Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

judiths mama

judiths mama

28-11-2008 om 20:01

Ongewenst gebeld

Wat was ook alweer die website waar je aan kon geven dat je niet meer door Jan en Alleman gebeld wil worden?

Heb vanavond een cruise gewonnen waar ik niet op zit te wachten...

groetjes!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

28-11-2008 om 20:07

Infofilter.nl

enne... veel plezier op je tropische cruise, zonde om te laten schieten

MaximeM

MaximeM

28-11-2008 om 21:01

Ook gebeld

Hoi,

Ik ben vanavond ook gebeld voor de cruise...waarschijnlijk doen ze nederland weer aan Ik heb er even op gegoogled en zag ook een hele hausse aan klachten uit 2005, dus zo nu en dan komt dat gewoon weer terug. Bij infofilter zijn wij al lang en breed aangemeld en ik heb dan ook zelden tot nooit last van verkoop telefoontjes maar helemaal eraf komen lukt volgens mij niet.

Maxime

Bastet

Bastet

29-11-2008 om 07:41

Ohja

Ik win die cruise regelmatig,zo leuk!
Maar sinds ik infofilter aan het werk heb gezet,ben ik van de cruises af...
Bastet

Jolijt

Jolijt

29-11-2008 om 09:23

Kun je ook klagen ...

als bedrijven het infofilter negeren?
Wij zijn ook al tijden aangemeld, maar van de week werd ik gebeld door kidsclub iod... dat zijn zeer vasthoudende malloten die me nu al voor de vierde (en laatste want verder geen kinderen meer) een leerpakket willen aansmeren.
Ook een energieleverancier ontdook deze maand het filter.... op die manier heeft het toch minder zin.

Guinevere

Guinevere

29-11-2008 om 10:46

Cruise

Zeker een cruise op dat schip dat in quarantaine is vanwege het noro-virus???
Ik heb me laten vertellen dat vanaf 1 juli alle bedrijven verplicht worden het register van infofilter te raadplegen. Nu is dat nog vrijblijvend, maar vanaf die datum kan de telefoonterreur aardig afnemen.
Ik poeier degenen die nu tóch nog bellen meestal af met de mededeling dat als ik iets van ze nodig heb, ik zelf wel contact op had genomen. Hebben ze meestal niet van terug.

Geheim nummer

Sinds we een geheim nummer hebben, zijn we pas echt van de overlast af. Dus hoe vervelend ik het aan de ene kant ook vind dat ik niet gewoon op te zoeken ben voor goedwillenden, dat geheime nummer koesteren we voorlopig nog maar even.

Kidsclub

Zou het kunnen dat die kidsclub een club is die aan je gegevens is gekomen doordat je ooit zo'n cadeaudoos hebt besteld? Het zou mij niet verbazen als dat soort lui buiten infofilter omgaan (ze hebben de gegevens uit andere bron op min of meer nette wijze gekregen namelijk).

Weet niet of het zo is hoor, maar zou het me kunnen voorstellen.

Groeten,

Temet

Pelle, theoretisch bezien wel

Ja, theoretisch bezien zou ik door zo'n randomgenerator gebeld kunnen worden. Het is één keer gebeurd, een half jaar nadat we voor het eerst een geheim nummer hadden. In de tien jaar erna nooit meer.

juno

juno

29-11-2008 om 14:52

Nummer melder

Dan zie je wie het is en zegt het onbekend dan neem ik niet op.

reina

reina

29-11-2008 om 15:21

Onbekend

Niet opnemen bij 'onbekend' blijf ik raar vinden, ik wordt hel vaak door 'onbekend' gebeld en meestal zijn het serieuze telefoontjes. Veel mensen hebben, om alerlei redenen, hun telefoon op die optie ingesteld.

Precies reina

Ik kan ook bellen

judiths mama

judiths mama

29-11-2008 om 16:15

Bedankt!

Ik ga hem maar bij mijn favorieten zetten, want het is niet de eerste keer!

Saskia

Minet

Minet

29-11-2008 om 17:11

Juno, dat is niet handig

Er zijn veel bedrijven etc. die bellen zonder nummerherkenning, ik zou daardoor bv. nooit een telefoontje van mijn baas opnemen. Staat wel vreemd toch?
Groetjes, Minet

juno

juno

29-11-2008 om 18:24

Minet

Als het echt belangrijk is dan laten ze wel een boodschap achter.

Rafelkap

Rafelkap

29-11-2008 om 19:53

Http://www.infofilter.nl

Dit zoek je denk ik: http://www.infofilter.nl
Of ben ik nu spuit elf?

Rafelkap

Rafelkap

29-11-2008 om 19:55

Onee - verkopers aan de deur?

al genoemd
Ik zou alleen nog wel willen weten hoe ik aan ongewenste verkopers aan de deur kan ontkomen. Van de nuon enz.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2008 om 20:03

Judith's mama

Ik noem het altijd maar even in dit soort draadjes: infofilter helpt tót er weer iemand uit je gezin een telefoonnummer achterlaat op internet. Dan zit je weer in de bestanden van bedrijven. In dat geval moet je je dus weer aanmelden bij Infofilter, vervolgens hangt het er een beetje vanaf wanneer het weer tijd is voor de aangesloten bedrijven om hun adresbestanden via Infofilter te updaten. Ze doen dat elke 2 maanden. Als de bestanden zijn bijgewerkt wordt je door de aangesloten bedrijven niet meer gebeld, tja tot er weer een nummer achtergelaten wordt, enz..

MaximeM

MaximeM

29-11-2008 om 23:23

Nooit nummers achtergelaten

Hoi,

Hier zijn we met zijn allen er heel erg van bewust geen nummers of e-mail adressen achter te laten op internet, maar toch hebben we echt zo nu en dan nog een telefonische verkoper aan de lijn. Het is wel heel veel minder dan vroeger (nu is het ongeveer 1x per 2 maanden) en ach..ik poeier ze wel af hoor.

Maxime

Christine

Christine

01-12-2008 om 20:01

Onbekend nummer: dan niet opnemen

Ik word ook regelmatig gebeld door onbekende nummers. En net als Juno: als het belangrijk is dan spreken ze maar in. Onze voicemail werkt gewoon.
Ik heb gewoon geen zin om elke keer nee te verkopen....

Puck2

Puck2

02-12-2008 om 13:10

Christine

Wij hebben ook een onbekend nummer en als ik iedere keer jouw voicemail moet inspreken en jij het niet de moeite vind om voor mij de telefoon op te nemen dan zou ik toch op een gegeven moment niet meer bellen. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in alleen maar verkopers maar op één of andere manier heb ik dan geen zin om altijd de voicemail in te spreken en te wachten tot iemand mij terug belt. Vind het op één of andere manier ook ongastvrij overkomen.

Limi

Limi

02-12-2008 om 14:01

Puck2

Je kunt je nummer toch aanzetten? Dat iemand anders het kan zien, bedoel ik.

Als iemand daar geen zin in heeft, vind ik het ook niet minder netjes van mij om het dan niet op te nemen. Ik vind het gelijkwaardig qua beleefdheid. Jij niet, dan ik ook niet

Overigens neem ik af en toe een steekproef door wel op te nemen, maar het is noooooit een privé-persoon.

Puck2

Puck2

02-12-2008 om 16:09

Limi

Volgens mij kan dat zichtbaar maken wel als je het handmatig hebt afgeschermd, maar als je als een geheim nummer geregistreerd staat bij je provider weet ik niet of dat kan. Dus dat is helemaal geen kwestie van "geen zin hebben in" maar meer in technische mogelijkheden. En hoe moet ik van te voren weten dat ik naar iemand bel die nummerherkenning heeft en die onbekende nummers negeert? En in mijn omgeving hebben veel mensen een onbekend nummer, zeker een kwart van de telefoontjes die ik krijg is "nummer onbekend" en zijn privé-personen. En door ons geheime nummer worden we nooit gebeld door telemarketeers.

reina

reina

02-12-2008 om 18:26

Puck2

"En in mijn omgeving hebben veel mensen een onbekend nummer, zeker een kwart van de telefoontjes die ik krijg is "nummer onbekend" en zijn privé-personen"
Ja, hier ook en ik vind dat mensen daar voor mogen kiezen. Voicemail inspreken doet lang niet iedereen, zeker niet als je dat elke keer moet doen.

Limi

Limi

02-12-2008 om 18:28

Ach

Je kunt niet alles hebben

In principe kies je in beide gevallen voor je eigen gemak, maar of je wordt niet gebeld door de telemarketeers, of je vrienden herkennen je nummer. Andere mensen gaan natuurlijk niet voor JOUW gemak kiezen door alle onbekende nummers op te nemen.

mijk

mijk

02-12-2008 om 18:52

Mans werk heeft een onbekend nummer

dus neem ik dan op met alleen hallo en dan gaat iemand me meteen een hypotheek aansmeren

Zussie

Zussie

03-12-2008 om 10:59

Geheim nummer

Er bellen mij wel eens mensen met een geheim nummer en dus 'onbekend' op de display van de telefoon. Beetje lomp om altijd maar die mensen het antwoordapparaat in te laten spreken.

judiths mama

judiths mama

03-12-2008 om 14:01

Goeie tip, kaaskopje

Mijn meiden zijn nog iets te klein, om hun telefoonnummer achter te laten op internet. Maar ik bedenk me nu dat ik het zelf nog wel eens doe als ik bijvoorbeeld informatie opvraag. Als ik mijn adresgegevens achterlaat en ze vragen ook nog om mijn telefoonnummer, dan denk ik: als ze mijn gegevens al hebben, kunnen ze toch wel mijn nummer achterhalen. Dus zet ik het er maar bij. Toch iets om even in de gaten te houden.

Saskia

Inderdaad goeie tip

He, dat wist ik niet, dat je weer opnieuw door de bedrijven opgenomen kunt worden in hun bestand. Goeie tip, ik hou het in de gaten!
Ik ben gelukkig nu al enkele weken niet meer gebeld, nadat ik me een week of vijf geleden heb aangemeld bij infofilter. Aanleiding voor die aanmelding was dat ik ben uitgescholden door een callcenter medewerkster toen ik niet in wilde gaan op een aanbod van een telecombedrijf. Ik zit er echt niet op te wachten om voor k*tw*f uitgemaakt te worden....... (echt gebeurd!!!)

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2008 om 00:36

Ik geloof je hoor

Je hoort de raarste verhalen. Helaas komt het omgekeerde ook vaak voor. Jammer dat mensen elkaar zo behandelen.
Als je ergens een telefoonnummer in móet vullen, dat gebeurt wel eens, dan kun je ook nullen invullen of 06-00000000. In veel gevallen lukt dat.

reina

reina

04-12-2008 om 07:05

Ziekenhuis etc

Als artsen, ziekenhuizen etc bellen gaat dat hier ook altijd met 'onbekend', ik spreek hen dan liever gelijk en niet via terugbellen na voicemail.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.