Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

priet

priet

26-02-2009 om 15:09

Ogen open of dicht voor het slapen gaan?

Dit slaat echt nergens op, maar man en ik kwamen er van de week achter dat ik altijd met open ogen in bed lig, totdat ik in slaap val en dan vallen m'n ogen dicht. Hij doet z'n ogen dicht als hij in bed gaat liggen. Als ik dat probeer blijven ze maar 'openklappen'.

Omdat wij er beiden altjd van uit gegaan zijn dat ieders eigen manier normaal was, vraag ik me af hoe het bij jullie is (eigenlijk wil ik gewoon bewijs dat IK normaal ben )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2009 om 15:23

Ik doe ze dicht

Alleen in tijden van grote zorgen of opwindende gebeurtenissen kan het zijn dat ik ze even niet dichtkrijg.

Merla

Merla

26-02-2009 om 16:01

Ja heb ik ook!

Daarom lees ik altijd totdat ik in slaap val. Boek valt dan dicht of uit bed waarvan ik eventjes weer wakker schrik. Ik kan dan mooi even mijn lampje uit doen waarna ik weer verder slaap.
Maar in bed gaan liggen, ogen dichtdoen en slapen dat lukt mij ook niet. Regelmatig tot grote ergernis van mijn man overigens, want die zegt (is niet waar hoor want hij ronkt er over ) niet te kunnen slapen van een nog brandende lamp

Lys Lionne

Lys Lionne

26-02-2009 om 17:57

Liggen en slapen?

Nee, zo werkt het bij mij helaas niet. Mijn man heeft nauwelijks tijd om beide benen in bed te krijgen en hij snurkt al, maar bij mij duurt het altijd wel een poosje voor ik in slaap val. En dat moment wacht ik dan met alvast gesloten ogen af )

priet

priet

26-02-2009 om 17:59

Nee niet meteen slapen

maar met je ogen dicht liggen totdat je slaapt. ik lig dus met m'n ogen open tot ik slaap.

priet

priet

26-02-2009 om 18:00

Lys

ah niet goed gelezen. maar jij doet dus hetzelfde als mijn man!

angel3

angel3

26-02-2009 om 18:15

Grappig

met je ogen open??? dan kan je toch niet slapen? dan word ik afgeleid? door lichtschijnsel van klokje of iets....Heel soms betrap ik mezlef erop dat ik een soort van door mijn oogharen kijk maar eigenlijk doe ik altijd ogen dicht en slaap binnen 2 minuten

Vic

Vic

26-02-2009 om 19:47

Dicht

Wat apart dat er mensen zijn die met open ogen wachten tot ze in slaap vallen. Dat zou ik echt niet kunnen. De mijne zijn dus dicht als ik in bed lig. En het kan best een uur duren voor ik in slaap val.

MLN

MLN

26-02-2009 om 20:03

Tv als slaapmiddel

Hier altijd tv aan op Discovery of National Geo. Geluid zo goed als uit en dan lekker langzaam wegdoezelen. Heerlijk als mijn ogen dan langzaam dichtvallen en dan mezelf weer 'dwingen'om nog heel even te kijken en dan.....poef, in slaap. Beste slaapmiddel ooit.
Oh ja, man ziet bed, gaat liggen, ogen dicht en slaapt. Is echt altijd zo vertrokken. Alleen dat snurken dan.....

Open

Ik lig met open ogen, in gedachten de dag nog eens door te nemen, of te piekeren en dan vallen mijn ogen vanzelf dicht en ik in slaap
Mijn man gaat ook met zijn ogen dicht liggen. Had ik nooit over nagedacht eigenlijk maar wel grappig dat het zo verschilt.

Dicht

Wij doen ze allebei dicht. Nog nooit gedacht dat iemand ze open zou houden..

Dirkje

Dirkje

26-02-2009 om 21:45

Nooit over nagedacht

dat er een andere mogelijkheid zou zijn dan ogen dicht, ook al slaap je niet. Heb het even nagevraagd bij mijn man, die doet ook zijn ogen dicht om in slaap te vallen.
groet,
Dirkje

Ik weet zeker...

Ik heb hier werkelijk waar nog nooit over nagedacht en zit me nu de hele tijd af te vragen of ik mijn ogen open houd of dicht doe. Ik weet zeker dat ik er vanavond zo op ga letten dat ik niet meer kan slapen! Haha

reina

reina

26-02-2009 om 21:59

Dicht, tenzij

Soms lees ik voor het slapen gaan, dan vallen m'n ogen ( en m'n boek al lezend dicht, anders luister ik t.v. , met m'n ogen dicht en val dan in slaap.

Jujube

Jujube

26-02-2009 om 22:25

Dicht

Ik ga liggen, doe mijn ogen dicht en val binnen een paar minuten in slaap. Man is er jaloers op, die ligt nog minstens een half uur wakker.
Groet,
Jujube

Tirza G.

Tirza G.

26-02-2009 om 23:06

Dicht

En een stikdonkere kamer. En dan duurt het ongeveer een uur voor ik in slaap val. Ik vind niets zo irritant als een TV die aanstaat op de slaapkamer, dat flikkerende blauwige licht en dat ingeblikte geluid, brrrrr. Het schermpje van mijn wekker dek ik af met een ansichtkaart. Als-tie afgaat is het vroeg genoeg

Tirza

tonny

tonny

26-02-2009 om 23:16

Ogen dicht dicht

en slapen!

Hoe licht/donker het is maakt mij niet uit, maar geluiden vind ik al gauw irritant.

Meestal slaap ik binnen een paar minuten.

Tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2009 om 00:15

Haha tonny

Doe jij je ogen een voor een dicht?

Ik heb even opgelet

en ik doe ze dicht gisteravond ben ik daar achter gekomen heb er nooit op gelet eigenlijk.

krin

krin

27-02-2009 om 13:13

Dicht

Tegen de tijd dat mijn hoofd het kussen raakt, ben ik blij toe dat ik mijn ogen dicht kan laten vallen.

Goh

Ogen dicht natuurlijk! Ik ben stomverbaasd dat er ook mensen zijn die hun ogen open houden. Dan val je toch niet in slaap? Ik denk dat ik dan de hele nacht wakker blijf!
Het zijn zeker de ochtendmensen die hun ogen open houden, want die zijn toch wel moe. Ik kan me niet voorstellen dat er avondmensen zijn die men hun ogen open proberen in slaap te vallen!

Tirza G.

Tirza G.

27-02-2009 om 14:36

Dat kan niet tops

Ik ben een avondmens, maar pas naar bed gaan als ik moe ben dat kan niet in deze maatschappij. Ik ga naar bed en lig nog een uur wakker - vanuit de gedachte: slaap je niet, dan rust je toch....
De dag begint namelijk tussen 7 en 8 ergens en als ik dat ritme volg, ben ik na een paar dagen doodop. En ik slaap 's avonds geen uur eerder

Tirza

Gisteravond getest

Ik doe altijd mijn ogen alvast dicht bij het in slaap vallen. Gisteren had ik eens geprobeerd ze open te houden. Ik werd helemaal iebel omdat ik steeds moest knipperen. Nee, kan echt niet in slaap vallen met ogen open!
Overigens valt zoon vaak op de achterbank van de auto in slaap. Dat is altijd een grappig gezicht. Op een zeker moment gaat hij heel erg staren en dan kan je tegen hem praten wat je wilt en dingen vragen, maar hij heeft zijn ogen dan nog wel open maar is eigenlijk al in slaap. Vlak daarna vallen zijn ogen pas dicht.

Kinderen open

Volgens mij slapen kinderen altijd met de ogen open in. Die van ons wel tenminste. Als ik het zie gebeuren zeg ik altijd "kijk zijn/haar hartje slaapt al".
Ik doe eerst mijn ogen dicht en dan val ik in slaap. Ook als ik een enkele keer niet in slaap kan komen heb ik wel mijn ogen dicht.
Groeten Lieuwkje.

Gister getest

Ik ga in bed liggen, doe mijn ogen dicht en slaap direkt of niet, maar mijn ogen blijven dicht! Scheelt misschien ook dat ik hele slechte ogen heb en dus met open ogen alleen maar hele wazige contouren zie (als er al genoeg licht is om dat te zien). Zelfs mijn wekker moet ik helemaal naar toe buigen om te kunnen zien hoe laat het is.
Dochterlief heb ik laatst achter in de auto op dezelfde manier als Triple beschrijft in slaap zien vallen. Staar, staar, staar, snurk hahaha

Dicht hoor

tenzij ik niet kan slapen, dan doe ik mijn ogen open.
Maar 9,5 van de 10 keer slaap ik al als ik nog niet eens goed in bed lig

gula

Monique D*

Monique D*

28-02-2009 om 20:59

Ik doe mijn ogen dicht

En dan kijk ik naar de witte stipjes of vlekjes die in de duisternis tevoorschijn komen. Langzaam voel ik mij dan wegzakken..

Nasha 1st

Nasha 1st

28-02-2009 om 22:51

Dicht natuurlijk

ik ga toch slapen?

Dicht!

Ik heb ook echt opgelet gisteravond en ik die m'n ogen dicht. Heb zelfs nog even geprobeerd met ogen open in slaap te vallen, maar dat is niks. Het klopt gewoon niet en het licht van wekker/randjes gordijnen irriteert me.

priet

priet

01-03-2009 om 17:21

He jammer

dan ben ik dus de uitzondering. En ik vond mezelf altijd zo normaal

Tops

Ik ben zelden moe op het moment dat ik naar bed ga. Want 's avonds ben ik haast per definitie niet moe. Als ik aan mijn eigen ritme toegeef, ga ik zo ergens tussen 2 en 3 uur slapen. Maar dan die volgende ochtend he... Kan moeilijk tot 10u blijven liggen. Als ik dan toch pas ga als ik moe ben, ben ik de hele volgende ochtend op mijn werk een dweil, 's middags ook nog en 's avonds na tienen ben ik weer helemaal fit. Heel praktisch. Ik ga dus bijna nooit slapen als ik echt moe ben. En dat geldt voor vele avondmensen met mij! Gelukkig is mijn vriend een ochtendmens en daarom probeer ik tegelijk met hem te gaan slapen om toch maar aan mijn uren slaap te komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.