Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nog leuke dingen doen in t weekend...?

Hallo,

Het weekend staat weer voor de deur en ik ben benieuwd wat je allemaal voor leuks en gezelligs kan bedenken voor t weekend. Wij 2 volwassenen en 2 kids (j+m) gaan zo t weekend beleven:
vrijdagavond: tv avond mt zn 4en
zaterdag: mannen voetbal, dames paar uurtjes shoppen
zaterdagavond: uit eten met zn viertjes
zondag: uitslapen, huiswerk
zondagmiddag:????? kokerellen, taart bakken, film, niks, museum?

Ben benieuwd hoe iedereen zn weekend viert?!

groetjes en alvast een fijn weekend

Christina


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ben jaloers

ik vertrek namelijk morgen naar mijn schoonfamilie. En dan hoop ik zondag zonder al te veel frustraties weer thuis te zijn.

Yura

Yura

05-11-2010 om 10:49

Niet koken

Nou ik hoef in ieder geval 3 avonden niet te koken, heerlijk. Vanavond schilderijenexpositie bezoeken van een bekende, daarna lekker eten bij iemand thuis. Morgen voetbal van de kinderen, 's middags een kinderverjaardag bezoeken, 's avonds (met eten) een zeventigste verjaardag. Zondagochtend man voetballen, ik hardlopen, middag ff chillen en 's avonds bij schoonouders eten.

Ons weekend

Hier een gezin met 2 kinderen (6 jr en 2 jr) en ons weekend ziet er zo uit:
vrijdagavond: kids op bed, man naar Sparta, ik op de bank tv-en.
zaterdagochtend: man met oudste zwemles, ik met jongste allerlei inkopen doen voor het feestje van oudste deze week.
zaterdagmiddag: jongste even slapen, daarna verjaardag van neefje.
zaterdagavond: lekker samen niks
zondag: man gaat dag wandelen met zijn vader, ik ga 's morgens met de kinderen naar de kerk, daarna ergens op de koffie denk ik. 's middags jongste naar bed, oudste wil graag knutselen met mij. 's avonds weer lekker niks.
Fijn weekend!

Ja heel leuk,

Ik zit nu net aan mijn laatste kopje koffie, voordat ik zo de auto inpak en naar Newcastle rijdt . De ferry vertrekt om 5 uur, ik kom dan morgenvroeg aan en blijf een hele week, yoepie !

Ons weekend

Vanavond ik uit eten, dochter een feestje, oudste ook ergens anders eten, dus man en andere zoon gaan samen iets eten. Verder denk ik dat ze daarna tv kijken.

Zaterdag ochtend nog wat boodschappen doen (meeste heb ik al in huis), dan even kort naar een kinderverjaardag in de middag en oudste scouting, daarna vroeg in de avond het kinderfeestje van jongste zoon.

Zondag lekker uitslapen, vroeg in de middag een gezinsfoto laten maken door m'n schoonzus en daarna helemaal niks, zaliggggggg. O,ja ergens in deze dagen moet oudste nog wel zijn huiswerk maken, maar dat plant hij zelf.

Half druk en half relaxed dus.

Iedereen een fijn weekend, groet Pinkelot

Irene

Irene

05-11-2010 om 13:28

Nu al moe

Zaterdag: Man moet met busje naar een garage een uur rijden richting t zuiden. Zoon 1 moet naar rugbywedstrijd 2 uur (ruim) rijden naar het noorden. Zoon 2 moet naar een kinderfeestje (gebracht maar gelukkig niet opgehaald). Zoon 3 is net zindelijk aan het worden en moet minstens elke 5 minuten Heel Erg Dringend naar de wc en dochter heeft tussen de middag echt een paar uur slaap nodig.
Ik ga nog even nadenken hoe we dit allemaal gaan doen
Zondag: uitrusten van zaterdag ;o)

Irene

Irene

05-11-2010 om 13:28

Oh ja

oh jee, boodschappen, ja die moeten ook nog gedaan worden..

tonny

tonny

05-11-2010 om 13:44

Vooruit

vanavond winkelen met oudste dochter
morgen huis schoonmaken, strijken, bij oma (90) langs
zondag naar de kerk, en bij jarig neefje langs

Niks spectaculairs dus

Slapen

dat lijkt me fijn.
Verder bij mijn moeder in het verpleegtehuis langs, een keer naar het bos met zijn allen, schoolovergang regelen van oudste (gemail over officiële dingen), bieb bellen over mapje wat ik daar hopelijk heb laten liggen, boodschappen op de markt, partijtje voor volgende week regelen (zie Huis, tuin en keuken), achterstallig huishouden, werken om deel zorgverlof door de week te compenseren.
Maar vooral slapen.

Petr@

Petr@

05-11-2010 om 15:25

Druk!

Vanavond gaan beide zonen schaatsen met de scouting. Petr@man en ik gaan dan boodschappen doen voor de verjaardag van jongste die we zondag vieren voor familie en vrienden.
Morgenochtend ga ik naar de atletiekvereniging om te helpen bij de kinderopvang voor de jurycursus die ik georganiseerd heb. Ik moet eerder weg om naar de laatste workshop te gaan voor mijn cursus Assistent Looptrainer. Daarna gaan Petr@man en ik uit eten met zijn baas en vrouw.
Zondagochtend ga ik misschien nog naar de kerk. 's Middags ga ik pompoensoep koken en verdere voorbereidingen treffen voor de verjaardag. Het wordt (helaas voor jongste, want die houdt wel van die gezelligheid) niet zo heel druk en er blijven weinig eten. Ik vind dat niet zo erg, scheelt mij een hoop werk ))

Yta Chalne

Yta Chalne

05-11-2010 om 16:03

Niks bijzonders

Vanavond een werkvergadering (wij doen dat al etend, dus best leuk), morgen had ik het Aviodrome in gedachten (er is iets met simulators) maar iets anders is ook best. En dan nog wat boodschappen doen, want er komen logé's. Oudsten gaan werken. Zondag ga ik (zucht) in het schitterende herfstbos wandelen. Een kwartiertje. En dan chocolademelk met slagroom drinken denk ik

Weekend

vanavond:
zoon 1 optreden (echtgenoot is chauffeur)
zoon 2 feestje
zoon 3 feestje
morgen: huiswerk, lanterfanten, motor rijden misschien, in de tuin aan 't werk of zo.
's avonds heb ik optreden met 's middags nog een soundcheck.
zondag: schoolkerkdienst 's ochtends, middag en deel avond kinderen naar vriendjes, echtgenoot en ik naar jubileumverjaardagvierende vriend.

Rieke

Rieke

05-11-2010 om 16:37

Lekker weekendje

Vanavond naar Boudewijn de Groot, zaterdag hockeywedstrijd zoon (thuis), 's middags een oppas voor de kinderen en wij naar een wijnproeverij. zondag kerk themadienst, en verder wat lanterfanten, boekje lezen, filmpje kijken, bos in met de hond oid. Best wel lekker dus al met al.

Jujube

Jujube

05-11-2010 om 17:08

Hier

Vanavond is zoon uit eten met z'n klas en dan de kroeg in of zo, oudste dochter logeert bij vriendin, jongste dochter eet bij vriendin en daarna komen ze samen hier film kijken en slapen. Man en ik eten dus samen
Morgen boodschappen doen en kaas halen op de markt en misschien even snuffelen bij Emmaus in Bilthoven. Morgenavond/nacht samen met man naar 'de nacht van de geanimeerde wansmaak'.
Zondagochtend uitgebreid ontbijten/brunchen met het hele gezin en daarna zien we wel. Misschien naar het bos bij droog weer. Of niet.
Groet,
Jujube

Kiki

Kiki

05-11-2010 om 17:38

Vanavond niets

maar dat kan nog anders worden. Misschien ga ik nog wel wat met vrienden drinken of komen er mensen langs om spelletjes te spelen of iets anders

Morgenmiddag allemaal garages af want man moet een nieuwe auto, zucht

Morgenavond ook niet, maar zie vrijdagavond
Zondag (zijn er echt mensen die uitslapen op zondag? Die hebben geen kleine kinderen, hahaha) gaan we denk ik naar het museon toe of anders naar de dierentuin.
Het ligt aan het weer

Minet

Minet

05-11-2010 om 19:37

Weekend

vanavond gaan we kijken naar een optreden van een van onze zoons, die met zijn band samen met een doedelzakspeler op moet treden bij de uitreiking van de IB-diploma's op zijn school.
Morgen gaan we verder met dozen uitpakken en de inhoud in de nieuwe kasten verdelen.
Dan moet 1 zoon nog voetballen, ik mag nog kaartjes verkopen bij voetbalclub van andere zoon, daarna gaan we naar een feestje omdat onze buurman na 3 maanden weer thuis is gekomen vanuit Uruzgan.
Zondag gaan we de laatste hand leggen aan de nieuwe inrichting van onze woonkamer, en bedenken wat er bij moet komen aan lampen en decoratie. Verder zullen we die dag vooral luieren.

Gek begin

ik ben altijd vrij op vrijdag, maar vandaag heb ik gewerkt om uren te compenseren. Wat een raar begin in dan. Vanavond lekker niks, behalve dan dat ik baal als een stekker dat het erop lijkt dat ons weekendje Florence (d0-vr-za)in maart in het water valt. Net in de agenda gekeken en hoe is het mogelijk, maar het weekend dat we met meerdere vriendenstellen hebben geprikt is bij ons gevuld met DRIE theatervoorstellingen en twee kinderen op twee verschillende dagen vrij!!!.

Morgenochtend hockeywedstrijd van oudste zoon, hopelijk regent het niet. 's Middags gaan we een kaartje kopen bij Minet voor de voetbalwedstrijd waar onze jongste zoon met zijn elftal - team van de week is. Dikke stress....met de spelers van het eerste het veld op lopen.
Zondagochtend ga ik lekker een stuk roeien en man en kinderen gaan zwemmen. En we gaan 's middags naar verjaardag van neefje en blijven daar eten.
En dat was het weer.

groetjes van Purk

Soppen en afscheid nemen

Ons weekend staat een beetje in het teken van het feit dat maandagmorgen om 10.00 de eerste kijkers voor ons huis komen, dus ik ga soppen, opruimen en de tuin wat netjes maken.
En zondagavond gaat mijn man een week weg op soort retraite. Hij is nog nooit zo lang weg geweest, dus we zijn benieuwd hoe het zal gaan.
(en zo lief alle reacties of ik het wel zie zitten en ik kan ongeveer elke avond ergens eten...wat ik overigens niet ga doen).

emma43

emma43

05-11-2010 om 22:57

Ons week-end

Vanavond tv gekeken,dochter is naar een feestje en daarna nog even op stap.
Morgenochtend met dochter naar de ponyclub,man werken,morgenmiddag boodschappen doen,bril voor dochter ophalen en een cadeautje zoeken ,'s avonds ik een verjaardag van vriendin die alleen vrouwen uitnodigd,Leuk!!!!
Zondag uitslapen ,bosrit maken met dochter ,zoon en paarden.zo mooi in het bos nu.Ik blijf foto's maken!!!En 's avonds etentje van jarige oma.

Heerlijk weekend!

Het begon al goed vanavond met een feestje van kantoor (okee, ook hard werken, want ik heb het mede georganiseerd). Was zeer geslaagd. Morgen gaan de mannen (= man + zoon van 10) naar de kapper, een boekbespreking maken en oefenen en naar de korfbalwedstrijd van zoon. Intussen gaan de dames (= ik + dochter van 8) naar Utrecht waar we gaan shoppen, bruidsmeisjesjurken passen (ze is helemaal geen bruidsmeisje, maar daarom kan je nog wel mooie jurken passen , lekker lunchen, filmpje pakken. Zoon logeert bij mijn ouders en manlief treft dochter en mij in Utrecht voor diner en overnachting in hotel. Zondagochtend lekker badderen en uitgebreid ontbijten en dan naar huis. Dat was het verjaardagscadeau voor dochter. Zondagmiddag vooral achterstallig huishouden/tuin en lekker luieren. Plus nog een keer boekbespreking van zoon oefenen.
Ik heb er zin in!
Engeltje

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2010 om 01:00

Werken en ....

We moeten morgen allebei nog gewoon een hele dag werken en daarna gaan we snel naar huis, kleden ons om en gaan dan uit eten. Zondag gaat man naar zijn voetbalvereniging en ik vermoed dat ik er een pyjamadag van ga maken. Maandag is onze tweede 'weekend'dag en dan gaan we boodschappen doen en wat andere zaken regelen en verder rustig aan.

fryskdumke

fryskdumke

06-11-2010 om 09:01

Wat een drukte

als ik jullie weekendschema's zo lees.

Gisteravond heb ik tv gekeken. Vandaag doe ik het huishouden en kan dochter lekker thuis spelen. Manlief is aan het werk.

Morgen staat er gewoon niets op de planning.

Ik schrik gewoon van jullie drukke weekenden. Hier staat de weekenden vooral in het teken van weinig doen, niets moet en als we wat leuks tegenkomen dan gaan wij dat doen.

Mama

Mama

06-11-2010 om 09:48

Van alles en niks

Vriidagavond jongste hockey en daarna beide meiden naar hun gezelligheidsclub. Jongste als lid, oudste als hulpleiding.
Zaterdagochtend jongste (10) hockey, oudste (14) volleybal. Mama mee met jongste, papa met oudste.
Daarna doet papa de boodschappen voor de hele week.
Zaterdagavond heeft oudste een spooktocht in naburig dorp. Zondag uitslapen. En de oudste heeft megaveel huiswerk ivm proefwerkweek.

margje van dijk

margje van dijk

06-11-2010 om 09:54

Ons weekend

Vrijdag (gisteravond):
- man en ik zijn uitgenodigd voor een etentje bij een vriendin met nog 2 stellen; vriendin heeft zalig Indiaas gekookt. Ik heb een aria gezongen met pianobegeleiding van één van de anderen (op verzoek, van tevoren, dus dat hadden we ook echt geoefend samen). Was erg gezellig.
- kinderen mochten kiezen: óf een oppas, óf met z'n drieen alleen thuis, DVD-filmavond. Dat wilden ze, ze hebben een heuse DVD-verkiezing gehouden (als DVD kon je in de achtste, kwart-, halve of zelfs finale komen), Kong Fu Panda heeft gewonnen. Ze hadden hapjes en drankjes. We hebben ze om 7 uur verlaten, en toen wij weer thuis kwamen om 11 uur lagen ze alledrie in bed. Vanochtend uit drie onafhankelijke monden gehoord hoe geweldig het was, dus dat is goed bevallen.
- Man en ik waren natgeregend en hebben de houtkachel nog aan gedaan, TV gekeken met oude VARA-beelden en interviews, en het was zeker half 2 geweest voordat we naar bed gingen.

Zaterdag:
- 3 jongens hebben een hockeywedstrijd, man coacht 2 van hen;
- ik ben gisteravond om 6 nog opgebeld door de vloerenreparateur dat hij straks om 11 uur een 'gaatje' heeft om mijn woonkamervloer te repareren (waar ik een paar weken geleden voor gebeld had). Dus dat gaat zo gebeuren. Ik sta nu nog in dubio of ik de hele kamer daartoe eerst zal afstoffen, opruimen en stofzuigen, of zou zo'n man daar niet gevoelig voor zijn (hahahaha). Het gaat om een spleet in de vloer die vervolgens 24 uur moet drogen. Handig zeg, midden in de kamer. O, en ik moet die zak met grintsteentjes ook nog vinden.
- 's Middags hebben 3 jongens scouting (kunnen ze niet over de vloer lopen, gelukkig).
- ik moet nog 60 examens nakijken, die heb ik meegenomen dus dat ga ik tussendoor fijn doen. Man gaat ook ongetwijfeld werken.
- ik moet de weekendwas doen, inclusief de hockeywedstrijdkleding van jongste's team. Gelukkig zitten daar maar 7 jongetjes in (ik heb ook eens oudste's teamkleding gewasssen, dat waren 16 tenues).
- 's Avonds gaan we lekker koken en samen eten. Daarna misschien wel Scrabble spelen, want ik heb onlangs voor 6 euro een origineel spel met houten blokjes op e-bay gescoord, met draaitafel, en het is weer helemaal hot hier.

Zondag
- uitslapen en kranten lezen.
- 's Middags ga ik met met een vriend naar een conert ergens over de grens in Duitsland, van een gezelschap dat we kennen, Vespers van Rachmaninov.
- de jongens gaan vast weer een spel doen of met de Lego spelen of zoiets, man gaat vast werken.
- 's Avonds moet ik vast die examens nog afmaken.
- En daarna gaan man en ik vast nog een beetje bankhangen.

Voor mijn gevoel een doodnormaal weekend, waarin we 'niets' doen/gedaan hebben. Dus een heerlijk weekend

Margje

margje van dijk

margje van dijk

06-11-2010 om 10:08

O shit

Wat een goed draadje dit, want ineens herinner ik me dat ikm om 4 uur naar de scouting moet omdat middelste "geinstalleerd" wordt, waarna er om 5 uur een filmvertoning is in het bos van de Jubjam van afgelopen zomer, waar oudste bij was. Hopelijk regent het niet te hard

(Ik zou er nooit meer aan gedacht hebben als ik nu niet zo fijn mijn dag op een rijtje had gezet.)

Margje

margje van dijk

margje van dijk

06-11-2010 om 10:25

O, wacht

Jongste heeft immers vanmiddag nog een feestje, van kwart voor 1 tot kwart voor 6! Mooi dat ik daar nog aan denk! En we moeten ook nog een kadootje kopen. Pfiew, weer aan een drama ontsnapt, dat ik dit niet vergeten ben.

Wie heeft dit geweldige draadje toch gestart?

(Overigens staat er op de uitnodiging dat de kinderen goocheltrucs gaan voorbereiden, met een voorstelling voor de ouders om kwart voor 6. Daar haal ik dan toch mijn wenkbrauwen over op, eerlijk gezegd. Weten die ouders niet dat kinderfeestjes voor kinderen zijn, en niet voor ouders? Welke ouders gaan daar op zaterdag om kwart voor zes vrijwillig naar toe? Ik in elk geval niet, want ik sta al in het bos Jabjum te kijken).

(Nu weer stofzuigen).

Margje

Massi Nissa

Massi Nissa

06-11-2010 om 12:21

Hier ook hoor sini

Ik lig in een deuk om iedereen in dit draadje die iets zegt als: o, we hebben de volgende twintigduizend verplichtingen, dus een doodgewoon, rustig weekend met niets bijzonders. Ik zou gek worden, haha.
Hier: gisteravond kind lang voorgelezen en voorgezongen en toen vroeg naar bed met een goede roman (Fingersmith van Sarah Waters). Man keek voetbal, geloof ik.
Vandaag: huishoudelijke klussen, boodschappen (ik zit op de helft bij allebei). Man gaat vanmiddag voetballen en naar de Aldi, ik ga met dochter de stad in voor een lunchtrommeltje, want dinsdag mag ze komen wennen in groep 1. Daarna koken (andijviestamp) en 's avonds een film kijken met man, lekker samen onderuit op de bank.
Morgen ga ik 's morgens met dochter naar de kameel kijken in de kerststal van het lokale tuincentrum. 's Middags ben ik thuis en doe ik wat dingen voor mijn werk. Man gaat dan misschien even naar de kermis met dochter (dat vind ik best vreselijk, dus ik hoef nooit mee). En 's avonds weer niets (lezen en vroeg slapen).
Groetjes
Massi

Margriet*

Margriet*

06-11-2010 om 12:21

Steeds drukker

Gisteravond feestje van de buuf die eindelijk klaar is met haar 17 jarige opleiding (arts). Dochter door man opgehaald van de scouting en hij kwam later. Terug drijfnat geregend (margje doe mij ook zo'n houtkachel maar ok een warme douche deed ook wonderen). Nu heerlijk even hier, terwijl er door mij al een ritje opzit naar zwemles voor jongste en twee oudste naar scouting zijn. Man is nu met jongste even naar een opendag van de school waar hij directeur is. Ik moet nu eigenlijk boodschappen doen want de oudste komt zo terug. Vanmiddag gaan we spelletjes doen, de boodschappen en verder niet zoveel bijzonders (uitkateren van het feestje van gisteren) want uitslapen kwam er vanochtend niet van.
Morgen gaan we eerst rommelen (was doen etc etc)) en daarna bij vrienden eten).
Zaterdag wordt hier steeds drukker met clubjes.

Massi Nissa

Massi Nissa

06-11-2010 om 12:22

O ja

En op zondagavond ga ik shepherd's pie maken, daar is het nu echt weer voor en dat ruikt zo lekker als het in de oven staat.
Groetjes
Massi

Massi?? ot

de kameel? in de kerststal? op zes november?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.