Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Olympische Spelen en Corona

Wat denken jullie hoe de Spelen gaan worden? Er vallen nu al mensen uit vanwege een Coronabesmetting. Hoeveel zijn er aan het eind nog over? En is het nog wel eerlijk als veel atleten niet meer mee mogen doen en in quarantaine moeten? En ik weet wel, van wie er niet is kun je ook niet winnen. Ik hoop dat het mee gaat vallen met de besmettingen en we gewoon kunnen genieten van allerlei sporten, maar ik vrees dat dat toch niet helemaal gaat lukken. Of ben ik nu te negatief?

En is het nog wel eerlijk als veel atleten niet meer mee mogen doen en in quarantaine moeten?

ja, atleten kunnen ook ziek zijn of hun been breken een dag voor de wedstrijd. Dat is toch precies hetzelfde.  Het is maar sport he? Als bij het turnen Simone Biles niet meedoet, wordt iemand anders eerste. Maar Simone Biles is dan nog steeds de allerbeste turnster aller tijden.   

'Het is maar sport he'. Ja, in mijn leven wel.  Maar voor topsporters is het alles wat telt, alles wijkt voor de ultieme prestatie, jarenlang - en vaak ook voor de mensen om hen heen. Dan is het wel héél zuur als je door een positieve test (wat niet altijd 'ziek' betekent, zoals 'gewoon ziek' worden een spelbreker kan zijn) niet kunt meedoen ondanks alle intensieve voorbereidingen. 

De Spelen hadden beter afgelast kunnen worden. Zo is er voor niemand wat aan. 

Wilgenkatje- schreef op 23-07-2021 om 12:06:

'Het is maar sport he'. Ja, in mijn leven wel. Maar voor topsporters is het alles wat telt, alles wijkt voor de ultieme prestatie, jarenlang - en vaak ook voor de mensen om hen heen. Dan is het wel héél zuur als je door een positieve test (wat niet altijd 'ziek' betekent, zoals 'gewoon ziek' worden een spelbreker kan zijn) niet kunt meedoen ondanks alle intensieve voorbereidingen.

De Spelen hadden beter afgelast kunnen worden. Zo is er voor niemand wat aan.

Absoluut mee eens. Dit hadden ze gewoon niet door moeten laten gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.