Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nog leuke dingen doen in t weekend...?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

06-11-2010 om 13:56

Vrij rustig

Dochter had gisteravond badminton en mijn enige 'zorg' daarvoor is dat ze om vijf uur al moet gaan eten. 's Avonds erg lui gedaan. Oja, wel de bedden opgemaakt want ik had de bedden verschoond. Zoon heeft zijn eigen bed opgemaakt. Heerlijk lui en loom erg op tijd naar bed gegaan en heel snel in slaap gevallen.
Vanochtend ben ik vaag even wakker geworden toen ik dochter om 7.40 uur weg hoorde gaan naar het zwemmen en sliep weer tot half tien. Opgestaan en de oven aangezet voor een zak Zwitserse broodjes, erg lekker. Nu ben ik eigenlijk nog steeds niet aangekleed, loop in mijn huispak met slaapshirt eronder, maar we hebben nog wel plannen om nog wat boodschappen te doen (blokker, xenos, c&a).
Morgen wordt het weer net zo een dag als vandaag.

Massi Nissa

Massi Nissa

06-11-2010 om 15:49

Susan

Dat beest (een echte!) staat er alweer twee weken. Samen met een schaap en nog wat klein grut (als het hetzelfde is als vorig jaar). Eurofleur gelooft hartstochtelijk in de feestdagen.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

06-11-2010 om 18:18

Ohja sus-anne

De kerstmarkten draaien al op volle toeren in de tuincentra.

Ach ja kerst(ot)

ik weet het eigenlijk wel,maar ik wíl het gewoon nog niet.
ik ben nog bezig te beseffen dat de zomer nu echt echt echt voorbij is,en dan word ik *opeens* geconfronteerd met de kerst stal...............

Tuincentra (ot)

Bij tuincentra begint de Kerstperiode vlak na de zomervakantie geloof ik.
Ik woon vlakbij Tuincentrum Osdorp. Hier geen levende kameel, maar wel een forse kerstafdeling en vooral: de grootste Lemax-collectie van Europa (zeggen ze zelf). Dat zijn van die kersthuisjes en -mensjes. En trouwens ook andere soorten huisjes. Ze hadden ook een hele Halloween-uitstalling, die zal inmiddels wel weg zijn, maar de kerstuitstalling is gigantisch, Een compleet dorp, met rijdende treintjes, bewegende draaimolens en een vijvertje met echt schaatsende paartjes. En nog veel, veel meer. Ik vind het niet alleen pure kitsch maar ook nog eens lelijk uitgevoerd, voor kinderen is het echter een fijn uitje op een regenachtige zaterdagmiddag. En dan hebben ze ook nog een of ander bewegend kerstbeeld van een ijsbeer met een paar kabouters, geplaatst in een vijver met ijsschotsen van piepschuim. Mijn vijfjarige valt bijna in katzwijm van bewondering voor zoveel moois ...

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

07-11-2010 om 08:13

Temet, lol

Die katzwijm krijgt mijn dochter dus ook bij alle glitter van de Kerstafdeling hier bij de Eurofleur. Misschien moeten we ze allebei eens meenemen naar Amerika net voor de Kerst. Daar hebben ze hele dorpen van lichtinstallaties (De kerstman die tennist met een rendier, dat werk) en daar rijden dan levensechte treinen doorheen. Ik heb het een paar keer meegemaakt en hoe verschrikkelijk ook, ik heb er een kerstklap-van-de-molen aan overgehouden. Ik vind het stiekem best iets hebben, al die gruwelkitsch.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2010 om 08:43

Klopt temet

Mijn kinderen wilden, toen ze jonger waren, naar elke kerstmarkt van tuincentra, drie stuks dus. En elk jaar beslisten we dan welke we dat jaar de mooiste vonden. Alleen mijn dochter van tien is er nog voor te porren, dat is dan ook net een ekster. Thuis wordt het sober, met twee jonge katers in huis....dus geen boom dit jaar.

Margriet*

Margriet*

07-11-2010 om 22:29

Lemax

Mijn buren hebben half tuincentrum osdorp leeggekocht en ondertussen een grote muur met tafeltjes en plankjes omgebouwd tot kerstkitch bergdorp. Ik schat dat daar voor duizenden euro's staat en het staat van november tot maart! Buurvrouw is wel oud en geniet er erg van dat haar dochter dat allemaal neerzet.

Margriet

Jammer dat ik niet weet waar je precies woont, anders fietste ik even langs (met zoon achterop, geniet die ook eens).

Die Lemaxzooi is niet eens zo heel erg duur, waarschijnlijk omdat het zo lelijk afgewerkt is. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de Pola-huisjes en -mensjes die mijn broer vroeger bij zijn spoorbaan had, dan was dat een stuk beter uitgevoerd in mijn herinnering (heel ander materiaal trouwens).
Ach, als mensen er zo'n lol aan beleven en het maandenlang hebben staan, dan is er weinig tegenin te brengen en zijn die bedragen in wezen welbesteed. Maar ik ben blij dat ik niet hoef.

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

08-11-2010 om 15:30

Weekend in hindsight

Voor het concert over de grens in Duitsland, wat om 5 uur begon, waren we al om half 3 vertrokken zodat we nog wat van het stadje konden zien van tevoren. Naar verwachting zouden we rond 8 uur weer thuis zijn en dan zou ik examens gaan nakijken, waar ik uiteraard nog lang niet klaar mee was.

Dus we waren er om half 4. Tegen kwart voor 5 togen we maar eens richting kerk. Wat bleek: geen concert daar. Bij toeval ontdekten we dat het pas om 8 uur 's avonds was, in een andere kerk (goddank wel in dezelfde plaats). Dus daar maar eens heen gelopen, en koor was bezig met de generale. Toen overwogen: blijven we, of gaan we terug? Uiteindelijk gebleven, want we wilden het nou ook horen, en tussendoor dan maar gezellig uit eten gegaan.

Pas om 11 uur thuis en tot half 2 examens nagekeken die nou nog niet af zijn. Maar wel bijna! (Ik heb net een pauze genomen)

Zo kan je weekend toch weer heel anders verlopen

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.