Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

An Anas

An Anas

07-11-2012 om 23:24

Onbetrouwbare mensen

Er kwam vanavond om 21.30 uur een vrouw aan de deur, man deed open. Vrouw vroeg om een hark want ze moest nog plantjes in de tuin! zetten. Ze woonde in een straat verderop en niemand had een hark... Man ging braaf de hark pakken en ik stond toen gelukkig al bij de voordeur ( ik vond het direct een vaag verhaal). Ik wilde man niet afvallen en ging de vrouw uithoren ( waar woon je dan precies etc) en ik heb er even goed staan te bekijken. Ze kwam wat druk en hyper over en kende haar buren niet. Ik heb de deur even dichtgedaan om te kijken waar man bleef. Man kwam met een klein kinderharkje terug, hebben we ook niet meer nodig, maar nee ze moest een grote hark hebben. Vrouw vertrok... Man vond het toch wel een raar verhaal... Ik was verbaasd over zijn reactie, toen we het er over hadden snapte hij pas dat het niet klopte. Ik vond het eigenlijk verbazingwekkend hoe verschillend we reageerden. Als ik open had gedaan had ik haar staan uithoren en afgepoeierd. Ik vond het zeer vreemd dat ze haar buren niet kende. Man heeft uiteindelijk nog de politie gebeld om het te melden. Op deze wijze binnenkomen (en je weglokken bij de deur) komt hier regelmatig voor. Wat zouden jullie doen? Hoe goed is je mensenkennis?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

08-11-2012 om 00:36

Ik ben niet wantrouwend, maar om een hark vragen half 10 's avonds, dus IN het donker, om plantjes in de tuin te zetten??

Vriendelijk doch kordaat "hebben we niet" en dan de deur dicht.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2012 om 02:14

Oei

Onze hark staat gewoon tegen het huis aan geparkeerd, dus als het een onbetrouwbare dame was, zou ze de hark gewoon kunnen pakken. Maar als de hark in de schuur had gestaan, dan had ik om half 10 geloof ik ook gezegd dat we geen hark hadden, of gezegd dat ik de hark niet in het donker ging zoeken en dat ze de volgende dag maar even terug moest komen. Ik had ook argwaan gehad. Wie belt er nou om die tijd aan voor een hark?

Slecht verhaal

Wat mij opvalt is wat een enorm slechte smoes om binnen te komen dan, dat verhaal van die hark (grote kans dat die buitenom te vinden is, dus dan komt ze nog niet binnen) en het tijdstip dat totaal niet past bij wat ze ermee wilde doen.
Als ze dan zo nodig mensen wil oplichten of er binnen wil komen, kan ze dan niet een betere smoes bedenken?
Vaag verhaal. Ik zou vragen of ze wel goed wijs is.
groeten albana

Ilva

Ilva

08-11-2012 om 10:47

Kijken of je thuis bent

Ik heb wel eens gehoord dat mensen de meest vreemde dingen vragen (ook bijv. Is .... thuis, en dan een hele bijzondere naam die je bijna nooit hoort) alleen maar om te zien of er mensen thuis zijn. Geen reactie, dan inbreken. Wel reactie, er is dus iemand. In dit geval hadden ze zelfs even de tijd om in de gang rond te kijken. Eng hoor.

Evanlyn

Evanlyn

08-11-2012 om 10:51

Gaslek

Mijn vader van 85 had laatst iemand aan de deur die zei dat er een gaslek was geconstateerd en dat hij even moest kijken. Vervolgens ging hij het huis doorsnuffelen. Gelukkig wist mijn vader hem er op rustige toon van te ovetuigen dat hij niets van waarde bezat. Hierbij dus een waarschuwing voor deze truuk, waar ik zelf misschien ook nog wel in getrapt zou zijn.

mix

mix

08-11-2012 om 11:19

Even

even de politie bellen. Hier een vergelijkbaar verhaal waarin ik diverse niet kloppende details hoorde en het daarom niet vertrouwde. Politie gebeld de dag erna en die bedankte me voor de tip want het was een oplichter en nu wisten ze dat hij nog steeds actief was, enkel nu in een andere buurt. Googlen heeft ook zin, ik vond in mijn stad een vergelijkbaar verhaal met dezelfde poging tot oplichten/geld aftroggelen

Annie

Annie

08-11-2012 om 14:59

Kaartjes en collectes

Ik had in korte tijd 's AVONDS zelfs 2x rare snuiters aan de deur.

De een verkocht kaarten voor zieke kinderen (had wel een set kaarten in de hand) maar het was ook rond 21.30 uur en sigaret in de mond.

De andere avond collecteerde er een voor een vage organisatie die ik niet kende.

Beiden gelijk afgepoeierd met het verhaal dat ik 's avonds niks geef/koop..

De kaartenverkopersorganisatie had ik onthouden en gelijk op google gekeken. Kwam direct de site van Radar in beeld die meldde dat het oplichters waren. Gemeld bij de politie en die is er meteen achteraan gegaan, helaas waren ze al spoorloos, maar het geeft maar aan dat zulke verhalen vaak niet kloppen.

Annie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.