Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Oekraine: zijn jullie er mee bezig?


Thomas1 schreef op 25-02-2022 om 13:28:

Ben er wel mee bezig.
Heftig wat er nu aan het gebeuren is.
Ik vrees dat het de VS en de NATO goed uitkomt dat Rusland Oekraïne binnenvalt.
VS heeft hierdoor een reden om Rusland met economische sancties kapot te maken.
NATO heeft voor het eerst sinds jaren een bestaansreden.

eh.....

denk je dat iemand van VS en of NATO zin en tijd heeft om dit te doen omdat hij/zij/het machtsgeil is? Dan weten ze wel leukere dingen te doen die makkelijker zijn namelijk datgene wat je in vredestijd kunt doen. VS geeft een shitload aan geld uit aan defensie, of ze het nou gebruiken of niet.

Bah wat een idiote insteek van jou. 

gr Angela

Ik zat woensdag te praten met mijn Russisch/Oekraïnse collega. Zijn ouders wonen in Kiev. Toen zei hij nog, Kiev is rustig, mijn ouders zijn daar veilig. Ongelooflijk hoeveel er inmiddels veranderd is.

onwaarschijnlijk hoe snel dit allemaal gaat. Inmiddels voelt het voor mij dichterbij dan twee dagen geleden. Veel verhalen gehoord.

Wilgenkatje- schreef op 26-02-2022 om 19:38:

onwaarschijnlijk hoe snel dit allemaal gaat. Inmiddels voelt het voor mij dichterbij dan twee dagen geleden. Veel verhalen gehoord.

Ja, dat is een feit, geen verhalen gehoord maar wel gelezen oa van een meisje die hier in de provincie studeert, haar ouders en zus wonen in Kiev. Het is erg aangrijpend. 

Sinilind

Sinilind

27-02-2022 om 10:10 Topicstarter

utrecht, waar ik nu woon, koopt gas bij Gasprom. Nog een extra reden om zonnepanelen op het dak te plaatsen. 
sini

Misschien krijgen we nu ook wel Russische vluchtelingen, want soldaten die zich overgeven krijgen amnestie en geld van Oekraïne, maar het lijkt me dat ze niet terug kunnen naar Rusland..

Ik woon in België. Vandaag heeft de regering een oproep gedaan dat burgers/gezinnen die ruimte in hun huis kunnen vrijmaken voor (een) vluchteling(en) zich melden bij hun gemeente.  Nu komt het heel dichtbij. Wat gaan jullie doen?

Ik heb een ruim huis en ook financieel nog wel wat rek (mocht de vergoeding tegenvallen). Maar ook een stel iadh-pubers die niet tegen drukte kunnen. Dilemma.
Als je van tevoren weet dat je rustige mensen krijgt die Engels spreken, dan scheelt dat al. Ik verwacht alleen dat er niets te kiezen valt.

Hoe erg ik het ook vind voor die mensen, ik ga ze niet in mijn huis opvangen.
1: ik heb er geen plek voor
2: ik wil geen mensen in mijn huis als ik niet thuis ben, zelfs mijn ouders niet. En ik weet van mezelf dat ik het mentaal niet trek als er constant vreemde mensen in mijn privé zijn. 
3: je kunt waarschijnlijk niet kiezen wie er komen en of ze Engels spreken. Mijn kind spreekt geen Engels, dus die zit dan met vreemde mensen in huis waarmee ze niet kan communiceren.
4: je weet niet hoe lang het gaat duren. Bij een logeerpartij spreek je een termijn af. Hier kan dat niet. Stel dat het - God verhoede- vijf jaar gaat duren. Zet je die mensen dan op een gegeven moment weer je huis uit?

Dat niemand kan zeggen hoe lang het gaat duren, is voor mij ook het grote probleem. De overheid zegt: totdat ze doorstromen naar reguliere huisvesting. Er is hier geen woningnood, maar wel een groot tekort aan goedkope woningen. Dus dat kan nog een hele tijd duren.
Kind 1 wil wel, kind 2 wil het niet langer dan een paar weken. Ik denk dat het zo niet werkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.