Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tihama

Tihama

01-06-2011 om 19:53

Non fictie boekentips gevraagd

De vakantie begint dichterbij te komen, dus ik ben aan het zoeken naar interessante boeken. Fictie is nooit zo moeilijk, maar non-fictie is wat moeilijker een goede keus te maken.

Om wat voorbeelden te noemen van schrijvers die hier goed gevallen zijn: Oliver Sacks, Bas Haring, Midas Dekkers, Jared Diamond, Douwe Draaisma etc.

Ik zoek al via bol naar 'liefhebbers van dit boek bestelden ook...', maar ik heb nog niets gevonden.

Dus heeft er iemand tips?

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hou je ook van geschiedenis?

Als je ook in geschiedenis geinteresseerd bent: een boek dat mij ooit een aantal weken heeft beziggehouden was A Distant Mirror van Barbara Tuchman. De Nederlandse titel is meen ik 'de waanzinnige 14e eeuw'. Heel mooi boek. En ze heeft nog veel meer geschreven, dat heb ik dan gek genoeg weer niet gelezen.

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

01-06-2011 om 21:06

Richard dawkins?

(zie titel)? Bill Bryson?
Indien geschiedenis kan: drie geweldige boeken van Tom Holland (Engelse schrijver).
groet,
Angela

Anne jet van der zijl?

Ik heb pas de biografie van Anne Jet van der Zijn gelezen over de jonge jaren van prins Bernhard. Geeft een mooi beeld van de jaren in Europa tussen de twee wereldoorlogen in. Las als een trein!

Verder misschien van Conny Braam - De handelsreiziger van de NLse cocainefabriek. Weliswaar geromantiseerd, maar toch voor mij een nieuw inzicht over hoever NL is gegaan voor financieel gewin.

Ik heb eigenlijk weinig nonfictie gelezen de afgelopen tijd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

01-06-2011 om 23:21

Links en rechts

Misschien is het omdat ik nogal geïnteresseerd ben in "handigheid" (dat was in elk geval de reden dat ik het heb aangeschaft), maar ik vond dit een ontzettend leuk boek: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/right-hand-left-hand/1001004001993912/index.html

Dit boek was (inmiddels al heel lang geleden) een eye-opener voor me die mijn kijk op de wereld ingrijpend veranderd heeft: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-rijk-van-de-schaarste-midprice/1001004001949666/index.html

En van Annejet van der Zijl heb ik net Sonny Boy uit, vond ik heel mooi.

Tihama

Tihama

02-06-2011 om 22:24

Bedankt

Ik heb er een boel toegevoegd aan mijn verlanglijstje op Bol. Ik koop overigens alleen nederlandstalig, want zoon en man lezen mee en die prefereren nederlandstalig.

Bedankt dus

Tihama

Bill bryson idd

een kleine geschiedenis van bijna alles (zal de nl versie wel heten).
Of zijn reisverslagen.

neteret mut

neteret mut

06-06-2011 om 14:46

Alberto manguel

heeft een boek geschreven met de titel: een geschiedenis van het lezen. Over boeken en over lezers, voorlezen en vertalen enz.
Ugo Jansen heeft oa De oude belgen en De Heidenen geschreven, over de keltische stammen en riten, culturen en religie in de lage landen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.