Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berber.

Berber.

25-12-2010 om 21:18

Ook nutteloze vraag [kauwgomballenplaat]

Mijn visite is op weg naar huis en ik zit te genieten van de jaren '70 filmpjes bij de top 2000 (The Sparks, The Rubettes, Fischer-Z, echt, ik wil meteen terug). Maar kan iemand mij misschien vertellen wat een kauwgumballenplaat is? Met voorbeelden liefst.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

25-12-2010 om 22:41

Volgens mijn man

Is het Bubblegumpop. Muziek gericht op tieners die ook kauwgum aten. Echte jaren 70 muziek. De voorbeelden geef je zelf in je berichtje
Verder weet ik het ook niet. Ik typ alleen maar wat hij zegt.

Tirza G.

Tirza G.

25-12-2010 om 23:36

Ja, datte

Hoort bij langharig werkschuw tuig. Ik was gek van Fisher-Z en ik vond het nou nog een leuke man Ik had de pest aan de Rubettes en was in 74 op vakantie in Engeland, toen stond dat ding op 1. En wáár je ook reed met de auto, al was er op kilometers geen huis te zien, óveral hoorde je dat pokkelied.
Vreselijk.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2010 om 08:29

Maar

FischerZ was wel eind jaren zeventig muziek, en vond ik meer new wave dan kauwgomballenmuziek..

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2010 om 12:04

Inderdaad

Maar het was dan ook 'the best of' top2000-a-gogo, dus het liep een beetje door elkaar denk ik. Fisher-Z was in Engeland cult, hier niet. Ik had (heb) een Engele vriendin, die kénde ze niet eens. Nooit van gehoord. Toen ik haar de tekst stuurde, antwoordde dat ze wel echt Engels móesten zijn omdat ze woorden gebruikten die alleen Engelsen gebruiken Ja ja, dat kon toen nog.
The Sparks kwamen volgens mij uit de minder commerciele hoek en gingen commercieel. Dat maakt je denk ik tot kauwgombal Raar stelletje trouwens

Tirza

Biene M.

Biene M.

26-12-2010 om 13:26

Fisher en fischer

Fisher's Z is statistiek, Fischer Z is muziek.

fladder

fladder

27-12-2010 om 00:22

Bubblegum genre

Zo ergens eind jaren 60 had je kort maar heftig de Bubblegum-popmuziek. Eén liedje weet ik nog wel: "Chewy Chewy" (ik vond op youtube deze versie:


http://www.youtube.com/watch?v=YZaSIQdXyEk ).
De Bubblegum ging over in de glamrock en glitterrock van begin jaren 70 en vormde eigenlijk een soort van brug tussen de beat en die glitter-/glamrock.
Voorbeelden van glitter en glam: The Sweet, T-Rex, David Bowie in zijn Alladin Sane-tijd en Catapult.

Bubblegum

Ik heb die aflevering met het filmpje van de Sparks gezien en het viel mij ook op dat ze het een kauwgomballenplaat noemden. Vond ik nergens op slaan. Naar mijn idee moet je dan meer denken aan Middle of the Road met Sacramento, ofzoiets. Van die vrolijke zoete, huppelmuziek.

Tegenwoordig bestaat het fenomeen nog steeds, bijvoorbeeld Britney Spears en al die Amerikaanse tienersterretjes maken bubblegum.

Chris

Jujube

Jujube

29-12-2010 om 17:05

Berber

Hee, nog een glamrockfan. Velvet Goldmine vond ik echt een fantastische film. En dan hebben we nog de Amerikaanse glamrock: The New York Dolls. Nog steeds favoriet bij mij.
Groet,
Jujube

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 08:33

Japan!

En vergeet Japan niet, in hun vroege dagen.

Biene M.

Biene M.

30-12-2010 om 09:34

Radio

Jullie kennen toch wel dit webradiostation? http://www.kinkfm.com/kinkclassx/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.