Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

02-07-2011 om 00:49

Ooit een grappig bord gezien (of over gelezen)?

Zojuist lagen we met z'n allen in een deuk toen we (tot 2x toe) een bord zagen met een omleiding. De omleiding was voor verkeer naar Alpen aan de Rijn. We zagen het gewoon voor ons die Alpen ook een stuk korter rijden ineens voor de vakantie!

Iemand ook eens een leuk bord gezien (of over gelezen of van iemand gehoord) met foutjes?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

08-07-2011 om 21:15

Ja!! uil niet storen....

Dit bordje zagen we ergens in het bos, hahahaha. Wij zoeken, waar zou de uil zitten. Pas veel later kwamen we tot de conclusie dat er wat letters misten. Het was zoiets als: vuil niet storten met iets ervoor was helemaal vervaagd was...☺☺

Sascha2

Sascha2

08-07-2011 om 22:43

Ook juridische blunders

Dit draadje doet me denken aan een collega. Hij diende een processtuk in bij de Raad van State, met adressering Lange Voorhuid (ipv Lange Voorhout) en tot overmaat van ramp gebruikte hij de aanhef: edelachtbare Hoer, ipv edelachtbare Heer. Kennelijk waren de staatsraden hem goedgezind want de afloop was een gewonnen procedure.

Grappig vond ik

Grappig vond ik het waarschuwingsbord met een koe erop en dan het bord eronder "pas op, ganzen!"
(IJmuiden)

Sassie

Sassie

11-07-2011 om 07:58

Pas op....

Mijn wijlen oma die afkomstig is uit Noorwegen kon soms erg grappig uit de hoek komen als ze niet het juiste Nederlanse woord wist te vinden voor iets. Wat deed ze dan....dan vertaalde ze het maar rechtstreeks vanuit het Noors vaak naar het Nederlands of nam een woord wat er het dichtst bij in de buurt kwam. Dat dit soms voor hylarische taferelen zorgde moge duidelijk zijn. Zo wist oma op een blauwe maandag bij de apotheek alle ogen op zich gericht toen ze een pipet moest halen. Toen oma aan de beurt was, galmde het door de apotheek: "Meneer, heeft u een druiperd?" De medewerker achter de toonbank (een man notabene) werd vuurrood en deed niets. Oma dacht dat de man het niet goed verstaan had en herhaalde haar vraag maar dan iets luider....(zodat alle andere klanten het ook konden horen). De man begon in haar ogen wat vreemd terughoudend te doen waarop oma toch een beetje boos werd en heel hard zei: "Meneer, heeft u nou een druiperd of niet!!" Het moge duidelijk zijn dat oma zich jaren erna niet meer heeft vertoond in deze apotheek toen opa (Nederlander) haar had uitgelegd wat hier in Nederland een druiperd betekent....

Primavera

Primavera

13-07-2011 om 15:13

Zondag 5 minuten open

Il kwam net langs een reclamebord van de plaatselijke supermarkt. Aanstaande zondag 5 minuen open stond er vertaald op.
Il stelde me al helemaal een run voor van klanten die als een gek zondags door de supermarkt snellen om in 5 minuen zo snel mogelijk alles in de kar te gooien en dan haastig met zich in het zweet werkende cassiere af te rekenen voordat de winkel weer dicht gaat.
Op de terugweg kwam ik langs de andere kant van het bord waar wel de goede tekst staat: Supermarket zondag open OP 5 minuten (= op 5 minuten rijden) . Doordat het OP echter aan een kant weggevallen is leek het alsof de 5 minuten op de openingsduur sloeg ipv de afstand.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Terug

In België zagen we ooit een bord langs de snelweg: "Bedrijf X, 2 km terug". Tuurlijk, wij keren even op de snelweg...

Emmawee

Emmawee

14-07-2011 om 00:50

Gegrild maagdenvlies

Stond een jaar of 18 geleden op een menulijst van de plaatselijke Chinees. Bleek een Word-correctie van gegrild magervlees te zijn, ontdekte een vriend na wat zoekwerk op zijn pc.
Verder vond ik het zelfreizend bakmeel ook wel aardig. "Waar staat het zelfreizend bakmeel vandaag?"

Groeten, Maw.

Sassie

Sassie

14-07-2011 om 14:08

Bijzonder broodje….

In Mexico zagen we een snackbar met bord langs de kant van de weg waar ze wel heel bijzondere broodjes verkochten…Sandwitches! (ipv sandwhiches)

Met het vooruitzicht dat die zandheksen toch een beetje te zwaar op maag zullen liggen….hebben we er maar vanaf gezien; wel een foto gemaakt uiteraard! Dat konden we toch niet laten!

Blijft een bijzonder broodje

want volgens mij is 'sandwich' de correcte spelling

Moon

Moon

15-07-2011 om 00:04

Zwanger

Op de muur van een fietstunnel stond ooit: wie hier als maagd binnenhuppelt, wordt er zwanger uitgeknuppeld. Ik fietste altijd om.

Valkyre

Valkyre

15-07-2011 om 01:54

Gordon

Een vriendin fotografeerde laatst een bord van een eetcafé:
Dagmenu
Gordon Bleu met groente sla en friet

Bij de slager heeft Gordon de blues:
"Gordon Blue" (ik nog denken, zou er blauwschimmelkaas in zitten? Maar nee hoor, hele gewone Cordon Bleu dus...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Echt pijn in mijn buik van het lachen

Dankjullie wel! Dit kon ik echt even gebruiken!

Achterop tijdschrift 'onze taal'

Een foto van een houten ooievaar in een tuin, met om zijn nek een bordje 'Merel'...

Poepoe, wat een verwarring

zal dat geven voor inburgeraars en beginnende lezertjes.

mijk

mijk

19-07-2011 om 16:36

Zag net een groep jongens

zo groep 6/7 die een ouderwetse zeepkist gebouwd hadden. Best leuk ding. Hadden ze denk ik Pim my ride op willen schrijven maar er stond Ride my pimp. Kijk dat vind ik dan weer grappig......

Mijk

Proest!

O, die is gewéldig, Mijk !!!

Elx

Elx

24-07-2011 om 06:12

Lekker, hoer

Groot familie diner nav 85ste verjaardag van mijn opa. Zaten met zijn allen aan tafel in chique restaurant. Zegt mijn Australische man, die net Nederlands begon te leren, trots rondkijkend in de rondte: "lekker, hoer!"

Hij bedoelde "lekker hoor". Gevleugelde uitspraak als we weer eens met zijn allen aan tafel zitten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

"wild rooster"

Oostenrijkse vrienden die op bezoek waren; ze hadden zich bij een wandeling langs de dijk zitten afvragen hoe die wild roosters, waar je alsmaar voor werd gewaarschuwd, er dan uit zouden zien (wat voor beesten het waren).

Tanneke

Tanneke

24-07-2011 om 23:44

Rooster, single lady ot

Sorry, het gaat hier niet om een bord dat ik heb gezien,maar schoot weer in de lag bij het woord "rooster".
Mijn moeder vind geroosterde en gepofte aardappels zo lekker als ze bij mij, in de USA, op bezoek is.
Nu zei ze dat er ook van die aardappels die geschikt zijn om te roosteren en poffen bij AH verkrijgbaar zijn.
Op de zak staat " rooster aardappel". Mijn moeder sprak dat uit op zijn Engels. Dus zoals haan in het Engels.

Thursday Next

Thursday Next

25-07-2011 om 23:44

In zweden...

We zijn nu op vakantie, gisteren in zweden reden we langs een bedrijf met het bord: "BILPLATSLAGERI". Ik moest meteen aan dit draadje denken.
"bil" is trouwens auto in het zweeds.

Valkyre

Valkyre

26-07-2011 om 00:52

Duitsland

Ik schoot door mijn Amerikaanse achtergrond in de lach bij het bordje "Assmann Reparatuer" (hij repareert billen??)

Verwarrend: Backworld. Ik stelde mij er een winkel met apparaten voor je rug bij voor, maar het bleek om een bakker te gaan...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dineke69

Dineke69

27-07-2011 om 16:06

Spannende wandeling

In Lauwersoog kun je een mooie wandeling maken langs het "Orchieënpad"

Valkyre

Valkyre

28-07-2011 om 01:35

Haha!

Da's een mooie...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sassie

Sassie

29-07-2011 om 20:40

Nog een vies plekje….

Langs de snelweg in Zuid-Afrika zie je regelmatig "aftrekplek" met een schuine pijl naar rechts. "Daar gaan we dus ECHT niet heen…. Wat denken die viespeuken wel!!"

Bleek dus gewoon om een afrit te gaan…..

Niny

Niny

29-07-2011 om 23:35

Vieze kapsalon

In Schotland kwamen wij langs de kapsalon 'Sheer K*t'. Klinkt toch ook wat minder aantrekkelijk. De kinderen moesten ook wel lachen om de nummerborden die eindigden op 'GVD', 'L*L' en 'K*T'. (Ik heb maar even sterretjes gezet in plaats van de letter u, weet niet of het anders geblokkeerd wordt?)
Niny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.