Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Oei, ik groei

Uh nee, niet in de breedte gelukkig. Maar zo gek. Ik had altijd schoenmaat 39,5 en na de zwangerschappen 40. Ik heb me laten vertellen dat dat wel normaal is, omdat banden verweken en je volle gewicht op je voeten maken dat je voet iets uitrekt. Okee, kan ik inkomen, maar waarom heb ik sinds een jaar dan ineens maat 41? Mijn laatste zwangerschap was 8 jaar geleden!
En dan nog. Oudste zoon wilde weten hoeveel lengteverschil er tussen ons zat. Nou ja, eigenlijk, hoe lang het nog zou duren voor hij mij in ging halen. Hij 162 en toen mij gemeten: 173!!! Terwijl ik echt altijd 171 ben geweest. Ik heb zelf nagemeten, echtgenoot ook. Enige wat ik nog zou kunnen nameten is 's avonds laat, maar kan dat echt 2 cm schelen? En ik ben vroeger voor onderzoeken ook altijd overdag gemeten. Ben ik nou gek, of wat?
Overigens wel een lichtpuntje, mijn bmi is ineens van bijna 24 gezakt naar net even meer dan 23. Dat heb ik natuurlijk gelijk opgezocht

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tweede jeugd?

Tweede puberteit? Sorry, ik weet het niet, maar ik zou best willen dat ik spontaan een paar cm groeide

Kan wel

Je voeten en je oren kunnen je hele leven blijven groeien. Vraag me niet waarom.
Je lengte vind ik wel raar. 's Avonds laat zou je juist iets kleiner moeten zijn omdat je ruggengraat iets is ingezakt door het staan. 's Nachts rekt dat weer uit. Schijnt wel een cm te kunnen schelen. Misschien verkeerd gemeten? Of heb je soms zo'n leuk jaren '80 getoupeerd kapsel

Zou ik ook wel willen

en dan wordt ik 1.55 cm lang ipv 1.54 haha. En 1 maat grotere voeten zou ook practisch veel schelen, want dan zou ik maat 36 hebben ipv 35 (geen leuke schoenen te vinden in mijn maat).

Van oren wist ik wel dat ze door blijven groeien en voeten kunnen idd bij zwangerschap groter worden (hier helaas niet), maar je lijf die langer wordt ?? Ben je rekstok oefeningen aan het doen ofzo ?

May

May

23-01-2009 om 13:11

Even laten checken..

De voeten van mijn vader groeiden ooit ook maar door. Toen bleek dat door een ziekte te komen... Bij hem groeiden ook zijn handen... Ze kwamen erachter toen mijn moeder zei 'goh, jouw trouwschoenen waren maat 43 en nu heb je 45...

Je neus ook nog

buiten je voeten en je oren, blijft je neus ook maar doorgroeien....
maar qua lengte hoor je juist te 'krimpen' als je ouder wordt (zou wel al wat vroeg zijn hoor...) en van groeien qua lengte heb ik nog nooit gehoord. die voeten is misschien ook wel een beetje extreem...het zou vanaf je 18-de tot aan je overlijden ong. 2 maten moeten/mogen zijn. dat is 'gewoon'.
en je hebt al het andere buitengesloten? dikke sokken/schoenen, met je hakken tegen de muur gestaan? en met zo'n meter met haak op je kop? je voeten zouden ook nog aan het doorzakken kunnen zijn...(had mijn vader b.v.) zodat je dus platvoeten krijgt. misschien kun je daar 's op letten/kijken? maar dan zou je qua lengte juist weer gekrompen moeten zijn.
groeten albana

Paula B

Paula B

23-01-2009 om 13:31

IJken

Zou het lengteverschil niet kunnen komen door het meetinstrument? Dus je meetlat of meetlint? Niet elk meetding is goed geijkt en sommige rekken enigszins uit. Het lijkt me niet raar als dat het verschil verklaart.

Verder kan het ook heel goed zijn dat je nu rechter staat dan 'vroeger'. Je lengte is niet absoluut, daar doet je houding en spierspanning ook iets mee.

Mamba

Mamba

23-01-2009 om 15:07

Mijn voeten zijn ook groter geworden

Bij het schaatsen een paar weken terug voelde ik me net de boze stiefzuster van assepoester: met geen mogelijkheid kreeg ik mijn schaatsen aan. Laatste keer dat ik heb geschaatst is drie zwangerschappen en 1 1/2 schoenmaat geleden. Toch zonde van de schaatsen en die hele hele dure skates -duur omdat ik toch niet meer groeide en het geld er wel uit zou halen.

Holiday

Holiday

23-01-2009 om 17:26

Mag het ietsje minder zijn

Nou zeg dat is gek! Ik heb vanaf mijn 18e altijd schoenmaat 41 gehad en nu kan ik ook regelmatig 40 aan. Mijn voeten groeien dus beslist niet. Maar ik geloof ook niet dat ze kleiner worden hoor, blijkbaar trek ik nu wel eens laarzen uit het schap die gewoon wat groter vallen.

Ik wou dat ik wat kleiner werd, ben 1.74. Ik ga me vanavond ook eens opmeten en dan hoop ik niet dat er twee centimeter BIJ is gekomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2009 om 01:54

Hier ook

Ik heb járen maat 40 gehad en op een gegeven moment moest ik toch echt 41 hebben. Maar het blijft verstandig om af en toe bij de oorspronkelijke maat te kijken zo ontdekte ik dit jaar. Ik pakte automatisch laarzen in maat 41, maar die zaten te ruim. Ik dus naar het rek van maat 40, hoera hetzelfde stel laarzen stond daar ook en ze pasten prima. Dus ik heb dit jaar sinds tijden weer maat 40 aan mijn voeten. Toevallig van hetzelfde merk heb ik nog een paar laarzen gekocht, ook in maat 40.
Mijn oren kunnen wel wat groei hebben. Ik heb muizenoortjes. Mijn borsten zijn trouwens flink groter geworden na mijn twintigste. Dat had van mij nou niet speciaal gehoeven.

margje van dijk

margje van dijk

25-01-2009 om 00:29

Jeetje silone!

Spectaculair hoor!

Ik pas nog moeiteloos schoenen, kleren, zelfs trouwjurk, en ik heb nooit gemerkt dat ik groeide of kromp (hooguit af en toe wel in de breedte dan).

Die verklaring van dat doorzakken van die voeten vind ik wel ver gaan hoor, het beeld dat ik van jou heb (nog geen/zeer pas 40, surft en zeilt de hele zomer, etc) is bepaald niet wat je voor ogen hebt bij iemand die aan het doorzakken is. Dat is toch meer iets voor als je straks 70 bent of zo? Kun je dan ook nog eens nieuwe schoenen kopen.


Margje

Silone

Silone

25-01-2009 om 17:59 Topicstarter

Volgens mij

heeft Paula het meest gelijk. Ik sta rechtop en fier in het leven (puh), terwijl ik in mijn jongvolwassenheid eigenlijk iedereen interessanter vond dan mezelf. Je groeit dus echt van zelfvertrouwen
Alleen die voeten zijn wel gek eigenlijk. Misschien heb ik wel maat 48 als ik 70 ben, boehoe!

Meike

Meike

26-01-2009 om 22:44

Ook gegroeid

In mijn paspoort staat 1.65, in het stadhuis opgemeten toen ik mijn eerste paspoort op 18 jarige leeftijd haalde. Tien jaar later bij aanstellingskeuringen 1.68 en nog weer veel later, ik ben dan bijna 50, meet ik 1.69.
Volgens medici is het onmogelijk maar ik weet wel hoe het komt. Vroeger maakte mijn wervelkolom de normale anatomische kromming maar nu is mijn rug helemaal loodrecht. De kromming is verdwenen, ik denk als gevolg van vele rugklachten en daaropvolgende sterkere verbindweefseling.
Dus het komt meer voor hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.