 4, kwam er eerst een vrouw aan gestormd die alles en iedereen (ons incluis) voorbij snelde in de rij en zowat vooraan ging staan terwijl ze de naam van manlief riep..(die stond er kennelijk al). "Tja, kan gebeuren", denk je dan. Maar wat schetste onze verbazing. Na een paar minuten kwam er zowaar een moeder aangerend die zich voor ons posteerde......want, tja...haar 2 andere kinderen stonden er immers al.
Toen raakte ik toch ietwat geîrriteerd. Jij staat daar een tijd te wachten en hup daar komt een of andere miep aangerend die pal voor je gaat staan....omdat er al 2 kinderen van haar stonden? lekker voor al die mensen die achter ons staan.

Is dit de nieuwste vorm voor voorpiepen? Ik vind het redelijk asociaal. De volgende keer zet ik ook mijn man in de rij en ga zelf wat eten om daarna iederen voorbij te lopen om mij met kids bij man te voegen...want, tja...die staat er immers al. Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het geen voorbeeld naar je kinderen toe....even terzijde..die kinderen van de bewuste mevrouw waren overigens behoorlijk brutaal, maar ja...dat krijg je als je zo'n voorbeeld hebt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet nieuw

In de supermarkt is dit al járen aan de gang: kind of partner wordt vast in de rij gezet terwijl de ander doodleuk de boodschappen gaat verzamelen.

Gr. Poezie.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 21:03

Hangt ervan af

Als het bij een attractie is waar je maar met 2 personen tegelijk mag vertrekken betekent zo'n actie dat je een beurt moet wachten als je erachter staat. Dat is best irritant. Als het iets is waarbij een heel gezin in een karretje kan zou ik het niet erg vinden. Ik zit liever niet bij vreemde mensen in een attractie. Neem bijvoorbeeld het reuzenrad. Ik zit dan toch echt het liefst alleen met mijn kinderen in zo'n bakje.

dc

dc

02-08-2010 om 10:24

Betaald voorpiepen

In legoland in Engeland is het nog beter. Dan kun je een soort robotje huren, die virtueel voor je in de rij gaat staan! Ik kan de humor ervan wel waarderen.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-08-2010 om 12:43

Waar dan?

ik ken de efteling heel goed maar overal zijn er rijen van nog geen meter breed, daar kan je je zelf toch niet zomaar langs vringen??

Gewoon

Achteraan beginnen, een beetje wringen, onder een paar kettingen etc. doorkruipen, wat pardon roepen en je bent er.

Ach ik heb er niet zo veel moeite mee. Ik snap niet dat die mensen iemand kunnen vinden die zo gek is om de hele tijd in zijn eentje in de rij te gaan staan. Dat gaat mijn man echt niet doen, die vindt dat ie al genoeg gedaan heeft door überhaupt mee te gaan naar dat ...park.

Zelfde soort geintje kun je trouwens ook uithalen bij een popconcert. Je gewoon met een drankje in de hand naar voren dringen en dan net doen alsof je bij die mensen hoort die helemaal vooraan staan. Werkt perfect heb ik mogen aanschouwen. En is eigenlijk nog erger, want dan klopt er namelijk helemaal niets van.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-08-2010 om 22:38

Dat was ik!

Laatst bij de Efteling besloot dochter van 2 (watervlug) onder het touw door te duiken. Handig voordringen moeten we haar nog leren, want ze ging de verkeerde kant, naar de kant waar we al geweest waren. Vervolgens liep ze in die rij nog verder tegen de richting in, iedereen liet haar gewoon er langs lopen.
Ik ging er natuurlijk meteen achteraan, maar voor ik onder het hek door was, was zij al wat verder, en mij liet iedereen er niet zo snel door. Voor ik 'r te pakken had was ze al halverwege.
En ja, toen wilde ik toch graag terug naar voren, want daar stonden m'n man en zoon nog te wachten. Nouja, stonden, die waren ondertussen ook doorgeschoven naar voren, en in de volgende slinger beland.
Ik kreeg aardig wat commentaar, snap ik ook wel, maar toch...

Mmm tja tijgeroog

En waren de mensen die commentaar hadden dezelde mensen die je dochter lieten doorlopen?

Als ik dat allemaal zo lees heb ik er al bijna geen zin meer in....

verbaasd

verbaasd

05-08-2010 om 14:52

Tijgeroog

...Nou, nu je het zegt.....(nee, geintje). Ik vind jouw verhaal wel wat anders (vind het ergens ook wel komisch). Bij ons ging het niet om een kleintje dat er ineens vandoor ging. Moeders kwam gewoon met 2 oudere kinderen aan van zegge een jaar of 7 a 8 en drong gewoon voor.

Het ergste vind ik nog wanneer mijn eigen zoontje van 4 bijna nog onder de voet gelopen wordt door die ....voordringers! en dan met zo'n heel stom verbaasd gezicht gaan staan kijken als ik dan boos word.

Nieuw? al jaren.....

....zie ik niet anders in de supermarkt. Staat daar een mannetje met een vrijwel leeg karretje voor me, en zijn vrouwlief rent de schrappen af om van alles in het karretjes te mieteren voordat hij daadwerkelijk aan de beurt is. Grrrr.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.