Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nobelprijs voor obama

Obama heeft de Nobelprijs voor de Vrede gekregen. Nu heb ik werkelijk niets tegen de man, integendeel, maar is dit niet een beetje te veel eer? Ik bedoel: wat heeft de goede man nu eigenlijk feitelijk gedaan? Hij is sympathieker en internationaler georiënteerd dan Dubya maar dat was ook niet zo moeilijk.

Ben ik nou zo'n azijnp*sser dat ik dit niet snap?

En stel nou dat hij straks enorme flaters slaat waardoor ergens een oorlogssituatie alleen maar verergert - zou kunnen, tenslotte. Moet hij die prijs dan weer inleveren?

Nou ja, wat vinden jullie? Terecht, die prijs, of een tikje voorbarig?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelfde

ik dacht ook, toen ik het hoorde: he, wat, Obama nobelprijs voor de vrede? Wat heeft hij tot nu toe dan gedaan voor de vrede? Ik vind het in ieder geval op zijn minst erg voorbarig.

Temet

Temet

09-10-2009 om 16:29 Topicstarter

Grappig filmpje

Overigens een erg grappig filmpje over (de hoge verwachtingen over) Obama:


http://www.youtube.com/watch?v=kVFdAJRVm94

Groeten,

Temet

Yta Chalne

Yta Chalne

09-10-2009 om 16:47

Worldpeace

Ha, man belde me vanmorgen op m'n werk om dezelfde vraag te stellen. Tja. Het feit dat hij een getinte huid heeft geeft natuurlijk wel een hoop goodwill bij veel mensen. Maar dat is nauwelijks een verdienste te noemen.

reina

reina

09-10-2009 om 19:28

Eens met praia

Nadat ik zijn boek gelezen had was ik zo onder de indruk van deze man, hij slaat o.a. bruggen tussen mensen met verschillende religies ipv elkaar als vijand te zien, alleen daarom heeft hij deze prijs al verdiend.

Absoluut misplaatst

ik ben erg blij met Obama, ik was 1 van de eerste in NL die rond liep met een tshirt van hem (en nog steeds).

Maar nee, een heersende machthebber, die met zijn land nog bij verschillende oorlogen betrokken is nee, dan is het misplaatst en het haalt voor mij de glans van de Nobelprijzen af. Idem alle andere nobelprijzen die ook misplaatst waren.

Blijkbaar hadden ze niemand anders ? Ik zie graag de prijs gaan naar iemand buiten de actieve politiek die daadwerkelijk en actief zich inzet voor vrede. Dat kan mi dus ook een onbekender iemand uit bv een werkgroep zijn die rascisme en seggregatie tegen gaat.

Oh en

ik wil best mezelf in een witte duivenpak hijsen en op de dam gaan koeren over worldpeace en dan wil ik ook een nobelprijs. (of nee, ik wil liever mijn fiets terug

ok ok maar toch.

en ik heb zelf het idee dat Obama er zelf ook wat moeilijk bij keek toen hij zijn dank er over uit sprak.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

09-10-2009 om 21:08

Voorbarig

Ik ben fan van de man (nou ja, enigszins genuanceerd) maar ik vind dit bepaald voorbarig ja.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-10-2009 om 21:13

Mijn eerste gedachte was

"Goh, dan mag hij (Obama) wel een bedankbriefje aan George W. sturen". We zijn blijkbaar wel heeeel blij dat die van het wereldtoneel is verdwenen, want zoveel heeft z'n opvolger nog niet gedaan om die Nobelprijs in de wacht te slepen. Ja, hij is mooi, ja, hij is intelligent, welbespraakt en heeft een prettig stemgeluid. Ja, zijn toespraken zijn meestal een genot om naar te luisteren. Maar echte daadkracht heb ik nog niet ontdekt. Maakt me ook niet eens zoveel uit, hoor, van mij mag-ie doorgaan met fotogeniek en sympathiek zijn zonder alle wereldproblemen op te lossen, maar die prijs blijft gek. Ik vond het nog veel idioter toen Arafat en Rabin hem kregen, om maar niet te spreken van Al "Potatoe" Gore. En ben ik nou gek of hebben ze 'm ook nog aan Tony Blair gegeven? Als ik Obama was, zou ik me in zulk illuster gezelschap ook niet helemaal jofel voelen.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2009 om 00:23

Ik was ook verrast

Dit is inderdaad wel snel, maar ik begrijp het ook. Zijn aanwezigheid kun je zien als de kathalisator. Hij brengt van alles op gang in positieve zin. Men heeft hoop door hem gekregen, Moslimlanden staan weer welwillender tegenover de Amerikaanse president dan ooit bij de vorige het geval is geweest. Er wordt naar hem geluisterd, hij heeft iets te zeggen. Dat het land de VS zich niet teruggetrokken heeft uit 'conflict'-landen kun je Obama niet volledig aanrekenen. Het zou totaal onverantwoord zijn als dat met onmiddellijke ingang gedaan zou zijn. Hij zit met de zooi die zijn voorganger achtergelaten heeft.

Het vreemde is

de sluitingsdatum voor deze nominatie was slechts een week(!!) nadat Obama president was geworden.
ik vind het dan ook een beetje vreemd dat hij genomineerd is,hij had alleen nog maar beloftes gedaan,maar moest ze ook nog waármaken.
overigens gun ik het hem wel,ik vind hem een prachtig mens,maar helemaal terecht is het natuurlijk niet.

angel3

angel3

10-10-2009 om 09:31

Aanmoedigingsprijs

ik zie het in dit geval echt als aanmoedigingsprijs. En kan er wel mee leven. Ik vond het mooi hoe hij de prijs ontving 'nederig en verrast'. Dat lijkt me gepast....

Ik vind het zoiets als

een schrijver die net zijn debuutroman heeft geschreven een oeuvreprijs toekennen. Als iets voor writersblock zorgt...

Chris

Ja chris

ik zou zelf het heel genant vinden. Dus voor die writersblock ben in niet zo bang, hij is nu een jaar al bezig (en idd wanneer komen de resultaten ?).

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2009 om 14:50

Resultaten

Ik heb het idee dat er meer resultaten zijn dan we op het oog denken. Hij heeft ook te maken met enorme tegenstand op bijvoorbeeld het gebied van de gezondheidszorg. Ik vind het ronduit schokkend hoe (een deel van) conservatief Amerika over een sociaal zorgverzekeringsstelsel denkt. Ik hoorde een vrouw op tv letterlijk zeggen dat zorg een privilége is en niet voor iedereen. Walgelijk gewoon. Ik zie wel vaker Amerikanen op tv voorbij komen dat ik denk 'je moet je ogen uit je kop schamen!'

Jujube

Jujube

10-10-2009 om 17:42

Tsja

Hij is er zelf ook niet helemaal blij mee, begrijp ik uit zijn reacties.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.