Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mamasan

Mamasan

11-12-2008 om 20:32

Onbegrijpelijke reclames

Weer tijd voor een reclamedraadje?
Een reclame die ik werkelijk niet begrijp is die van (volgens mij) Tele 2, met die zwarte schapen. Bedoelen ze nu dat je eigenlijk maar een schaapje bent als je met Tele 2 belt? Of is zo'n abonnement alleen maar voor zwarte schapen? Of denken ze dat sheep hetzelfde klinkt als cheap?
Nog een andere onbegrijpelijke is de radiocommercial (ik weet niet of hij ook op tv is) voor Ford Ka. Dan hoor je een vrouw opmerkingen maken tegen een vriendin: 'Hé, wat zit je haar leuk. Goh, nieuwe schoenen. En oh, die auto!, echt iets voor jou!'. Ik zou me bepaald lullig voelen als iemand zou zeggen dat een Ford Ka 'echt iets voor mij is'. Dat is toch geen selling point, bij zo'n gek truttig autootje?
Iemand nog iets anders opgevallen de laatste tijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mijn man

is de uitleg van de TELE2 reclame dat dat bedrijf het zwarte schaap van de telecomsector is omdat ze zo goedkoop zijn. Dus als je je door de hoge prijzen buitengesloten voelt om een abonnement te nemen dat echt bij je past, dan zit je bij tele2 goed.
Ik snapte m ook niet namelijk en na enig denken kwamen we dus hierop...

Die Ka reclame ken ik niet maar ik geloof niet dat een Ford Ka met welk argument dan ook aan mij verkocht zou kunnen worden

Rotschaap

Gisteren nog tegen elkaar opgemerkt dat die tele2reclame ons inmiddels de neus uitkomt.

Het is denk ik een combinatie van 2 dingen: als je origineel bent (het 'zwarte schaap') pas je bij ons, en verder inderdaad de misvatting dat cheap net zoiets is als sheep.

Jammer dat het Offerfeest aan dit beest voorbij is gegaan, kan ik alleen maar zeggen.

Groeten,

Temet

Nee

Want ik zap postbankreclames altijd direct weg. Ik weet niet wie ik ergerlijke vind, Jan M of Wouke van S, maar ik denk eigenlijk de eerste.

Groeten,

Temet

Jujube

Jujube

12-12-2008 om 11:01

En die over

En die over recyclen snap ik niet. Een man die met een handdoekje om of zoiets een spaarlamp komt inleveren. Ik begrijp de clou niet. En ik ben nog wel een brunette!
Groet,
Jujube

Uitleggen?

Ik ga echt niet nadenken over reclames die ik niet begrijp. Hadden ze maar wat beters moeten verzinnen. In de categorie vreemd geformuleerd heb ik er nog wel eentje. Er loopt nu een reclame waarin een meneer voorbijgangers lastig valt met de vraag: "Het is groen en het zit vast, wat is dat?" Mijn eerste impuls is dan "een rochel", maar het schijnt over wat anders te gaan

Gerdina

Gerdina

12-12-2008 om 13:16

"dat is niet mijn man"

Er is ook een reclame voor schoonmaakspul voor de badkamer. Antikal ofzo? Waarin een man en een vrouw en een monteur(?) in de badmkamer staan. Die vrouw en die monteur hebben het dan over die antikal. Waarop die monteur iets zegt van "dat wist uw man niet". Waarop zei zegt:"dat is niet mijn man". Einde reclame. Kan iemand mij uitleggen wat ze hiermee bedoelen, bedoelt ze dat ze wel beschikbaar is? Maar wat doet die man dan in de badkamer?

Bij die van Tele2 vind ik ook nog eens heel irritant dat 'ie volledig in het Engels is.

Jujube

Die reclame over recyclen vind ik niet echt reclame, om eerlijk te zijn. Als je ziet met wat voor onnozele blik de medewerker het te recyclen voorwerp aanneemt en bekijkt, doet vermoeden dat hij ook geen idee heeft wat hij ermee aanmoet en het maar in de grote bak restafval zal kieperen

Faith

Faith

12-12-2008 om 13:48

Krant

In de krant vanochtend stond : cheap, met het zwarte schaap erbij. En toen snapte ik hem dus...
Maar leuker wordt ie er niet van...
Faith

Faith

Faith

12-12-2008 om 13:51

En deze: walgelijk!

Op de radioik geef ongeveer de tekst weer) "In China wordt een geslaagde transactie zo gevierd": (hierna hoor je een meisje vragen om haar op te pikken/haar te kiezen) "Gelukkig kun je goedkoop naar je vrouw bellen dat je niet anders kon"(ongeveer de strekking van de reclame).
Ben ik nou gek of hebben ze het hier over prostitutie in China wat je dan goed kan praten tegenover je vrouw door met Smart bellen/Amatus te bellen ??? Walgelijk toch? Of snap ik het gewoon niet? Faith

Ja die heb ik ook gehoord

Vreselijk die van dat Chinese meisje. Ik had hem net zo begrepen als jij hoor. Hoe verzinnen ze het?

Ik koop het dan ook principieel niet...

als ik een commercial niet begrijp op vreselijk irritant vind

Xyda

tonny

tonny

13-12-2008 om 09:47

Die zakelijke transactie vieren

inderdaad een walgelijke reclame! Ik weet niet hoe hij bedoeld is (???) maar het komt afschuwelijk over!

Van welk bedrijf is het eigenlijk?

tonny

Faith

Faith

13-12-2008 om 09:56

Tonny

Smart Bellen of Amatus. Ik denk dat we er een mail aan moeten wijden, wat vinden jullie? Wie is daar goed in? Faith

Tango

Tango

16-12-2008 om 21:06

He he ik weet hem weer

Ik kon er maar niet opkomen welke reclame het nou was, maar nu zag ik toevallig net een soortgelijke. Het gaat om die van Agis waarbij ze zoiets zeggen: wij werken met mensen die zelf uit de zorg komen. Dan zie je iemand die opeens tegen een werknemer zegt: zeg eens aaa en die man staat daar dan met zijn mond open....Ik snap er niets van.
Nu zag ik er een met een man die bij een vastgelopen kopieerapparaat stond. Een agis-medewerker wees hem op zijn verkeerde houding (schouders laag, buik in etc.) Die kon ik nog vatten, maar die andere.......?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.