Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

joos

joos

03-11-2010 om 22:26

Nutteloze vraag deel xxx: donald duck in buitenland

Een paar weken geleden was mijn man in Amerika en mijn dochter vroeg hem of hij een Donald Duck mee kon nemen, zo een als het weekblad dat hier in Nederland wordt verkocht. Mijn man heeft gezocht, maar kon helemaal niets vinden. Nu kan hij verkeerd hebben gezocht (gebeurt wel vaker ), maar eigenlijk vraag ik me af of er buiten Nederland wel een weekblad wordt uitgegeven?
Ook viel het ons een paar dagen geleden in Disney op dat er helemaal geen boeken/tijdschriften en nauwelijks DVD's in het park worden verkocht. Weet iemand waarom dat is? Lijkt me toch ook big business, of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

04-11-2010 om 09:23

Mijn dochter zei al: succes. DD bestaat niet in Amerika, ze heeft er een jaar gewoond en er vaak naar gezocht, maar noppes. Haar gastgezin had er ook nog nooit van gehoord.

Ulla

Ulla

04-11-2010 om 10:13

Sinds 7 jaar niet meer gedrukt in de vs

zoals te lezen is in dit interessante artikel over DD (laatste alinea):

http://www.donaldduckweb.nl/artikelen/krantenartikelen/studio/

amk

amk

04-11-2010 om 10:56

Ijsland

ik heb er nog steeds een uit IJsland in de kast staan als souvenier, die stamt uit 1995.

Elx

Elx

04-11-2010 om 13:04

Australië

Ook in Australië geen Donald Duck. Kindertijdschriften zijn hier voor de allerkleinsten, denk bobo niveau. Daarna ga je meteen over naar de tweens met tijdschriften over make-up, jongens, etc.

Heb volgens mij nog nooit striptijdschrift zoals DD, Tina of Anita gezien. Kinderen lezen meer echte boeken, of eigenlijk bekijken ze meer dvd's, en doen ze computerspelletjes, Wii, DS, etc.

Jammer, tijdschriften zijn zo leuk. Gelukkig heb ik nog wat "vakantieboeken" van de tina en stripboeken van Jan, Jans' en de kinderen, die mijn kinderen met veel plezier lezen.

Elx

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

joos

joos

05-11-2010 om 09:30

Dus toch

dus dan had manlief toch gelijk. Het viel me trouwens een aantal jaar geleden in amerika ook op dat er geen weekbladen als Libelle en Margriet zijn. Wel cosmo ed met 6 miljoen advertenties.
Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Libelle

Na 13 jaar buitenland heb ik nog steeds een abonnement op de Libelle, iets vergelijkbaars is hier niet. Inmiddels zijn al mijn vriendinnen in NL "Libelle -moe" maar ik nog lang niet !

krin

krin

05-11-2010 om 11:40

Nederland tijdschriftenland

Van: www.nrc.nl/economie/article1738891.ece/Nederland_tijdschriftenland
"Nederland is een tijdschriftenland. Zo zijn er wereldwijd geen titels te vinden met in een bepaald taalgebied zo’n groot bereik als de Nederlandse vrouwenbladen, vermeldt de website van Sanoma Uitgevers (zie: Libelle en Margriet). Rob van Vuure, creative director bij Sanoma en bijna dertig jaar bladenmaker, bevestigt de unieke positie die Nederland inneemt in de consumptie van tijdschriften. „Tijdschriften zitten in onze genen. Nederland is opgegroeid met Libelle en Margriet”, zegt hij. Zo’n massale binding met serieuze vrouwenweekbladen bestaat volgens hem elders niet. „Deze bladen sluiten aan bij de Hollandse behoefte aan huiselijkheid.’’
Het zal wel weer door de verzuiling komen, zoals zoveel verschijnselen in de Ned. cultuur.
Voeg daarbij dat in Nederland onevenredig veel mensen ook een abonnement hebben op dag- dan wel weekbladen, wat de binding natuurlijk sterker maakt, en dan heb je denk wel een deel van de verklaring waarom in het buitenland zoveel minder te krijgen valt.
In Nederland lezen we die bladen graag, en je komt nooit meer van een abonnement af. Als ik elke maand eraan zou moeten denken om het nieuwe nummer van mijn enige tijdschrift te kopen, zou het er vast zelden van komen.

Misschien leest het buitenland meer kranten dan?

En wat jammer, geen Donald Duck en geen Tina, dat vond ik vroeger juist zo leuk.

krin

krin

05-11-2010 om 13:59

Wel iets over gevonden

al is het niet heel recent:
http://www.socialestaat.nl/scp/publicaties/boeken/9037701299/AchterDeSchermen.pdf
op blz. 138 staat een staatje met vergelijkende cijfers. Japan blijkt koploper krantenlezen, Nederland zit in de middenmoot. Maar ook hier geldt dat het aandeel van abonnementen (meer dan 80%, staat me bij) heel hoog is in vergelijking met andere landen.

Tirza G.

Tirza G.

05-11-2010 om 14:41

Krant

In Amerikaanse hotels krijg je gewoon elke dag een krant voor je kamerdeur gesmeten. Vind ik dan weer zo écht. Ik droom er zelf een puber op een fiets bij. Dat zie je echt nergens, een gratis krant elke dag.

Tirza

Maylise

Maylise

06-11-2010 om 19:56

Cobi en over de dd

Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is met de Libelle maar je hebt in Frankrijk een tijdschrift wat Femme Actuelle heet. Recepten, mode, faits divers, interviews en dat soort dingen. Dat is wel een beetje vergelijkbaar met Libelle/Margriet/Eva. Ik heb wel het idee dat de Libelle interessanter is verder.

Overigens heb je in Frankrijk ook wel veel tijdschriften voor kinderen. Ik herken in elk geval niet dat je hier minder tijdschriften zou hebben voor de jeugd. De Donald Duck zelf heb je niet maar van Disney o.a. wel wekelijks een Mickey tijdschrift en maandelijks een Dagobert Duck blad. Overigens vind ik de Nederlandse Donald Duck leuker dan het Mickey blad hier ondanks dat Donald ook in dit blad een belangrijke rol speelt. Gelukkig maar want alleen Mickey Mouse zou wel heel saai zijn. Zo'n interessant figuur is dat niet. In de Nederlandse DD heb je altijd zulke leuke woordspelingen en grapjes. Misschien heb ik het wederom niet goed bestudeerd en doe ik le journal de Mickey wel enorm tekort hoor. We hebben ons DD abonnement wel meegenomen naar Frankrijk voor de zekerheid.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.