Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

alleen

alleen

19-08-2010 om 15:07

Ontspanning bij volwassen

Wat doen jullie zo als 's avonds en in het weekend als jullie klaar zijn met werken. En ook graag vermelden als je kinderen hebt. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie de vrije avonden en weekenden inplannen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

19-08-2010 om 15:32

Zoveel!

Elke dag in ieder geval wandel ik nadat onze zoon op bed ligt een uur met 1 van de 2 honden (heeft meer energie kwijt te raken als de oudere). Op mijn hele werkdagen hang ik daarna vooral met manlief voor de buis of lig op de bank met mijn laptop op schoot te internetten. Op mijn vrije dag of halve werkdag verschilt het per week. De ene week doe ik niets om vervolgens met een vriendin af te spreken. Huishoudelijke klusjes doe ik nooit in de avond uren in ieder geval. In het weekend zien we altijd wel mits er een "verplichte" verjaardag is. Voor de rest is het vooral spontaan en zien we wel. Het ene weekend zijn we thuis, het volgende weekend kunnen we ergens heen gaan. Maar het liefst in mijn avond en weekend uren niets wat een "moetje" is in ieder geval. De HH klussen doe ik enkel overdag op mijn vrije dag en halve werkdagen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2010 om 15:35

Erg weinig

Tv kijken, computeren, boodschappen doen, de was, een afwas, uitslapen. De kinderen zijn inmiddels 17 en 19, dus in principe gaan die hun eigen gang.
Als ik werk kom ik om kwart voor 7 of kwart voor 9 thuis. In het eerste geval eten we dan. Daarna afwassen, ik doe de was erin en vervolgens ga ik op de computer of kijk ik tv. Man gaat vaak 's morgens al een tijd op de computer en kijkt 's avonds vooral tv of leest. We hebben de kinderen inmiddels over het algemeen zo 'gedrild' dat het eten klaar is als man en ik beiden werken. Dat lukt bij het ene kind beter dan bij de andere. Dat scheelt natuurlijk heerlijk in hoeveel tijd er voor ontspanning overblijft naast het werk.

margje van dijk

margje van dijk

19-08-2010 om 16:58

Vakantietijd, nog even

De clubjes zijn nog niet allemaal begonnen, één kind heeft nog vakantie, dus we staan nog wat in de relaxmode, maar van een standaard week zien de avonden er voor mij meestal zo uit:

- 2 avonden zing ik in een koor, één keer ga ik meestal daarna met een groepje nog even de kroeg in;
- 1 avond ga ik fitnessen (nou ja, avond, dan ga ik van 7 tot 9 en ben ik daarna weer thuis);
- gemiddeld 2 avonden (soms vaker) werk ik wat, achter m'n computer dus;
- een aantal keer kijk ik met m'n man een DVDtje (meestal rond 11 uur 's avonds). We hebben samen heel Sopranos gekeken, heel Six Feet Under, Dexter, The Wire (nog niet helemaal uit), op dit moment kijken we op TV "In therapie". Straks komt daar In Treatment bij, en Mad Men. Soms zijn we helemaal hooked en kijken we zo vaak als maar mogelijk is, maar we doen ook wel eens maanden niks.

Incidenteel:
- ik wil ook nog wel eens een was wegwerken 's avonds, of wat kledingreparaties verrichten met de naamachine.
- ik klooi graag met foto's, op de laptop (van die boeken maken, waarvoor ik dan natuurlijk soms foto's ook nog wil bewerken en zo)
- forummen
- met een vriendin afspreken (maar ik zie al mijn vriendinnen al standaard op mijn kooravonden)
- m'n moeder of m'n zus bellen
- een film kijken met de kinderen. (Op TV of per DVD, vorige week hebben we The Pink Panther zitten kijken).
- etc.

Margje

Maxime.M

Maxime.M

19-08-2010 om 17:39

Niet veel bijzonders

Meestal:
-tv kijken (of een film op filmnet)
-op internet surfen
-nog wat werk doen op de computer (toch wel een keer per week)
-boek lezen
-ondertussen met man en kinderen kletsen die ook tv kijken of computeren of lezen
-was opvouwen (een keer in de week, duurt een uurtje, dan kijk ik ondertussen tv)

Incidenteel:
-uit eten met vriendinnen
-bij vriendinnen thuis eten
-bellen met vriendin
-naar de film

Huishoudelijk werk doe ik verder overdag wel even tussendoor (ik werk thuis)

Maxime

Maylise

Maylise

19-08-2010 om 17:54

Van alles

Hier thuiswonende kinderen in de leeftijd van 10 tm 26 + een leen kind van 8.

Wat ik 's avonds doe hangt van heel veel dingen af.

Op dit moment is het ramadan en omdat mijn man mee vast gaan nu mijn avonden op aan koken en familie entertainen Daarnaast zijn we bezig te verhuizen dus vrije tijd is heel ver weg.

In meer rustigere tijden wisselt het ook erg. Soms moet ik nog werk afmaken en dan werk ik de hele avond. Soms doe ik de administratie of een was of iets anders huishoudelijks.

Verder lees ik graag, kijk dvd's, speel spelletjes met de kinderen, help met huiswerk maken, luister naar verhalen van de oudere kinderen, drink thee met man en luister naar zijn verhalen (en vertel ook mijn verhalen, telefoon met vriendinnen of ga even internetten. Dat laatste doe ik trouwens meestal alleen als ik toch moet werken. Dan neem ik even een internet break van werk.

Verder ontvangen we regelmatig vrienden te eten 's avonds en die blijven dan meestal natuurlijk de hele avond (en soms ook nog de halve nacht. Er zijn hier altijd veel mensen over de vloer.

Een van de leukere dingen van ouder wordende kinderen is dat ik minder moe ben en dat er weer ruimte ontstaat voor andere dingen dan slapen. Heerlijk halve nachten met een glaasje, een waterpijp en wat goed gezelschap zitten te praten en te filosoferen. Dat kan nu gewoon weer. Ik heb zelfs minder slaap nodig dan voordat ik kinderen had. Dat doe ik dus heel graag en regelmatig.

Buitenshuis heb ik geen vaste activiteiten op dit moment. Mijn goede voornemen is om als we eenmaal verhuisd zijn misschien weer iets te gaan ondernemen. Wel gaan we regelmatig uit eten en naar het theater. Regelmatig is er een leuk concert of toneelstuk hier en dan ga ik meestal heen. Ik ga ook graag bij vriendinnen langs. Verder bezoek ik mijn moeder af en toe 's avonds. Meestal eet zij 's avonds bij ons maar ik vind het ook fijn om af en toe een keer alleen met haar te praten.

Maylise

Kiki

Kiki

19-08-2010 om 21:41

Zumba

een keer in de week, regelmatig uit eten met of uit met vrienden, internetten, heel veel lezen, spelletjes spelen met man en ik werk nog twee avonden in de week thuis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.