Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

19-09-2009 om 20:38

Olympische spelen 2028

Ivo Opstelten zet zich in om 'de spelen' naar Nederland te halen in 2028. Visionair, hij zal die datum wellicht zelf niet meer beleven, maar hij gelooft er kennelijk in. Persoonlijk zou ik dat niet kunnen, me nu druk maken over bijna 20 (!) jaar later, maar hij wel.

Wat vinden jullie?
Moeten we allemaal in touw voor dit goede doel?
Heb je wat met de olympische spelen en vind je het belangrijk dat die naar Nederland komen?

Tonny
(tegen die tijd op een leeftijd om de hele dag op de bank voor de buis te zitten; poepoe, het is wat!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neeeheee!

Ik roep regelmatig verschillende hogere machten naar keuze aan en smeek dat zij ons hiervoor behoeden. Als-je-blieft niet! Heel Nederland éen groot verkeersinfarct, het beetje burgerlijke vrijheden dat we tegen die tijd nog over hebben wordt fors ingeperkt voor iedereen die in een straal van 20 km van een Olympische accomodatie woont, en aan het eind van de rit zitten we met een rekening waar we nog tot minstens 2058 aan afbetalen.

En ik woon in Amsterdam, de stad van de Noord-Zuidlijn, (vermoedelijk net af tegen die tijd.), dus wij zijn hier dan al een rekening aan het afbetalen van die metro. En daar overheen dan dus die Olympische Spelen.

Laatst hoorde ik Job Cohen op tv uiteenzetten dat de vorige Olympische poging had geleid tot allerlei infrastructurele projecten waar wij nu kennelijk nog steeds profijt van hebben. Als dat waar is, dan is de conclusie m.i. dat we een poging moeten doen om die OS te krijgen (zodat er allerlei leuks tot stand wordt gebracht in aanloop naar de selectie) maar niet te hard pogen, zodat we ze dus uiteindelijk niet krijgen en een andere stad deze k. klus mag opknappen.

Groeten,

Temet (immer de optimist )

He, k**

En ik heb dan natuurlijk nog NET niet, correctie: nog LANG niet de pensioengerechtigde leeftijd en kan dus niet alles zien. Dan maar vrij nemen.

Past dat wel in ons land? Maar misschien is alles relatief. Soms rijd ik door ons land en dan vind ik het best leeg. Maar het schijnt dat ons land qua afmetingen en bevolking kleiner is dan Mexico-stad.
Misschien moeten we het maar gewoon doen. Go, Ivo!
Wil ik wel graag vrijwilligeren.

Vonda

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2009 om 23:29

Ik ben dol op de os

maar dan graag ver weg. Bij elke OS zijn er de verhalen van: hotels voor de bezoekers tot op 200 km afstand van de sportlocatie, je auto parkeren op 300 km van het stadion en dan met fijne shuttlebussen - enzovoort.
Don't worry Temet. Dan zet je je auto fijn bij mij in de straat. Ik woon op zo'n 200 km afstand van Amsterdam denk ik

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2009 om 02:09

Van mij

mogen ze het proberen. Leuke traditie toch? Elke 100 jaar in Nederland en een leuke afleiding voor mijzelf als ik dan éindelijk op mijn 67ste met mijn AOW'tje op de bank mag zitten. En als het lukt schept dat werkgelegenheid, voor de sport betekent het dat er moderne sportaccommodaties bij komen. Dat heeft weer zijn weerslag op internationale wedstrijden stel ik me voor, de economie vaart er wel bij als al dat volk hier komt eten en slapen, kortom.... ik zie het wel positief. Drenthe is al enthousiast, in Zeeland is ook nog genoeg ruimte voor wat nieuwbouw

Kaaskopje, die eerst maar eens rustig afwacht.

liora

liora

20-09-2009 om 09:29

Ja leuk!

Oh lijkt me geweldig! Ik vind de OS altijd geweldig om naar te kijken en in eigen land, misschien zelfs eigen stad, wat wil een mens nog meer?

In 2028 zijn mijn zoons 19 en 25, dat moet toch super zijn om samen met hen lekker sportwedstrijden te gaan kijken?

Liora

reina

reina

20-09-2009 om 09:31

Alsjeblieft niet

Ik ben niet representatief, want ik heb niks met de Olympische spelen, ik zie alleen een heel grote zak met euro's die erin geplemp gaat worden, ten koste van andere zaken die ik vast veel belangrijker vind. En tegen die tijd heb ik pensioen, wil dan vast vaker tv kijken en moet er niet aan denken maanden overgeleverd te zijn aan alleen maar OS-nieuws ! Alhoewel, misschien de ultieme reden om een hele lange reis te gaan maken....

Sancy

Sancy

20-09-2009 om 09:40

Nee!

Al die wedstrijden van de OS worden meestal overdag afgewerkt, de series dan in ieder geval, en dan kan ik niks volgen omdat ik op mijn werk ben. En als het niet overdag is, dan op een andere onmogelijke tijd zodat andere werelddelen anders geen primetime live OS beelden kunnen zien. Ik wil de OS ergens waar ik van 18 tot 24 uur de beste en leukste en mooiste wedstrijden live kan volgen

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2009 om 14:36

Sancy

Ja maar dat is ook als Nederland er niet in slaagt het binnen te halen dan ook maar de vraag. Het gaat om en om naar een ander werelddeel. Als Europa dan aan de beurt is zit je evengoed op je werk tijdens de daguitzendingen.

Coco

Coco

20-09-2009 om 14:56

Liora

"In 2028 zijn mijn zoons 19 en 25, dat moet toch super zijn om samen met hen lekker sportwedstrijden te gaan kijken?"
Gelukkig ben je niet het soort moeder dat nu al besloten heeft dat haar zoons gaan meedoen en minimaal een medaille moeten winnen.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 15:22

Ik probeer

mijn dochter zo ver te krijgen dat ze gaat vrijwilligeren in 2012. Maar ze wil graag meedoen Dat lijkt me niet te gaan lukken nu met haar studie, maar ach, een mens moet wat te dromen hebben.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

20-09-2009 om 15:53

Liora tv

Liora:
"Oh lijkt me geweldig! Ik vind de OS altijd geweldig om naar te kijken en in eigen land, misschien zelfs eigen stad, wat wil een mens nog meer? In 2028 zijn mijn zoons 19 en 25, dat moet toch super zijn om samen met hen lekker sportwedstrijden te gaan kijken?"
Voor de TV dan toch - je dacht toch niet dat je toegangskaartjes kreeg cq kon betalen?

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 16:39

Tuurlijk wel tinus

Mensen die in steden wonen waar wedstrijden worden afgewerkt, mogen toch gewoon gratis naar binnen? Wij benne toch allemaal hollanders, het benne toch onze spelen? Ik ga er van uit, dat er, gekoppeld aan het EPD gewoon kaartjes worden toegestuurd aan iedereen die kan lopen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 16:40

Cobi

Annemarie is er zelfs in gebléven volgens mij, in die Spelen. Dat was inderdaad in de jaren 80, olv die vreselijke A. Geesink. Brrrrrr.

Tirza

Ja gaaf met onze dochters

(al dan niet met aanhang) die dan ook 25 en 19 zijn en ik zal dan zeker kaartjes kopen voor de opening en de 100m als dat kan. Er zijn mi voldoende stadions, hier en daar wat opknappen, het mag best een 'gezellig nederlandse' spelen worden, het hoeft van mij dus niet high tech Japans of over the top Amerikaans en dan wat nieuws laten bouwen door een jonge Nederlandse architect en veel dingen laten doen door nederlandse ontwerpers (grafische en interieurontwerpers en modeontwerpers) want we hebben veel talent op allerlei vlakken.

geweldig, toen het ek voetbal in Eindhoven was toen vond ik het ook leuk, ik woonde in de schaduw van het stadion dus heb alles live vanuit mijn tuin mee kunnen luisteren

liora

liora

20-09-2009 om 19:47

Tinus

Hoi Tinus,

Natuurlijk krijg / koop ik kaartjes. Ik heb best goede contacten ten eerste, en ten tweede zal ik hemel en aarde bewegen. En van een voorronde steeplechase, of een eerste ronde voetbal kan ik ook al genieten. Gewoon erbij zijn, toeschouwer zijn bij de Olympische Spelen lijkt me super.

Liora

Tirza

Dank voor het aanbod, maar ons huis staat bovenop een parkeergarage waarin wij een plek hebben (gelukkig hebben we inmiddels ook een auto ).

Maar ik denk dat ik tegen die tijd, mochten de door mij aangeroepen hogere machten geen gehoor hebben gegeven, het huis met parkeerplaats maar voor een woekerprijs verhuur en zelf de wijk neem naar het buitenland.

Toen het EK hier was ging ik naar Schotland. Beviel me uitstekend.

Wat ze van mij nog wel een keer mogen organiseren hier trouwens, is de Gay Games. Ik zag destijds nou niet direct het nut van dat evenement, maar ik moet zeggen: de sfeer in Amsterdam was bepaald gezellig.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.