Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Onweer en binnen zwembad

Een discussie gehad vandaag: moet je het binnen zwembad uit als het gaat donderen en bliksemen?

Benieuwd naar jullie mening.

Mijn mening is niet, je bent binnen. Collega zegt dat je kans hebt dat de bliksem in slaat en daarom het water uit moet.

Gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

12-07-2010 om 20:42

Bliksemafleider

het is een openbare ruimte (neem ik aan althans, ken niet veel mensen met een eigen overdekt zwembad) dus zal er een bliksemafleider aanwezig moeten zijn vanwege het verhoogde risico.

Gerdina

Gerdina

12-07-2010 om 20:50

Denk het niet

Wij waren ooit in een binnenzwembad toen er echt noodweer uitbrak. Een gigantische onweersbui. We mochten toen niet in het kinderbad omdat dat in verbinding stond met een stukje buitenbad.
We mochten wel in het gewone zwembad wat dus geen verbinding had met water buiten.

Hier

... staat pas een nieuw zwembad (alleen binnenbad, dus geen verbinding met water buiten).
Op de open dag is man met de kinderen gaan zwemmen. Toen ging het onweren en ze moesten het water uit, want.... de nacht daarvoor was de bliksemafleider (koper) gestolen!
Ik denk dat je normaalgesproken in een binnenbad dat niet in verbinding staat met buiten, niet uit het water zou hoeven als het onweert.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.