Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

02-10-2008 om 13:19

Nuon verkoper aan de deur ivm wet voor zzp-ers

Daarnet werd ik geroepen dat er iemand aan de deur was ivm met bedrijfje (Ik krijg geen mensen thuis over de vloer voor mijn werk) Bleek het een meneer van de Nuon te zijn, die vroeg of ik eigenaresse was van .... Ja, dat ben ik. Nou, of ik al wist van de nieuwe wet, dat ik als zelfstandige mijn energie 30% goedkoper kon krijgen.
Ik heb hem meteen zeer geirriteerd afgewezen, omdat dit wat mij betreft lijkt op de ongewenste telefoontjes die je rond etenstijd krijgt. Ik heb hem gezegd, dat ze me maar een brief moeten sturen als ze me iets willen vertellen en dat ik het dan zelf wel uitzoek.
Toch hou ik hier een onplezierig gevoel aan over: is er een nieuwe wet, die zich specifiek richt op zzp-ers en waarom hoor ik dat dan niet van mijn eigen energieleverancier?
Nou ja, vraagje dus aan alle zzp-ers, die meer geduld hebben met dit soort figuren aan de deur: Heb ik iets gemist?
Alvast bedankt,
Lelietje van Dalen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heb je....

Nuon al gebeld?
groet,
Miriam Lavell

reina

reina

02-10-2008 om 16:17

Idd

Wij hebben idd tegenwoordig goedkopere energie omdat manlief zzp-er is, maar je moet het berekenen voor je eigen situatie, een vriend van ons heeft het nie gedaan. bel nuon dus even en vraag ernaar.

rosa

rosa

03-10-2008 om 08:57

Werd gebeld

met dit verhaal. Het is al een tijd geleden, dus precies weet ik het niet meer, maar volgens mij was het voor mij (eenmanszaak aan huis) niet voordeliger. Alleen als je je werkruimte voor de belasting af kon trekken of zo? Weet het niet meer, dus inderdaad Nuon even bellen.

Rosa

Tinus_p

Tinus_p

03-10-2008 om 09:20

Heu

Waarom kan een zzp-er voordeel hebben?

Boekhoudtrucje

Er is een potje dat bedrijven moet stimuleren zuiniger met energie en co2 uitstoot om te gaan. Kennelijk lukt het niet erg om grote bedrijven aan te sporen tot zulk gedrag. zzp-ers vallen sowieso in de regeling omdat ze energie met het huishouden delen en 'het personeel' geen woon- werkverkeer heeft. Ze zijn dus 'per werknemer' energiezuiniger. Dat is pas 'maatschappelijk bewust ondernemen'!
http://www.ondernemeneninternet.nl/weblog-over-ondernemen/maatschappelijk-verantwoord-als-zzp-er.html
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.