Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

18-05-2009 om 22:11

Onwaarschijnlijkheden in tv-series


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

19-05-2009 om 17:00

Tirza

Onder zestigers is deze acteur zeer populair,weet ik van mijn moeder..
Maar eerlijk gezegd,ik vind zestig niet zo oud.
Groetjes,Bastet

angel3

angel3

19-05-2009 om 21:07

Serie 24

Wat er allemaal gebeurd in de serie 24 binnen 24 uur.......na ja totaal ongeloofwaardig en echt niet meer leuk om naar te kijken....

Amarins

Amarins

19-05-2009 om 21:16

Afspraken maken

... ze worden wel gemaakt ("ga je vanavond met me uit eten"), maar het vervolg ("oke, waar spreken we af?" en "hoe heet dat restaurant??" en "waar is dat dan?") daar zien we nooit iets van.

mirreke

mirreke

20-05-2009 om 09:57

Time of death

dat bij een detective serie de forensisch arts nog maar nauwelijks ter plekke is en dan al de time of death nauwkeurig kan bepalen ("yesterday morning between 9 and 11"). Of dat een politie-agent een dergelijke uitspraak doet, zo uit de losse pols. Dan heb ik al gegeten en gedronken.
Judge Deed: wat ik zelf zo ongeloofwaardig vind (naast al die sexuele escapades) is dat telkens mislukkende uiterst onwaarschijnlijke complot om Judge Deed in een of andere val te laten lopen, vanwege conflicterende interne politieke belangen of zo.
Oh ook iets wat ik altijd lachwekkend vind. Bij actiefilms gaan de held en heldin na een spannende scéne waarbij ze nog maar net het vege lijf hebben gered en waarin het gevaar nog lang niet geweken is elkaar eens diep en langdurig in de ogen kijken, en elkaar vervolgens staan kussen alsof er niets anders op de wereld meer bestaat. Ik vraag me nou echt af of dat zo werkt... Ik geloof dat ik zelf alleen maar heel snel zou wegrennen.

Coco

Coco

20-05-2009 om 10:03

Heroes

Ik mag graag naar Heroes kijken (momenteel op de BBC). Dat zit natuurlijk helemaal vol onlogische dingen, maar OK, dat is ook de bedoeling. Maar dan moeten ze wél consequent blijven. Dus tussen alle onmogelijke dingen in kan ik me dan vreselijk ergeren aan het feit dat Claire oorringetjes draagt, terwijl het onmogelijk zou moeten zijn gaatjes te maken in haar lichaam.
Verder vond ik de eerste serie erg goed, maar het wordt nu wel steeds warriger. Ze maken het zichzelf ook erg moeilijk met al die alternatieve tijdlijnen: het is al vreselijk lastig om één tijdparadox goed uit te werken, maar in de serie zijn er al een stuk of zes voorbij gekomen.

Rafelkap

Rafelkap

20-05-2009 om 10:58

Jessica5

Alleen in series van Wim T. Schippers

Coco

Coco

20-05-2009 om 11:23

Nog een keer house

Als House om één of andere reden niet aanwezig is, wordt hij vervangen door Wilson (die is oncoloog en heeft op het vakgebied van House helemaal niets te zoeken) of Cuddy (de manager van het ziekenhuis nota bene). Ook lijkt er in het hele ziekenhuis geen andere chirurg aanwezig dan Chase (in het begin van de serie zag je nog wel eens een onbekende opereren, maar tegenwoordig is het altijd Chase).

Tihama

Tihama

20-05-2009 om 11:46

War of the worlds

Als man en ik een film gezien hebben op de beamer, dan gaan we daarna nog even de lijst met Goofs op imdb.com doornemen. Bij War of the Worlds is die lijst tamelijk oneindig. Vooral de categorie 'Factual Errors' en "Revealing Mistakes' is veel groter dan bij andere films. Voor de liefhebbers: http://www.imdb.com/title/tt0407304/goofs

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

20-05-2009 om 12:33

Dalziel and pascoe

Eén van de redenen waarom ik zo hield van Dalziel en Pascoe: meneer Dalziel peuterde in zijn neus en krabde aan zijn kruis. O, en hij rookte natuurlijk. Dat maakte de serie levensecht

Tirza

En in de ruimte

Pjieuw pjieuw van de laserwapens waar ze mee schieten... hoe kun je dat horen in het luchtledige?

Tihama

Tihama

20-05-2009 om 12:44

Pieuw

dat is voor de blinden toegevoegd aan de film

Tihama

Tihama

Tihama

20-05-2009 om 12:51

Crossing jordan

Tirza: volgens mij bedoel je die serie met die langharige krullerige brunette. Ik kijk die momenteel. Gisteren een aflevering waarbij Nigel, die alles, maar dan ook alles kan met computers helemaal over de rooie ging van een computercrash. Hij wilde liever honderden lijken een voor een opnieuw identificeren binnen 24 uur, dan proberen zijn computerprobleem op te lossen. Zo ontzettend onwaarschijnlijk.

Bovendien is het gedrag van die medewerkers zo geschift. Bij ons zouden ze allemaal allang ontslagen zijn. Ik kan maar niet begrijpen dat in de amerikaanse ontslagcultuur dit soort gestoord ongeleid projectielgedrag gewoon getolereerd wordt.

Oja, en na een aflevering van Crossing Jordan, waarbij de hele misdaadoplossing geleid lijkt te worden door de patholoog anatoom, keek ik naar de Mentalist, waar de hele patholoog totaal niet in beeld kwam en het allemaal te danken was aan een briljante slaapgedepriveerde voormalig kwakzalvende manipulator. Ik kan mijn tijd maar ergens mee vullen.

Tihama

Coco

Coco

20-05-2009 om 13:01

The mentalist

Bij één aflevering van "the Mentalist" hangt de hele ontmaskering van de dader op het feit dat ze als alibi het bijwonen van een voorstelling van "Peter en de Wolf" gebruikt. Jane zegt dan iets over de eend die wordt verbeeld door een fagot en zij beaamt dat.
Later gebruikt hij dat tegen haar, want "iedereen die Peter en de Wolf gezien heeft zou weten dat de wolf de fagot is".
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de fagot grootvader was....

Jet Burg

Jet Burg

20-05-2009 om 13:42

En bevallingen dan

Met het breken van de vliezen is er nooit (of zelden) 1 druppel vocht te bekennen. Ze hebben gelijk weeën, zijn erg snel bij gehele ontsluiting. Je ziet ze nooit klooien met maandverbanden.
Ik zag net een aflevering van Beverly Hills 90210 (ja ja erg ik weet het) en de dame in kwestie kon gelijk na de keizersnede liggen op haar zij, met opgetrokken benen en lopen.
Ik was al dankbaar dat ik 5 uur na mijn keizersnede even op de wc mocht zitten, toen ging lopen net

Tirza G.

Tirza G.

20-05-2009 om 14:11

Jet (ot)

Wat kun je blij worden van kleine dingen he, zoals naar de WC lopen )))
OOOOOOO meiden, bedankt bedankt, ik lig in een scheur van al jullie voorbeelden.

Tirza

Heel kort filmpje weliswaar

Maar in dit filmpje


http://www.youtube.com/watch?v=4WbeP2qqKes&feature=PlayList&p=A5D3C2DDF15DAEC5&index=11 bij het overbekende lied Dodenrit zie je bij de regel "En nergens is een leeuw" inderdaad geen leeuw...

Coco

Coco

20-05-2009 om 15:36

Laika

Als ik jou was zou ik maar een beetje uit zijn buurt blijven. Voor je het weet word je gearresteerd omdat je ervan verdacht wordt een psychopatische seriemoordenaar te zijn.
De fagot ís trouwens ook grootvader (ik hoor in een fagot nog altijd een mopperende opa, juist dankzij Peter en de Wolf, die mijn moeder toen ik klein was zo ongeveer dagelijks opzette), dus de mentalist is kennelijk ook niet zo sterk in zijn instrumenten (althans de scenarioschrijver van de mentalist). Beetje slordig dus.

Jet Burg

Jet Burg

20-05-2009 om 16:48

Thirza en pandia

Haha Thirza, het was heerlijk, ehm "nadenken" haha met infuus en catheter. Kijk, dat zag je ook niet bij Beverly Hills. Waar ze wel aan dachten was dat ze nog een beetje buik had na de bevalling.
Inderdaad Pandia, zo`n vrouw lig daar, laken erover, iedereen die eronder gluurt en hop ze toveren er zo een wakker, schoon en lachend kind onder vandaan!

Janna3

Janna3

20-05-2009 om 16:59

Oorlogswinter

Afgelopen weekend de DVD van Oorlogswinter gezien. De beelden waren zeer indrukwekkend, maar wel opvallend was dat het huis van de burgemeester blonk van de nieuwe verf! En dat in het laatste jaar van WOII.
Toevallig kennen we zijdelings de eigenaar van het huis en het bleek dat inderdaad overal is geverfd en behangen voor de opnamen. De film is in de lente gemaakt en ze hebben alle bloesems uit de bomen geknipt...

Jet Burg

Jet Burg

20-05-2009 om 18:40

Oh haha, pandia

Nou ja, beide lachwekend!

Bevallen in een lift

Geen idee meer welke film of serie het was maar er beviel een vrouw in een vastgelopen lift van een tweeling, de man die bij haar in de lift stond hielp haar (raakt ook nooi iemand in paniek in zo'n film he) en toen de lift uiteindelijk weer gemaakt was liep de vrouw met schone, in doeken gewikkelde baby's zo de lift uit, niks aan de hand verder.
De lift was brandschoon (bloed, vruchtwater, placenta's?), waar ze die doeken vandaan gehaald hadden weet ik nog niet en hoe hebben ze in vredesnaam die navelstreng doorgeknipt en afgebonden?

Bastet

Bastet

22-05-2009 om 08:59

Jaaaaaaaaaaa

De tango dansen met Al Pacino,dat wil ik wel!
Bastet

MaximeM

MaximeM

22-05-2009 om 13:37

Wat ook stom is

Als ze in een film de boef hebben uitgeschakeld duiken ze in de armen van de held, met hun rug naar de boef toe. Ook het wapen wordt meestal niet uit voorzorg opgepakt, en natúúrlijk heeft de boef nog een laatste stuiptrekking en vuurt nog een keer af. Iedere keer denk ik 'mens ga toch uit de buurt van die engerd' (en er zéker niet met je rug naartoe staan !!! ) stom en voorspellend.

Maxime

In mythbusters

worden die filmscenes geregeld getest. Zoals een scene uit James Bond, waar hij met een magnetisch horloge een kogel laat afbuigen. In het echt heb je daar meer dan 30 supermagneten voor nodig! De meeste spectaculaire scenes uit de films blijken dus absoluut niet te kunnen.

Supernatural, charmed

Gaat om demonen en heksen enzo. Allemaal onzin maar ik vind het erg leuk om naar te kijken.

Verder vind ik rampenfilms meestal echt rampzalig gemaakt. Bijvoorbeeld twister. Mijn man en ik lagen in een deuk toen die koe door de lucht vloog. Echt onzin!

Nasha 1st

Nasha 1st

24-05-2009 om 20:20

ghost whisperer en charmed, maar daarvan weet ik dat het nep is.....Veel andere series doen overkomen alsof het volledig normaal is....

Faith

Faith

24-05-2009 om 22:13

Die series waarin iedereen zo ongelooflijk mooi is (bv bij Grey's anatomy of de spin of daarvan (die slaat alles, met die privékliniek. Zo ziet mijn omgeving er (gelukkig of helaas) niet uit! Faith

Anneja

Anneja

25-05-2009 om 12:23

Oh ja, kruistocht in spijkerbroek

met dat fris getondeusde koppie van dat jongetje wat door de wolven wordt opgegeten. Doen ze zo hun best het een beetje authentiek te laten lijken en dan zie je dat door beeld lopen, agossie.

bertje1

bertje1

06-06-2009 om 20:40

House

Weet je dat de meeste ziektes (ik geloof zelfs alle) die ze bij House behandelen bestaan en dus gebaseerd zijn op echte cases!!

Bertje

Dat is geloof ik meteen het enige geloofwaardige eraan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.