Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

02-07-2011 om 00:49

Ooit een grappig bord gezien (of over gelezen)?

Zojuist lagen we met z'n allen in een deuk toen we (tot 2x toe) een bord zagen met een omleiding. De omleiding was voor verkeer naar Alpen aan de Rijn. We zagen het gewoon voor ons die Alpen ook een stuk korter rijden ineens voor de vakantie!

Iemand ook eens een leuk bord gezien (of over gelezen of van iemand gehoord) met foutjes?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

04-07-2011 om 15:06

Ik heb er vier

bij de groentekraam op de markt: Harrie Kots verts. (ze bedoelden dus sperzieboontjes, oftwel haricots verts)

Bij een wegrestaurant: schnitzels als deurmatten

en bij een prachtig fietspaadje over het Groninger platteland: Vee niet storen.

en een beetje ot: bedrijf Krottje, interieurverzorging

Belle Époque

Belle Époque

04-07-2011 om 17:38

Twee...

1) ik was vanmorgen in een mij verder onbekend gezondheidscentrum. Daar was een nisje met een deur, op die deur in chocoladeletters: "UITGANG VRIJHOUDEN." Het nisje was volgestouwd met twee rolstoelen, drie buggies, een rollator en een boodschappenkarretje. Knappe kop die de deur open krijgt zonder de hele hele santenkraan te verplaatsen...
Het was niet de gelegenheid om een foto te maken, anders had ik het gedaan.

2) puberhumor. Ergens hier in de buurt is een fietspad met een bruggetje, waar een straatnaambordje met "Grote Wetering" op staan. Met betrekkelijk eenvoudige middelen heeft een lolbroek daar "Grote tering" van gemaakt. Superflauw, maar het leverde wel gegrinnik bij mijn bloedjes van kinderen op en we werden er erg melig van
(nee, dat was niet in Den Haag... Dit voor de Harry Jekker-fans!) )

Eindhovense

Eindhovense

04-07-2011 om 18:23

Vic

Ik weet het ook niet. De rest van de gevel gaat over kippen volgens mij, en er draaien wel eens kippen aan een spit buiten, maar ik heb nog nooit van kippenbillen gehoord.

Bibi72

Bibi72

04-07-2011 om 21:56

Bij bangkok airlines

Bij Bangkok Airlines heeft ieder vliegtuig een naam, één heet er kut, genoemd naar het Thaïse eilandje Koh Kut Volgende week vlieg ik met Bangkok Airlines, mochten we met het bewuste toestel vliegen, zal ik proberen een foto te maken!

Hibiscus

Hibiscus

04-07-2011 om 22:45

Woonplaats

Ik woon in een plaats die afgekort k.u.t. heet. Da's ook wel raar om dat gewoon overal te zien. In emails van mensen, maar ook in mails onze k.u.t. primary school... Onze kinderen vinden het heel gek, ohohoh, stout woord. Ja schat, heel stout woord. Maar ga het maar niet uitleggen op school want dan maak je het alleen maar erger.

Hibiscus

Belle Époque

Belle Époque

04-07-2011 om 23:29

Snoezig plaatsje in limburg

Kuttingen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuttingen

En hoe leg je een jong kind uit dat een lullaby toch echt een onschuldig liedje is?

Schiet me opeens een geweldige anecdote te binnen, die eigenlijk beter uitgesproken dan opgeschreven moet worden. Maar het geeft vast een idee
Zoon was jaren geleden bezig met een online computergame en was nogal fanatiek hardop aan het denken. Op een gegeven moment roept hij (destijds een kind dat nooit schuttingtaal gebruikte) herhaaldelijk het drieletterwoord (als in: de eerste drie letters van dat schattige Limburgse plaatsje!).
Ik zeg, toch wat geschrokken (doet-ie anders nooit, hoor!) dat hij zijn taal wat moet matigen.
Zoonlief, verbaasd en de onschuld zelf: "Maar mam, ik ben diamanten aan het snijden!" (engelstalig spel, "cut the diamonds")

Mijn Engelstalige vriendin was ooit in Amsterdam en op, als ik me goed herinner, het Leidseplein zag ze in een etalage een bordje waarop stond dat je kon zitten in de winkel. Ze viel bijna om van het lachen. Want wat las zij? Zitten lijkt op het (dialect?) Engelse woord voor puistjes uitknijpen en een winkel is het (dialect?) Engelse woord voor piemeltje... )) Maak het verhaal af en kleur de plaatjes...! DD

Slagroom gaf eenzelfde reactie: een "slag" is wat wij een sletje noemen, en "slagroom" zou dan een kamer voor sletjes zijn )

We vonden nog meer geweldige dingen maar die ben ik vergeten.

Deur in hotel

Jaren geleden waren we in Londen, in het hotel was een deur waarop stond "Fire door, please keep shut", deze stond permanent open, hij zou vanzelf dicht zijn gegaan, ware het niet dat ze er de brandblusser tegenaan hadden gezet om hem open te houden.

Janna

Janna

05-07-2011 om 10:14

Bijzondere straatnaam

Eén van de straatnaamborden in de Kanaalstraat in Lisserbroek is door het afdekken van de eerste letter in een bijzondere straat veranderd...
Mijn jongste snapt nog steeds niet waarom we elke keer weer zo moeten lachen als we door deze straat rijden onderweg naar de Olmenhorst!

In een dorpje in limburg

Het zal ergens in de buurt van Noorbeek zijn geweest, want daar waren wij als jong stel onze eerste gezamenlijke vakantie aan het vieren.
We wilden onze lunch nuttigen op een bankje in een leuk parkje aan een vijvertje. Maar het duurde even voor de we door de hiklach aan onze bammetjes konden beginnen. Aan de waterkant stond namelijk een bordje met deze tekst: 'Verboden voor honden, fietsen en scheppen van watervlooien'.
Engeltje

Hibiscus

Hibiscus

05-07-2011 om 21:37

Wegvallende k

Zo vonden wij een keer in Buren de aankondiging voor een 'romantische wandeling bij aarslicht' heel aanlokkelijk klinken.

Hibiscus

Oeps (single lady)

Hahaha, maar ja, dat is dan nog niet als reclame in koeieletters op een grote muur!
groeten albana

Natuurvoeding

Op een (leegstaand) pand waar eerst een natuurvoedingwinkel in zat. Stond 'natuurvoeding goeie grutten' en een lolbroek heeft dat veranderd in 'frituurvoeding goeie pruttel'.
Ik vond 't wel een leuk lolletjes.
groeten albana

Schoenenwinkel

jaren geleden bij een schoenenwinkel:

'het breken van hakken boven 10 cm kunnen wij niet garanderen'


pas na enige uitleg en discussie snapte de bedrijfsleider wat hier fout aan was

Deze site wil ik jullie niet onthouden

http://www.spatiegebruik.nl/voorbeelden.php

Echt hilarisch, ik weet zeker dat velen van jullie hem erg kunnen waarderen. Een van de beste is het uithangbord van de viskar met daarop "lekker bekken"...
Engeltje

Engeltje

Lekker bekken op het wild buffet!

skik

Rembrand

Rembrand

07-07-2011 om 14:05

Heet van de naald

Een collega van mij poste gisteren op een mailinglist het volgende berichtje: Quote: " Dat is voor mij een reden om vrouwen aan te raden rustig aan te
doden met venkelthee"
( ik heb in een deuk gelegen, want de bedoelde natuurlijk dat die vrouwen rustig aan moesten "doen" ipv "doden").
M.

kaatje1972

kaatje1972

07-07-2011 om 20:12

Shoarmazaak

Jaren geleden bij ons in de shoarmazaak stonden er Lamskloteletten op de menukaart. We lagen compleet in een deuk!

Belle Époque

Belle Époque

08-07-2011 om 00:53

Chinees

Een beroemde, en hij heeft volgens mij zelfs ooit de Bescheurkalender van Koot en Bie gehaald!
Ik weet dat er eentje in Weesp zat, er schijnt er destijds ook eentje in Utrecht te hebben gezeten.
En dan bedoel ik: een Chinees restaurant met de naam "Tong Au"

Ook heel opmerkelijk (die heeft ooit de knipselrubriek van de VN gehaald): de Gall & Gall, een drankwinkel, in Almere op de (Rimsky) Korsakovstraat.

In die knipselrubriek (met krantenberichtjes vol met dit soort dingen) verschenen ook regelmatig advertenties van groenteboeren en restaurants die als groente "Harry Couverts" serveerden. Volgens mij bestaat die rubriek niet meer, maar ik moet bekennen dat ik al een tijdje geen VN meer heb gelezen...

De Bescheurkalender bestaat al zo'n 25 jaar niet meer (zonde!), maar Koot & Bie hebben destijds wel een geweldige bloemlezing uitgegeven waar ik een tijdje geleden een tweedehands exemplaar van heb kunnen scoren. Héél leuk om zo af en toe weer eens door te bladeren...!

Medische typvauden

ik had een collega die in haar begintijd in een brief typte patient kreeg een catheter aan de muur (catheter à demeure=verblijfscatheter)

Van MTX (methotrexaat) maakte ze een meter trekzaad

Adres

Niet zo lang geleden stond er in de rubriek Ruggenspraak van Onze Taal ook weer zo'n grappig adres: Zorgboerderij Kom In, Gaweg 1.
In die rubriek staat geregeld een foto van een grappig bord dat niet als zodanig bedoeld is. Ik herinner me van een paar jaar geleden een foto van een groot reclamebord in een winkel "Actie. Onzichtbare beha!" en naast dat bord stond/lag niets

Valkyre

Valkyre

08-07-2011 om 11:21

Hilarisch!

Ik heb net de hele draad achter elkaar gelezen, en ik krijg bijna geen adem meer van het lachen... Ik ben wat de Amerikanen noemen een Word Nerd Poeh, kramp in m'n buik...

Zelf kan ik geen enkel voorbeeld bedenken. Typisch.

Juridische tiepvaud

Naar aanleiding van Mien: op een kantoor waar ik vroeger werkte was ooit een secretaresse die de (overigens verfoeilijke) uitdrukking "quod non" op de dictafoon niet begreep, en verving door kwok non. Zonder hoofdletters overigens, anders zou je denken dat het een Chinees restaurant was.

Een andere secretaresse tikte ooit eens 'kanontrechter' ipv kantonrechter, die hebben we er nog een tijdje in gehouden.

Zelf tik ik nog wel eens minderharige, maar dat zie ik gelukkig meestal wel voor het stuk de deur uitgaat.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

08-07-2011 om 12:40

Spannende e-mail

Ik kreeg net in mijn werk-inbox een e-mail binnen met als onderwerp 'Enquête over het binden en boeien van medewerkers'. Spannend.

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2011 om 14:25

Iets andere orde

Ik werkte ooit eens bij een bedrijf waar één van de directeuren J.P. als voorletters had. Zijn achternaam bestond uit een wat langer woord met drie lettergrepen. Degene die me inwerkte demonstreerde even de bij het bedrijf gangbare manier van een brief afsluiten en ondertekenen: nou, en dan Hoogachtend-komma, drie keer doorhalen (typemachine dames......) en dan de naam, dus in dit geval: Jan Piet Boerenlul, dan weer doorhalen en z'n functie er onder. Ze had helemaal niet door dat ze dat zei, dat was blijkbaar de standaard benaming voor die man binnen het bedrijf. Maar ja. Ik zat in mijn leerfase. Ik zat er om dingen in mijn hoofd op te nemen. Het is nooit meer echt goedgekomen

Tirza

Belle Époque

Belle Époque

08-07-2011 om 14:30

Vic!

Wat voor werk doe jij? Iets met strenge meesters en meesteressen en een dresscode van zwart leer? )

Belle Époque

Belle Époque

08-07-2011 om 14:34

Cobi

En bedankt... Kan je me nu vertellen hoe ik de uitgeproeste koffie weer uit mijn laptop krijg? Als ik zoiets lees, zie ik het meteen in HD-kwaliteit voor me! DD

Wij hadden vroeger in Locarno zo'n nachtwacht. Die ging er bij voorbaat al van uit dat elke jongeling ene potentiële campinghooligan was. Zaten we vredig bij een (toegestaan) kampvuurtje op een schiereilandje in de Maggia, gitaartje, wijn (met mate), kwam hij met veel poeha op ons afgestormd: "Ruhe, ruhe!"
Hij maakte meer kabaal dan al die vredige kampvuurhangpubers

Vic

Vic

08-07-2011 om 14:45

Belle

Even rechtzetten Ik heb een keurige baan als rijksambtenaar. Het is een keurige enquete over betrokkenheid en zinvol werk, in het kader van verminderen van ziekteverzuim. Tenminste, dat vermoed ik, want ik krijg de enquete thuis niet geopend (moet op kantoor).

Belle Époque

Belle Époque

08-07-2011 om 15:06

Vic

Ik probeer met die info dat plaatje dat ik had uit mijn hoofd te krijgen, maar het lukt nog niet echt, sorry

Hahaha vic!

Ben wel benieuwd wat je nog meer voor spannends aantreft wanneer je 'm opent...wie weet word vervolgd?
Ook vandaag.........bij de bakker:
"4 zachte bollen voor de prijs van 3 - zonder zaad".
Moest meteen aan dit draadje denken.
Ben vast niet de enige die er 3 keer naar moest kijken en herlezen voor ik snapte wélk zaad.......
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.