Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sinas

sinas

27-03-2012 om 17:20

Ook een totaal onbelangrijke vraag: katten- en hondenvoer

waarom ziet alle kattenvoer er hetzelfde uit, ruikt het ook hetzelfde, terwijl de verpakking toch echt andere ingredienten vermeld?
zo ook hondenvoer, dat lijkt ook hetzelfde als kattenvoer, alleen iets grovere stukken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

27-03-2012 om 18:17

Sinas

Nee, ben ik niet met je eens, Whiskas stinkt vreselijk, veel viezer dan andere merken.

Omdat

omdat de ingrediënten vermoedelijk voor 95% hetzelfde zijn. Dat wat de naam aan de smaak geeft ('zalm', 'kalkoen') maakt maar een minuscuul deel van de ingrediëntenlijst uit.

Denk ik tenminste.

(in dezelfde categorie: ik vraag me altijd af waarom huisvuil in alle landen zo'n beetje hetzelfde ruikt ondanks het verschil in eetpatroon en dus ook in afval).

Groeten,

Temet

amk

amk

27-03-2012 om 18:59

Temet

even een educated guess: omdat het rottingsproces in alle landen hetzelfde is met dezelfde geur elementen als resultaat.

Irene

Irene

27-03-2012 om 19:30

Geur van kattenvoer

Doet me denken aan laatst in de supermarkt. Dochter van 3 vraagt: "wat is dat?" Ik: "vogelvoer", dochter: "oh ja, dat heb ik gegeten bij oma!", "nee", zeg ik: "dat was kattenvoer". Waarop we toch wel enigszins vreemd werden aangekeken door een voorbijganger..
Maar dochter heeft toen ze anderhalf was dus eens het kattenbakje bij oma leeggegeten en toen rook je die typische kattenvoerlucht (ik weet precies wat je bedoeld daarmee) nog een hele poos uit haar mond. Oh gruwel. Zelf heeft ze nog lang volgehouden dat het heel lekker was!

costa

costa

27-03-2012 om 21:28

Lucht

Onze kat krijgt harde brokjes en per dag een half blikje Gourmet (of huismerk, zo'n klein blikje in ieder geval). Ik vind ze allemaal stinken maar die met vis ruikt wel heel anders dan die met vlees.

tonny

tonny

27-03-2012 om 23:18

Sorry, heb kat noch hond

en mij heb je niks.

Konijnenvoer is een ander verhaal.

Deja vu (kattevoer en peuters, a la irene))

Hier een dochter van inmiddels 10, die als peuter DOL was op de whiskas brokjes, vooral tonijn......GRUWEL!!!!

Blij dat we die fase voorbij zijn. (ze is nog sreeds dol op vis trouwens)

Ingrid

Isabella

Isabella

28-03-2012 om 09:34

Niet hetzelfde

Ik vind dat alle kattenbrokken helemaal niet hetzelfde ruiken. Ze ruiken allemaal niet lekker, dat hebben ze inderdaad gemeen. Maar Whiskas ruikt weer anders dan bijvoorbeeld Royal Canine of Hill's.
Volgens de dierenarts zit ook niet overal hetzelfde in. Duurder voer is vaak toch voedzamer met minder afvalstoffen. Maar dat wil niet zeggen dat een heleboel katten goedkoop voer net zo lekker vinden als duur voer. Net zoals er een heleboel mensen een frikadel net zo lekker vinden als een biefstuk.

Wel verschil

je ruikt dat (subtiel, dat wel), maar belangrijker: de katten eten het voer van het ene merk niet, en van het andere merk (zelfde 'smaak'), wel.
Hier ook door alletwee de kinderen al eens flink gegraaid in het bakje kattenbrokken. Aten ze nu nog maar zo goed

ishtar

ishtar

28-03-2012 om 12:01

Lachen, kinderen en kattenvoer!

Mijn alleroudste at vroeger, toen hij een jaar of 2 á 3 was, regelmatig het bakje kattenvoer leeg. Kwam hij weer uit de keuken met volle mond: "wat heb je daar?' *onschuldige blik*: 'nihiks'

Kobalt

Kobalt

28-03-2012 om 13:32

Ieuw

Oh Ishtar, ik zit hier te griezelen (ik vind kattenvoer altijd zo stinken) en bedenk me gelijk, dat ik vroeger ook de biks van onze koeien at, en gras.... Dat vond ik lekker.

neteret mut

neteret mut

28-03-2012 om 15:33

Kort geleden

waren we in de Beekse Bergen. Tijdens de bustocht met gids komt er een doos langs met brokken/brokjes voor apen. Dit brokje voor die soort en dat brokje voor een ander enz. Vraag kwam toen of je dat als mens ook kon eten, kon alleen niet lekker volgens de gids die ze zelf allemaal wel eens geproefd had. kinderen hebben van alles geloof ik wel geprobeerd. Ik zou er echt niet opgekomen zijn om te proberen. Kattenvoer hebben ze nooit geprobeerd.

amk

amk

28-03-2012 om 16:28

Docent wiskunde

had bij ons de afwijking om regelmatig tijdens de les een blikje kattenvoer weg te werken. yuk!
De persoon was toch ruim de peutertijd voorbij.

ishtar

ishtar

28-03-2012 om 20:32

O bah!

kattenblikvoer. Griezeldegriezel! Bij droog voer kan ik me nog net wat voorstellen, smaakt (denk ik) voornamelijk zoutig. Maar zo'n kledder uit een blikje, brr!

O nostalgie!

Blikvoer heeft me nooit getrokken (ik vind kattenvoer uit blik stinken, en eet om die reden ook nooit cornedbeef, waarvan de lucht me aan kattenvoer doet denken). Maar ik mocht in mijn jonge jaren graag droge brokjes van de kat pikken. Van die driehoekige knabbeltjes enzo.
Was het alweer bijna vergeten...

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

28-03-2012 om 22:19

Ach, die arme kinderen van ons

Nooit een kat gehad, dat is dus echt een gemis voor de kinderen hoor ik hier. :-S.
(brr zit toch wel een beetje te griezelen over de kattenblikvoerverhalen......)

sinas

sinas

28-03-2012 om 22:54

Ieuw!

kattenblikvoer opeten? Gadverdegadver!!! Zelfs al zou het per ongeluk gaan, ik zou echt over mijn nek gaan!
De brokjes, droge, ja, daar kan ik me nog wel een voorstelling bij maken, lijken wat op snoepjes.

Maar ik kwam er op, we hebben een doos met van die zakjes Kitekat, op elk zakje staat dat er wat anders in zit, maar het ziet er allemaal hetzelfde uit en ruikt dus ook hetzelfde...

Oeioei..

Oeioei..

29-03-2012 om 11:28

...

Uit ervaring (helaas?!) kan ik vertellen dat van de Tom Poes Variantjes elke kleur anders smaakt...ik had vroeger zo m'n voorkeuren. (ik was 4...)

Spa

Spa

29-03-2012 om 11:55

Ja, temet, cornedbeef!

Wij hadden vroeger beiden: kat met blikvoer en cornedbeef. En ik at geen van twee, ze rokan allebei hetzelfde!
Spa

ishtar

ishtar

29-03-2012 om 13:36

Jesse

je mag wel wat brokjes komen halen

Janeway

Janeway

01-04-2012 om 00:27

Ooit

Werd er op een verjaardag van mijn vader, de hondenbrokjes van de logeerhond door een grappige oom op tafel gezet.. De gasten vonden de zoutjes lekker.. Maar volgens mij had de alcohol al aardig zijn best gedaan hoor. Maar de doos hondenbrokken was aan het eind van de avond leeg.. Ik als kind vond het een mega grap. De meeste gasten hebben nooit geweten wat die zoute knabbels nu waren hahaha..
Zoonlief heeft ooit een poging tot hondenbrokken eten gedaan. Zat met een lepel (tja het kind at met een lepel en niet met handen dat was vieiessss) al in de voerbak.. Op ons waarschuwende toontje eu eu.. Stak hij de lepel bij de hond in de mond.. De hond zat er naast te kijken wat het mormel nu toch eens ging doen. En at vrolijk de brokken van de lepel..
Voor de rest vind ik wel verschil in voer en geur. Brokken stinken een stuk minder dan de natte vlees soorten..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.