Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kippetje

Kippetje

25-01-2009 om 17:18

Nouja zeg...... [toeval/hoe kan dit]

Hallo allemaal,

En aantal dagen geleden ben ik mijn portemonee kwijt geraakt. Ik wist nog dat ik 'm in m'n zak had gedaan, maar toen ik wilde betalen in de winkel was ik 'm dus kwijt. Overal gezocht natuurlijk, maar nergens te vinden.

Ontzettend balen, want rijbewijs werkelijk alles zat er in. Tuurlijk gelijk alle passen laten blokkeren en aangifte gedaan bij politie ivm aanvragen nieuw rijbewijs.

Nu wordt ik dus net door de politie gebeld dat ze mn portemonee hebben gevonden, in een dorpje op ruim 30 km van af waar ik woon. En werkelijk alles zit er nog in, zelf het geld 0

Politie vertelde me dat het vanmiddag door een mevrouw was afgegeven die 'm daar in het dorp op straat had gevonden. Tuurlijk gelijk haar telefoonr. gevraagd maar dat had ze helaas niet achter gelaten1

Ben natuurlijk super blij dat ik 'm terug heb maar blijf het een bijzonder verhaal vinden!

groet,
Kippetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bijzonder

Inderdaad bijzonder, hoe komt die portemonnee daar terecht? Fijn dat je alles terug hebt.
Dochter hier was ooit portemonnee verloren. Toen ze een dag later het politie-bureau inliep zei de man achter de balie: < goedemorgen, mevrouw voornaam-achternaam>. Dochter sloeg steil achterover. Ben ik al zo bekend bij de politie?! Bleek die man net haar id (en portemonnee) in handen hebben.

MRI

MRI

25-01-2009 om 22:36

Nou

hebben jullie gelezen over die vrouw in Friesland die twee geleden struikelde bij het schaatsen over haar eigen wensballon die ze 10 km verder had losgelaten.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/1898086/schaatster-struikelt-over-eigen-wensballon.html

Ben wel benieuwd wat ze gewenst had. "hoop mezelf in 2009 wat minder tegen te komen?" misschien

MR

Toeval bestaat niet?

Vanmorgen stapten wij in Polen in een bus om in het vliegtuig gezet te worden. Ik zag dat een jongeman met vriendin instappen en had wel al meteen het vermoeden dat het Nederlanders waren. Ik dacht nog bij mezelf dat ik het een leuke jongen vond om te zien, maar dat zijn haar anders zou moeten. Vervolgens zijn we vanuit Polen naar Duitsland gevolgen.

Een paar uur later lopen we in het centrum van onze stad, een uur rijden van het vliegveld in Duitsland vandaan, en wie komen we daar tegen????? Ja hoor de hierboven genoemde jongeman met zijn vriendin. We waren allemaal zeer verbaasd en hebben nog maar even koort een praatje gemaakt.

groetjes van Charlotte

Griekenland en de efteling

Een aantal jaar terug waren met ons oudste zoontje 2 weken naar Griekenland. Op de heen- en terugvlucht én in hetzelfde appartementencomplex als wij zat een jong stel zonder kinderen. Verder geen contact mee gehad, maar wel gezien natuurlijk.
Wéken later lopen we in de Efteling en wie komen we ineens tegen: dat stel dus.
Wonen toch 16 miljoen mensen in NL. Best toevallig...

Lynna

Lynna

28-01-2009 om 07:27

Australische nicht in hongkong

Zo waren mijn vader en moeder jaren geleden op weg naar Australie en hadden ze een stopover in Hongkong. En wie kwamen ze daar tegen in de lobby van het hotel? Een australische nicht en haar man. Echt zo toevallig, niks van elkaar wetende natuurlijk. Ze hebben 2 hele leuke dagen met elkaar gehad!

MaximeM

MaximeM

28-01-2009 om 08:48

Maastricht

Wij gingen eens een dagje winkelen in Maastricht (we wonen daar 200 km vandaan) en wie komen we daar tegen? Een klasgenootje van mij met zijn ouders die een straat verder wonen dan wij. Ook toevallig toch?

Maxime

Brianna F

Brianna F

28-01-2009 om 10:52

Buren

Wij gingen na ons trouwen wonen in een gehucht 100 km van mans woonplaats. Mijn man zag op een gegeven moment de buurman lopen en zei nog, dat die man zoveel op z'n oude buurjongen leek. Nou hij leek er niet alleen op, hij was het!

Nivea

Nivea

28-01-2009 om 10:55

Hier...

Ik ging ooit in mijn uppie naar Florida. Ik moest overstappen in Washington. Ik zit tijdens het wachten naar de vlucht naar Orlando naast een man die ook naar Orlando moest om daar zijn 4-jarige dochter te zien (hij werkte in een oliestaat).
Een paar dagen later kom ik aan in mijn gastgezin. Vier uur rijden van Orlando. Ik zie daar wat foto's aan de muur hangen en zeg, goh, die man lijkt erg op de man die naast mij zat te wachten. Blijkt het dezelfde man te zijn! 's Avonds kwam hij ook nog eens nietsvermoedend langs.

Twee jaar geleden zijn wij bestolen op het zwembad 30 km verderop. Onlangs is de portemonnee teruggevonden. Door een collega van de neef van mijn man die daar toevallig aan het werk was! De collega gaf de spullen aan de neef, zo van, ken jij deze mensen misschien?

Empire state building

Jaren geleden kwam ik tijdens een tripje New York een oud-collega tegen op het Empire State Building. Altijd een vreemde gewaarwording om een bekende tegen te komen aan het andere eind van de wereld...

groene specht

groene specht

28-01-2009 om 16:58

Of deze

Een vriend van me heeft een tijdje verkering gehad met een studente uit de Oekraine, die in NL via een uitwisselingsproject was.
Toen het al weer een jaar of wat uit was, en zij terug naar het oosten (dacht hij) toerde hij met zijn bandje rond in Denemarken.
Onderweg, op een parkeerplaats bij een tankstation:
kwam hij uit de wc en liep haar tegen het lijf.
Echt gebeurd.

Een hele sterke

een paar vrienden waren aan het trekken in Azie en hadden op een bepaalde plek op een bepaalde dag afgesproken met andere vrienden van hun die ook in die regio waren. Maar door allerlei omstandigheden haalden ze het niet en waren ze ongeveer 2500km van de plek van de afspraak. Op de dag van de afspraak lopen ze savonds een restaurant in en wie zitten daar: ja hoor die vrienden, die hadden het ook niet gehaald....
In het pre mobile telefoon tijdperk wel heel bijzonder!

Lou

Lou

28-01-2009 om 21:57

Nog een leuke

Een vriendin van mij was op vakantie in Portugal en botst in zee onder water tegen iemand op. Komt ze boven, kijkt ze recht in het gezicht van haar broer. Ze dachten allebei dat de ander gewoon in Nederland zat.

groet,

Lou

Hetty,*

Hetty,*

28-01-2009 om 23:35

23 mei

Onze 1e zoon Mika is op 23 mei (2001) geboren en overleden.
Onze 2e zoon Kian is op 23 mei (2002) verwekt. Dit weet ik omdat we in het ziekenhuis liepen om zwanger te worden en we de eisprongen volgden etc.
Van onze 3e zoon, Diaz, was ik uitgerekend op 23 mei 2005, echt geheel toevallig maar wel ook echt de datum die uit de echo kwam.
Onze jongste zoon heeft (helaas?) geen connectie met 23 mei, daarom hebben we hem maar vernoemd naar zijn oudste broer (hij heet Mischa).
Groetjes Hetty,*

tweeling

tweeling

29-01-2009 om 00:34

'tweeling'

Toen ik na twee miskramen weer zwanger was van onze tweede bleek ook een vriendin van mij zwanger te zijn, en we liepen gelijk op. Jammergenoeg mocht heer weer niet zo zijn, met 11 weken kreeg ik, op tweede kerstdag 2002 een miskraam. Toen ik mijn vriendin belde om haar te vertellen dat ze 'alleen' verder ging bleek zij op dezelfde dag een miskraam te hebben gehad!
Ik was vrij snel daarna weer zwanger en durfde het haast niet aan haar te vertellen, ze hadden er de eerste keer vrij lang over gedaan om zwanger te worden. Mijn zorgen bleken ongegrond, ze was precies tegelijk met mij weer zwanger, sterker nog, we waren zelfs op dezelfde dag uitgerekend. Beide kinderen hadden niet veel haast om geboren te worden, we liepen allebei over tijd. Uiteindelijk werden onze dochter allebei tien dagen na de uitgerekende datum geboren, een uur apart van elkaar. Heel bijzonder, onze 'tweeling'.

16 januari

de vrouw van mijn ex is bevallen van hun eerste kind op de dag dat hij (voor haar) bij mij weggegaan is, jaren geleden.
Geen idee of hij dat ook weet, maar ik vond het wel grappig. Zal het volgende keer eens tegen ze zeggen.

Nieky

Nieky

29-01-2009 om 14:56

Dankzij ool mijn sleutel terug

Afgelopen zomer hebben wij op het strand in Zeeland onze autosleutel verloren; zoeken leverde niets meer op, het werd hoogwater en we hadden alleen langs de waterlijn gelopen.
Een aantal weken later zat ik dit forum te lezen en iemand had een vraag over gevonden voorwerpen in Zeeland. Iemand anders gaf de tip (weet niet wie maar je bent geweldig) om een oproep op Zeelandnet te zetten. Dat vervolgens gedaan met het idee dat deze sleutel waarschijnlijk nooit meer boven water zou komen (letterlijk).
Schets mijn verbazing dat ik een week later een mail krijg van iemand die mijn sleutel gevonden heeft!!!!! Ja hoor, het was mijn sleutel, hij werkte nog zelfs de geintegreerde afstandsbediening!!! AL met al heeft de sleutel dus 4 weken op het strand gelegen voordat hij werd gevonden???
Voor wie deze gouden tip heeft geplaatst, een hele dikke pluim.
Monique

Tirza G.

Tirza G.

29-01-2009 om 23:21

Monique

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, dat die sleutel daar vier weken heeft gelegen. Die vinder heeft hem misschien gewoon thuis op de kast gelegd en af en toe eens op Zeelandnet gekeken
Ik woon in Zeeland en kijk drie maal per jaar op Zeelandnet, dus ík zou zo'n oproepje niet zomaar zien

Tirza

Nieky

Nieky

30-01-2009 om 10:06

Tirza

De persoon die de sleutel vond heeft mij verteld op welke datum hij zelf de sleutel had gevonden, vandaar dat ik weet dat het 4 weken is geweest.

Monique

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.