Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ziek

ziek

22-01-2013 om 09:58

Onbeleefd en onkundig baliepersoneel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anne

Anne

25-01-2013 om 09:48

Ziek

Hallo,

Ik heb ook al aardig wat ervaring met "witte jassen" en alles wat daarbij hoort...

Ik denk dat je simpelweg pech hebt gehad. Zowel bij artsen als bij baliepersoneel vind je hele geschikte mensen, als helaas ook types waarvan je denkt "hadden ze geen ander beroep kunnen kiezen ?".. Ook artsen maken het soms erg bont met hun botte gedrag.

Ik ben ooit eens geholpen door een vloekende en mopperende uroloog (richting zijn assistentes) omdat het hem niet snel genoeg ging. Hij gaf me dan wel een hand, maar keek me niet eens aan. Na afloop van de behandeling kreeg ik excuses van de assistentes voor zijn horkerige gedrag. Ongetwijfeld een kundig arts, maar een 4-jarige opleiding "sociale vaardigheden" was ook wel op z'n plek geweest. Hij moest zich schamen om zo met patienten en personeel om te gaan

En zo heb je eveneens uiterst vriendelijk baliepersoneel, en helaas ook een stel chagrijnen wat zich alleen maar op het weekend kan verheugen.

JUIST als je ziek bent komt alles harder aan dan wanneer je gezond binnen huppelt.. Begrijpelijk !

Deels kwestie van acceptatie, deels ook; toch voor jezelf opkomen als je vindt dat je onheus bent behandeld. Bel er achteraan, eis uitleg en indien nodig: dien een klacht in... Je hoeft beslist niet alles over je kant te laten gaan !

Ik wens je alle sterkte toe !

grt. Anne

Tango

Tango

25-01-2013 om 14:21

Het blijven mensen natuurlijk

En mensen maken fouten. Maar dan nog, soms heb je veel pech. Een vriendin van mij bijv., pas bevallen, ik was erbij, werd na de bevalling minuten lang alleen gelaten in de douche! Vond ik erg slordig, ben er dus bijgebleven en heb haar helpen aankleden e.d. Toen we bijna klaar waren kwam de verpleegkundige weer. Had ineens haast en begon ons op te jagen want dan kon ze ons naar boven brengen naar de kinderafdeling waar het kindje lag. Kun je je voorstellen, opgejaagd worden als je net bevallen bent! Eenmaal boven moest er weer naar de afdeling gebeld worden als ze weer terug wilde naar beneden. Ik mocht haar niet allen brengen. Vervolgens moest ze dus zeker een half uur wachten tot ze gehaald werd. En dat terwijl je na zo'n bevalling weleens wilt rusten natuurlijk. Vond ik ook allemaal erg slordig.

En wat betreft druppelen heb ik ook nog wel een ervaring. Man moest ook een keer naar de oogarts, was alleen gegaan en dat was prima had oogarts de keer daarvoor gezegd. Werd hij toch onverwachts gedruppeld, gelukkig maar in 1 ook maar moest nog 20 minuten terug rijden met de auto met felle zon. Hij dus met 1 oog dicht teruggereden. Doordat hij geen diepte kon zien kreeg hij op een haartje na een slagboom van een brug op zijn dak. Door het oog van de naald dus, wat was ik boos op die oogarts!

Ziek

nee,hoor ik vind je ook geen zeur, kan me levendig voorstellen dat je, als je je al beroerd voelt : a. al minder kunt verdragen en b. dat je het gewoon slecht trof met de assistentes/baliedame..

Ik schaam me soms ook wel voor mn collega(s) en soms schaam ik me ook wel voor mezelf (meestal omdat ik te familiair doe ipv zakelijk, en dat verdraagt niet iedereen en dat praat ik ook niet goed)

Je klachten zijn wel degelijk terecht!

Ja die bedoel ik

Nee, bij jongste heeft het meten zonder geen enkele zin. Als arts ziet dat ze zit te wachten zegt ze het meteen tegen de assistentes...zo van druppel die maar meteen. Dat staat dus ook in haar dossier. Dat ze meteen gedruppeld kan worden. Dat bespaart tijd en gewacht voor niks. Als we binnenkomen en het dossier open gaat wordt ze ook meteen gedruppeld. Meten voor die tijd gebeurd niet eens meer...of het is op afspraak dus dan weten we het al 3 maand ervoor...zo van de volgende afspraak gaan we het maar weer 's een keer proberen.
groeten albana

klant

klant

28-01-2013 om 09:05

Ongelijkheid

Ik vergelijk het wel eens met een situatie op straat. Stel dat je daar vriendelijk om informatie vraagt aan iemand en je wordt afgebekt dat je meer afstand moet houden (achter de lijn gaan staan), of dat iemand gewoon door kletst met zijn metgezel en jou laat staan. Dat zou je onbeschoft vinden en je zou dienovereenkomstig reageren. Maar in een medische praktijk ben je afhankelijk. Daar kun je niet weglopen en iemand anders opzoeken, dat kan op straat wel. Dan heb je dus twee keuzes: 1. Je een onbeschofte behandeling zwijgend laten aanleunen en doen wat er gesnauwd wordt. 2. Er iets van zeggen of protesteren. Doe je twee, dan wordt dat tegenwoordig al snel opgevat als " agressief tegen een hulpverlener" of " overassertief" of " heeft er geen begrip voor,dat je nu eenmaal moet wachten." Ja ja.
Ik zeg er vaak wat van als me dit overkomt. Op een vriendelijke manier. Maar dan vallen ze evengoed van hun stoel, want je tast hun machtspositie aan. Het is -echt- niet de bedoeling dat de patient ergens iets van vindt. Maar ik heb mijn waardigheid, ook als ik ziek en afhankelijk ben. Dus: " ik zou het plezierig vinden als u dit wat vriendelijker zou zeggen". En soortgelijke reacties. Ik lig er namelijk verder niet wakker van wat een mevrouw die te dom is om haar werk goed te kunnen doen (beleefd te woord staan hoort bij haar werk), van mij vindt.

MimiKok

MimiKok

28-01-2013 om 17:37

Klantvriendelijk

Ten alle tijden moet baliepersoneel klantvriendelijk blijven maar ik heb mij toch zo vaak verbaasd over patienten die de privacy van andere patienten schenden.
Daar is die streep voor! Staan mensen iets af te spreken voor onderzoeken komt er vrolijk iemand naast staan die even komt melden dat hij of zij er is en dan en passant naar de papieren kijken. Dat kan toch niet? Dat gebeurde heel vaak, ik bleef wel beleefd en vroeg dan of men achter de streep wou wachten maar soms kwam er toch ongewild iets van irritatie bij mij boven. En neen op straat heb je dit soort privacygevoelige situaties niet dus daar gebeurd dat ook niet.

klant

klant

28-01-2013 om 18:33

Die streep

Is volstrekt onvoldoende. Sta ik bij de balie van de huisarts, staat er een rijtje achter me in dezelfde ruimte. Die streep is geen geluidswal hoor. Vraagt die assistente: waarvoor is de afspraak, wat zijn de klachten? Weiger ik dat in het openbaar te bespreken, wordt ze zeer geïrriteerd. En nee, het kon die keer niet telefonisch. Vind ik trouwens ook heel slecht, dat ik vanuit de wachtkamer kan meeluisteren hoe ze mensen afpoeiert " nee, 2 dagen koorts, dan moet u het echt nog even aanzien" bah.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-01-2013 om 23:52

Mimi

Dat snap ik op zich wel, hoewel die willekeurige patient het natuurlijk ook niet kan helpen dat hij al de 10e die dag is waartegen je dit moet zeggen. Je irritatie is daarom niet helemaal terecht. En bovendien als echt heel veel mensen daarmee de fout in gaan, lijkt mij dat er ook iets niet klopt aan het systeem. Je kunt de symptomen aanpakken, maar vaak is het beter om de oorzaak van het probleem aan te pakken. Dat is toch iets wat in de gezondheidszorg niet vreemd zou moeten klinken.

Verder wordt er in het voorbeeld gesproken over een wachtkamer in verbouwing en een amper zichtbare streep. Tja, dat is dan toch wel vragen om onduidelijkheid...

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2013 om 16:26

Absoluut

Het kan absoluut

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.