Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

fladderbeestje

fladderbeestje

24-02-2009 om 20:02

Nog een dresscode-vraag

Volgende maand uit eten in het buitenland, poepchique lokatie. Dresscode, ik citeer:
" Elegant attire required (tie and jacket not necessary): no shorts, no short-pants, no sport shoes, no sportswear."

Ik heb nette zwarte lage sportschoenen zonder bling en toestanden (ben bang dat dat niet lukt), maar ik heb ook platte nette sandalen (beetje romeins model) die ik misschien kan dragen. Iets anders kan ik niet op lopen.
Verder.... Wat is de damesuitvoering van de elegant attire? Rok? Nette broek? Voor de mensen die op de meeting waren: kom ik met die dracht binnen?
Ik begin me steeds nerveuzer te maken...

(het is in de Moulin Rouge...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

24-02-2009 om 20:24

Mijn gok zou zijn

dat gewone nette kleren (ook broek) al goed zijn. Want met de dubbele punt suggereren ze toch dat 'no sports wear' etc. de uitleg van elegant attire is. Dus dat er niet nog een extra definitie is die ze er niet bij geven.
Ik kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent over de sportschoenen, misschien kun je beide paren meenemen? Zelfs als ze allebei niet voldoen laten ze je vast binnen als ze zien dat je speciaal die moeite gedaan hebt.
Klinkt enorm leuk trouwens!!! Alvast veel plezier!

Tinus_p

Tinus_p

24-02-2009 om 21:27

Vraagjes

Is het de dresscode van de locatie? En je bent met een grote groep?

Tinus_p

Tinus_p

24-02-2009 om 22:16

Lijkt me niet streng

Fladderbneestje:
"We gaan dineren in de Parijse Moulin ROuge, en we = mijn vriendin en ik. Op de site staat wat ik heb geciteerd als dresscode."
Ok, je kunt je dus niet verschuilen achter een zeer grote groep (inkomsten!), waarbij jij toevallig een tikkie underdressed bent.
Aan de andere kant zou ik me niet al te veel zorgen maken dat je geweigerd wordt -wel vind je t mss prettig om niet uit de toon te vallen. Maar de norm komt niet streng op me over 'tie and jacket not necessary'. Dit lijkt vooral bedoeld om amerikaanse toeristen in trainingsbroek uit te sluiten.

Asa Torell

Asa Torell

24-02-2009 om 22:33

Misschien gewoon navragen?

Ja, ik zou me er ook toch nog druk over maken dat ik dan de enige zonder rok was... Volgens mij zou ik in staat zijn om de Moulin Rouge gewoon te mailen of bellen met deze vraag. Ik denk dat Tinus gelijk heeft dat het alleen tegen toeristen in trainingsbroeken bedoeld is maar je weet maar nooit.

Kleding meeting

De kleding die je beschrijft van de meeting lijkt me helemaal goed hoor Fladderbeestje. In onze woonplaats is ook een gelegenheid met ong. deze dresscode. Het is zoals Tinus schrijft. Ze willen liever geen gasten in ouwe spijkerbroek met witte sportschoenen of trainingspak. Jouw broek met tuniek klinkt gekleed genoeg.
Je zwarte schoenen zijn een beetje moeilijk te beoordelen door de laptop heen, maar idd, neem beide paar mee en maak daar een keuze, samen met vriendin.

Vic

Vic

25-02-2009 om 09:36

Moulin rouge

Ik heb vorig jaar mensen in de rij zien staan bij de Moulin Rouge. De dames waren over het algemeen toch wel erg chique/feestelijk gekleed, met overwegend zwart en de nodige blingbling. Wat dat betreft zou ik niet zo snel in aardetinten naar zo'n locatie gaan. Een jurk lijkt me niet persé noodzakelijk, misschien een zwarte wijde broek met iets leuks erboven. Ik zou dan ook niet kiezen voor de sportschoenen. Mijn moeder kocht in het verleden (voordat ze orthopaedische 'nette' schoenen had) een bepaald merk waar ze goed op kon lopen (met platte zool), maar die ze ook nog met goed fatsoen onder nette kleding kon dragen. Ik ben helaas vergeten welk merk, maar het is wel algemeen verkrijgbaar.

Vic

Vic

25-02-2009 om 12:52

Schoenen

De schoenen die ik bedoelde zijn van Wolky.

Jade

Jade

25-02-2009 om 14:50

Wow!

Mijn man en ik zijn toen LANGS de Moulin Rouge gelopen, maar zijn niet naar binnen gegaan

Het leek ons wel wat, maar we zijn toch maar niet gegaan....we hadden onze nette kleding ook niet mee

liora

liora

25-02-2009 om 18:03

Netjes

Hoi Fladder,

Ik zou echt heel netjes gaan! Wij Nederlanders zijn vergeleken bij andere landen al enorm casual. Verder is mijn motto: bij twijfel beter overdressed dan underdressed.

Dus ik zou investeren in een mooie lange zwarte rok of jurk, met een mooi glitter- avond-tuniek eroverheen, en flink wat sieraden.

Liora

Geheel ot

nou met die kleding komt het dus wel goed. Ik denk trouwens als je een wijde zwarte broek aan hebt, met een mooi zwart iets erboven en wat bling bling, dat die zwarte sportschoenen niet eens opvallen. Als je er lekker oploopt....

Enne.....hoe kom je verzeilt bij een etentje in de Moulin Rouge. Dat heb ik nou nooit!

Veel plezier!

groetjes van Purk

Leuk!

ontzettend leuk klinkt dit Fladder. Veel plezier en alvast gefeliciteerd met je jarige vriendin!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.